Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | CE9 |
Interpretar dades i indicadors socioeconòmics relatius al mercat de treball |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CE9 |
Entén el funcionament d’una economia de mercat i les implicacions que tenen les diferents formes de mercat
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
TEMA 1 CONCEPTE DE COMPTABILITAT |
1.1. L’activitat econòmica i la necessitat de informació. 1.2. Concepte i fi de la Comptabilitat. 1.3. Divisió de la Comptabilitat. 1.4. Usuaris de la informació comptable. 1.5. Característiques de la informació comptable |
TEMA 2 ESTUDI GENERAL DEL PATRIMONI |
2.1. Concepte de patrimoni. 2.2. Estructura econòmica i estructura financera. 2.3. Elements i masses patrimonials. 2.4. Equilibris patrimonials. |
TEMA 3 INSTRUMENTACIÓ COMPTABLE |
3.1. El compte com a element conceptual de representació comptable. 3.1.1. Concepte, estructura i representació del compte. 3.1.2. Tecnicismes terminològics. 3.1.3. Classificació dels comptes. 3.2. Els llibres de Comptabilitat com a instrument material de representació. |
TEMA 4 EL PROCÉS COMPTABLE: EL CICLE COMPTABLE |
4.1. Concepte i fases del cicle comptable. 4.2. Iniciació de la comptabilitat. 4.2.1. L’inventari. 4.2.2. Obertura de la Comptabilitat. 4.3. Desenvolupament comptable del període. 4.3.1. Registre dels fets comptables. 4.3.2. Balanç de Comprovació de Sumes i Saldos. 4.4. Tancament de la Comptabilitat. 4.4.1. Regularització de comptes. 4.4.2. Determinació del resultat de l’exercici. 4.4.3. Assentament de tancament. 4.5. L’elaboració dels estats comptables. |
TEMA 5 NORMALITZACIÓ I PLANIFICACIÓ COMPTABLE |
5.1. La regulació de la comptabilitat a Espanya. 5.2. Anàlisi del Pla General Comptable: característiques i estructura. 5.3. El Marc Conceptual del Pla General Comptable |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
10 |
20 |
30 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
6 |
9 |
15 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
8 |
10 |
Proves pràctiques |
|
6 |
12 |
18 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants. |
Descripció |
Els estudiants disposaran d'hores de consulta de l'assignatura. Caldrà concertar hora prèviament per correu electrònic. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves pràctiques |
|
Supòsits pràctics corresponents fonamentalment als continguts dels temes 2, 3 i 4.
Les proves pràctiques seran realitzades en grups de quatre persones.
|
55 % |
Proves objectives de tipus test |
|
Test (individual) corresponent als continguts dels temes 1 al 5. El test consta de 10-15 preguntes.
|
45 % |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Els alumnes que superin les proves pràctiques o la prova teòrica (test) poden convalidar la part superada (pràctica o teòrica) a l'examen final de la 2ª convocatòria de gener. A la 2ª convocatòria l'alumne haurà de realitzar un examen final que constarà de dos parts: una prova pràctica individual (5,5 punts) i un test individual corresponent als continguts dels temes 1 al 5 (4,5 punts). |
Bàsica |
ICAC, Plan General de Contabilidad 2007, , última edición disponible
ICAC, Plan General de Contabilidad de pymes, , última edición disponible
Omeñaca García, J., Guía práctica de adaptación. Del PGC de 1990 al nuevo plan general de contabilidad y PGC pymes, Deusto, última edición disponible
Serra, V.; Giner, B.; Vilar, E., Sistemas de información contable. Una introducción a la contabilidad, Tirant lo Blanch, última edición disponible
Vilardell, I.; Ortín, P.; Solà, M., Introducción a la contabilidad general, McGraw-Hill, última edición disponible
|
|
Complementària |
Torres-Coronas, T.; Vidal-Blasco, M.A., The Impacts of Trait Emotional Intelligence and Entrepreneurial SelfEfficacy on Perceived Behavioral Control Among Undergraduate Students, En Management Association, I. (Ed.) (2020): Start-Ups and SMEs: Concepts, Methodologies, Tools, and, 2020
Torres-Coronas, T.; Vidal-Blasco, M.A., Predicting global entrepreneurship: An exploratory study, Educar, 2021
Torres-Coronas, T.; Vidal-Blasco, M.A.; Simón-Olomos, M.J., Formación para la gestión de la carrera profesional en el ámbito universitario, International Humanities Review. 11(Monográfico: Development of New Teaching Skills), 2022
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|