DADES IDENTIFICATIVES 2017_18
Assignatura (*) RÈGIM JURÍDIC DE LA FUNCIÓ PÚBLICA Codi 15204229
Ensenyament
Grau de Relacions Laborals i Ocupació (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa 1Q
Llengua d'impartició
Català
Departament Dret Públic
Coordinador/a
GRAU ORTS, ALEJANDRO
Adreça electrònica alejandro.grau@urv.cat
mcarme.juncosa@urv.cat
Professors/es
GRAU ORTS, ALEJANDRO
JUNCOSA VIDAL, MARIA DEL CARME
Web
Descripció general i informació rellevant Aquesta assignatura forma part de le menció de Tècnic/a d'ocupació. Per obtenir-la cal superar 18 crèdits de les assignatures de la menció. La resta de crèdits optatius, fins a 30, poden ser de tota l'oferta d'assignatures optatives activades del Grau. Règim jurídic de les relacions d'ocupació pública de les administracions estatal, autonòmica i local. El personal al servei del sector públic. Drets i deures dels funcionaris i del personal laboral de les administracions públiques. Règim retributiu, d'incompatibilitats i disciplinari. Funció pública comunitària

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A1 Identificar i interpretar correctament els elements bàsics dels sistema jurídic i el marc normatiu regulador de les relacions laborals, de la Seguretat Social i de l’ocupació
 A2 Aplicar les teories existents sobre la gestió i direcció dels recursos humans a les organitzacions
 A4 Reconèixer la complexitat i el caràcter dinàmic i interrelacional del treball i dels seus agents socials, atenent de forma integrada a les seves perspectives jurídica, organitzativa, psicològica, sociològica, històrica i econòmica
 A5 Argumentar i raonar jurídicament en l’àmbit de les relacions laborals
 A10 Elaborar, implementar i avaluar estratègies de promoció socioeconòmica, d’inserció laboral i de formació del sistema d’ocupació
 A12 Analitzar i diagnosticar situacions i problemes del mercat de treball (immigració, igualtat per raó de gènere, desenvolupament local, ...)
Tipus B Codi Competències Transversals
 B3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació.
 B4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa, demostrant capacitat d'organització i planificació.
 B7 Tenir sensibilització en temes mediambientals.
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A1 Adquireix eines d’interpretació de les institucions polítiques i jurídiques
 A2 Genèric
 A4 Genèric
 A5 Comprèn i explica les diferents categories jurídiques del Dret administratiu
 A10 Genèric
 A12 Genèric
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B3 Analitza una situació donada i proposa noves idees, oportunitats o solucions a problemes i/o processos coneguts
 B4 Genèric
 B7 Genèric
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
1. HISTÒRIA DE L'ADMINISTRACIÓ ESPANYOLA
2. ORGANITZACIÓ DE L'ADMINISTRACIÓ (CE, Llei del Govern, LOFAGE i Llei d'agències estatals)
3. ADMINISTRACIÓ DE LES COMUNITATS AUTÒNOMES. ADMINISTRACIÓ LOCAL. ADMINISTRACIÓ INSTITUCIONAL I CORPORATIVA (Estatuts d'Autonomia, Lleis de règim local i LOFAGE)
4. MODELS DE FUNCIÓ PÚBLICA
5. PERSONAL AL SERVEI DE L'ADMINISTRACIÓ PÚBLICA
6. ORGANITZACIÓ DE LA FUNCIÓ PÚBLICA. CLASSES DE PERSONAL AL SERVEI DE L'ADMINISTRACIÓ. FUNCIÓ PÚBLICA AUTONÒMICA I LOCAL
7. SELECCIÓ DEL PERSONAL AL SERVEI DE L'ADMINISTRACIÓ. L'OFERTA PÚBLICA D'OCUPACIÓ. L'ACCÉS A LA FUNCIÓ PÚBLICA DELS CIUTADANS DE LA UNIÓ EUROPEA
8. LA CARRERA PROFESSIONAL A L'ADMINISTRACIÓ PÚBLICA
9. DRETS I DEURES DELS FUNCIONARIS I ALTRES EMPLEATS PÚBLICS
10. SITUACIONS ADMINISTRATIVES DELS FUNCIONARIS
11. RETRIBUCIONS DEL PERSONAL AL SERVEI DE L'ADMINISTRACIÓ
12. RÈGIM D'INCOMPATIBILITATS
13. RÈGIM DISCIPLINARI. RESPONSABILITAT PENAL, CIVIL I ADMINISTRATIVA
14. BREU REFERÈNCIA A LES CARRERES JUDICIAL, DIPLOMÀTICA I MILITAR. FUNCIÓ PÚBLICA A LA UNIÓ EUROPEA I ALS EEUU
15. LA NOVA ADMINISTRACIÓ: EL LLIBRE BLANC DE LA FUNCIÓ PÚBLICA CATALANA. L'ESTATUT BÀSIC DE L'EMPLEAT PÚBLIC I ELS CONVENIS COL·LECTIUS ÚNIC DE L'AGE I DE LA GENERALITAT

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 0 2
Supòsits pràctics/ estudi de casos
A1
A5
B3
7 40 47
Sessió Magistral
A1
15 10 25
Atenció personalitzada
1 0 1
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
Supòsits pràctics/ estudi de casos Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Atenció personalitzada

Atenció personalitzada
Descripció
L'atenció personalitzada es realitzarà al despatx del professor de l'assignatura, dins de l'horari de tutories establert a l'inici del curs, del qual s'informarà als alumnes. En cas de dubtes sobre el contingut de l'assignatura, l'alumne es podrà dirigir al professor tant a través del correu electrònic com de manera presencial al seu despatx, dins de l'horari d'atenció fixat, per resoldre els dubtes plantejats.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Supòsits pràctics/ estudi de casos
A1
A5
B3
L'avaluació consistirà en la resolució de tres supòsits pràctics relacionats amb l'assignatura. Aquests casos pràctics es subministraran prèviament per part del professor per tal que l'alumne els pugui resoldre. Els casos pràctics obligatòriament s'hauran de lliurar en la data prèviament fixada. Es valorarà el coneixement teòric i l'aplicació pràctica dels coneixements a la gestió dels recursos humans del sector públic.

Cadascun d'aquests casos pràctics suposarà 1/3 de la nota final de l'assignatura
33,33% cadascun dels tres casos pràctics
Altres  



 
Altres comentaris i segona convocatòria

En segona convocatòria l'avaluació consistirà en una prova escrita (50% de la nota) i una prova pràctica (50% de la nota).


Fonts d'informació

Bàsica

- Código de la Función Pública (Régimen General) E. Garcia de Enterria y J.A. Escalante Ed. Cívitas

- Funcionarios Públicos. Administración Estatal y Autonómica Ed. Cívitas.

- Funció Pública de la Generalitat. Marc legal. Direcció General de la Funció Pública - Departament de Governació

- Derecho de la Función Pública. Miguel Sanchez Morón Ed. Tecnos

- Derecho Administrativo. Ramón Parada. Ed. Marcial Pons

- Documentación Administrativa Núms. 210-211 i 212-213 INAP

- Revista de Administración Pública. Centro de Estudios Constitucionales

- Trabajar en la Administración. Francisco Javier Montero. Monografias Profesionales, núm. 104 Fundación Universidad- Empresa, Madrid 1989

- Introducción al régimen jurídico de los funcionarios de las Administraciones Públicas. José Maria Pérez Comares Ed. Comares Granada, 1997.

- Revista "Autonomies" nº24, 2/1999, especial "Funció Pública". Escola d'Administració Pública de Catalunya - Institut d'Estudis Autonòmics

- Función pública comunitaria. Jesús Ángel Fuentetaja Pastor. Editorial Macial Pons, Madrid 2000

- Las cuestiones de personal en la Ley 29/98, de 13 de julio, LJCA, por Mª Antonia Arias Martínez, de la U. de Santiago de Compostela, en RAP num. 156, septiembre-diciembre 2001, pags. 431-469

- El acceso y la provisión de puestos de trabajo en la Adminsitración Pública. Manual práctico de la Función Pública, por Juan B. Lorenzo de Menbiela. Editorial Thompson-Aranzadi, 2005

- Código de la Función Pública, 2ª edición, 2006, por Alberto Palomar Olmeda. Editorial Thompson-Aranzadi.

- Derecho de la función pública. Régimen jurídico de los funcionarios públicos, Alberto Palomar Olmedo, 2009.

Complementària

Recomanacions


Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
ELEMENTS DE DRET ADMINISTRATIU/15204114
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent