Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | CE9 |
Interpretar datos e indicadores socioeconómicos relativos al mercado de trabajo |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| CE9 |
Entiende el funcionamiento de una economía de mercado y las implicaciones que tienen las diferentes formas de mercado
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
TEMA 1 CONCEPTE DE COMPTABILITAT |
1.1. L’activitat econòmica i la necessitat de informació. 1.2. Concepte i fi de la Comptabilitat. 1.3. Divisió de la Comptabilitat. 1.4. Usuaris de la informació comptable. 1.5. Característiques de la informació comptable |
TEMA 2 ESTUDI GENERAL DEL PATRIMONI |
2.1. Concepte de patrimoni. 2.2. Estructura econòmica i estructura financera. 2.3. Elements i masses patrimonials. 2.4. Equilibris patrimonials. |
TEMA 3 INSTRUMENTACIÓ COMPTABLE |
3.1. El compte com a element conceptual de representació comptable. 3.1.1. Concepte, estructura i representació del compte. 3.1.2. Tecnicismes terminològics. 3.1.3. Classificació dels comptes. 3.2. Els llibres de Comptabilitat com a instrument material de representació. |
TEMA 4 EL PROCÉS COMPTABLE: EL CICLE COMPTABLE |
4.1. Concepte i fases del cicle comptable. 4.2. Iniciació de la comptabilitat. 4.2.1. L’inventari. 4.2.2. Obertura de la Comptabilitat. 4.3. Desenvolupament comptable del període. 4.3.1. Registre dels fets comptables. 4.3.2. Balanç de Comprovació de Sumes i Saldos. 4.4. Tancament de la Comptabilitat. 4.4.1. Regularització de comptes. 4.4.2. Determinació del resultat de l’exercici. 4.4.3. Assentament de tancament. 4.5. L’elaboració dels estats comptables. |
TEMA 5 NORMALITZACIÓ I PLANIFICACIÓ COMPTABLE |
5.1. La regulació de la comptabilitat a Espanya. 5.2. Anàlisi del Pla General Comptable: característiques i estructura. 5.3. El Marc Conceptual del Pla General Comptable |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
1 |
0 |
1 |
Sesión magistral |
|
10 |
20 |
30 |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
|
6 |
9 |
15 |
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Pruebas objetivas de tipo test |
|
2 |
8 |
10 |
Pruebas prácticas |
|
6 |
12 |
18 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sesión magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Atención personalizada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants. |
descripción |
Els estudiants disposaran d'hores de consulta de l'assignatura. Caldrà concertar hora prèviament per correu electrònic. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Pruebas prácticas |
|
Supòsits pràctics corresponents fonamentalment als continguts dels temes 2, 3 i 4.
Les proves pràctiques seran realitzades en grups de quatre persones.
|
55 % |
Pruebas objetivas de tipo test |
|
Test (individual) corresponent als continguts dels temes 1 al 5. El test consta de 10-15 preguntes.
|
45 % |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Els alumnes que superin les proves pràctiques o la prova teòrica (test) poden convalidar la part superada (pràctica o teòrica) a l'examen final de la 2ª convocatòria de gener. A la 2ª convocatòria l'alumne haurà de realitzar un examen final que constarà de dos parts: una prova pràctica individual (5,5 punts) i un test individual corresponent als continguts dels temes 1 al 5 (4,5 punts). |
Básica |
ICAC, Plan General de Contabilidad 2007, , última edición disponible
ICAC, Plan General de Contabilidad de pymes, , última edición disponible
Omeñaca García, J., Guía práctica de adaptación. Del PGC de 1990 al nuevo plan general de contabilidad y PGC pymes, Deusto, última edición disponible
Serra, V.; Giner, B.; Vilar, E., Sistemas de información contable. Una introducción a la contabilidad, Tirant lo Blanch, última edición disponible
Vilardell, I.; Ortín, P.; Solà, M., Introducción a la contabilidad general, McGraw-Hill, última edición disponible
|
|
Complementaria |
Torres-Coronas, T.; Vidal-Blasco, M.A., The Impacts of Trait Emotional Intelligence and Entrepreneurial SelfEfficacy on Perceived Behavioral Control Among Undergraduate Students, En Management Association, I. (Ed.) (2020): Start-Ups and SMEs: Concepts, Methodologies, Tools, and, 2020
Torres-Coronas, T.; Vidal-Blasco, M.A., Predicting global entrepreneurship: An exploratory study, Educar, 2021
Torres-Coronas, T.; Vidal-Blasco, M.A.; Simón-Olomos, M.J., Formación para la gestión de la carrera profesional en el ámbito universitario, International Humanities Review. 11(Monográfico: Development of New Teaching Skills), 2022
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|