DADES IDENTIFICATIVES 2023_24
Assignatura (*) COMPTABILITAT Codi 15204227
Ensenyament
Grau en Relacions Laborals i Ocupació (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa 1Q
Llengua d'impartició
Castellà
Departament Gestió d'Empreses
Coordinador/a
VIDAL BLASCO, MARIA ARANTZAZU
Adreça electrònica mariaarantzazu.vidal@urv.cat
Professors/es
VIDAL BLASCO, MARIA ARANTZAZU
Web
Descripció general i informació rellevant <p>Iniciar a l'estudiant en els aspectes generals comptables, la realitat econòmica i financera del cicle comptable, així com en el coneixement d'aquells aspectes més rellevants que permetin elaborar una informació que sigui útil per pendre les decisions empresarials adequades.</p>

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 CE9 Interpretar dades i indicadors socioeconòmics relatius al mercat de treball
Tipus B Codi Competències Transversals
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 CE9 Entén el funcionament d’una economia de mercat i les implicacions que tenen les diferents formes de mercat
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
TEMA 1 CONCEPTE DE COMPTABILITAT 1.1. L’activitat econòmica i la necessitat de informació. 1.2. Concepte i fi de la Comptabilitat. 1.3. Divisió de la Comptabilitat. 1.4. Usuaris de la informació comptable. 1.5. Característiques de la informació comptable
TEMA 2 ESTUDI GENERAL DEL PATRIMONI 2.1. Concepte de patrimoni. 2.2. Estructura econòmica i estructura financera. 2.3. Elements i masses patrimonials. 2.4. Equilibris patrimonials.
TEMA 3 INSTRUMENTACIÓ COMPTABLE 3.1. El compte com a element conceptual de representació comptable. 3.1.1. Concepte, estructura i representació del compte. 3.1.2. Tecnicismes terminològics. 3.1.3. Classificació dels comptes. 3.2. Els llibres de Comptabilitat com a instrument material de representació.
TEMA 4 EL PROCÉS COMPTABLE: EL CICLE COMPTABLE 4.1. Concepte i fases del cicle comptable. 4.2. Iniciació de la comptabilitat. 4.2.1. L’inventari. 4.2.2. Obertura de la Comptabilitat. 4.3. Desenvolupament comptable del període. 4.3.1. Registre dels fets comptables. 4.3.2. Balanç de Comprovació de Sumes i Saldos. 4.4. Tancament de la Comptabilitat. 4.4.1. Regularització de comptes. 4.4.2. Determinació del resultat de l’exercici. 4.4.3. Assentament de tancament. 4.5. L’elaboració dels estats comptables.
TEMA 5 NORMALITZACIÓ I PLANIFICACIÓ COMPTABLE 5.1. La regulació de la comptabilitat a Espanya. 5.2. Anàlisi del Pla General Comptable: característiques i estructura. 5.3. El Marc Conceptual del Pla General Comptable

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
Sessió Magistral
CE9
10 20 30
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
CE9
6 9 15
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves objectives de tipus test
CE9
2 8 10
Proves pràctiques
CE9
6 12 18
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura.
Atenció personalitzada Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants.

Atenció personalitzada
Descripció

Els estudiants disposaran d'hores de consulta de l'assignatura. Caldrà concertar hora prèviament per correu electrònic.


Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Proves pràctiques
CE9
Supòsits pràctics corresponents fonamentalment als continguts dels temes 2, 3 i 4.
Les proves pràctiques seran realitzades en grups de quatre persones.

55 %
Proves objectives de tipus test
CE9
Test (individual) corresponent als continguts dels temes 1 al 5. El test consta de 10-15 preguntes.


45 %
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Els alumnes que superin les proves pràctiques o la prova teòrica (test) poden convalidar la part superada (pràctica o teòrica) a l'examen final de la 2ª convocatòria de gener.

A la 2ª convocatòria l'alumne haurà de realitzar un examen final que constarà de dos parts: una prova pràctica individual (5,5 punts) i un test individual corresponent als continguts dels temes 1 al 5 (4,5 punts).


Fonts d'informació

Bàsica ICAC, Plan General de Contabilidad 2007, , última edición disponible
ICAC, Plan General de Contabilidad de pymes, , última edición disponible
Omeñaca García, J., Guía práctica de adaptación. Del PGC de 1990 al nuevo plan general de contabilidad y PGC pymes, Deusto, última edición disponible
Serra, V.; Giner, B.; Vilar, E., Sistemas de información contable. Una introducción a la contabilidad, Tirant lo Blanch, última edición disponible
Vilardell, I.; Ortín, P.; Solà, M., Introducción a la contabilidad general, McGraw-Hill, última edición disponible

Complementària Torres-Coronas, T.; Vidal-Blasco, M.A., The Impacts of Trait Emotional Intelligence and Entrepreneurial SelfEfficacy on Perceived Behavioral Control Among Undergraduate Students, En Management Association, I. (Ed.) (2020): Start-Ups and SMEs: Concepts, Methodologies, Tools, and, 2020
Torres-Coronas, T.; Vidal-Blasco, M.A., Predicting global entrepreneurship: An exploratory study, Educar, 2021
Torres-Coronas, T.; Vidal-Blasco, M.A.; Simón-Olomos, M.J., Formación para la gestión de la carrera profesional en el ámbito universitario, International Humanities Review. 11(Monográfico: Development of New Teaching Skills), 2022

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent