DADES IDENTIFICATIVES 2020_21
Assignatura (*) RÈGIM JURÍDIC DE LA FUNCIÓ PÚBLICA Codi 15204229
Ensenyament
Grau de Relacions Laborals i Ocupació (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa 1Q
Llengua d'impartició
Català
Departament Dret Públic
Coordinador/a
GRAU ORTS, ALEJANDRO
JUNCOSA VIDAL, MARIA DEL CARME
Adreça electrònica alejandro.grau@urv.cat
mcarme.juncosa@urv.cat
Professors/es
GRAU ORTS, ALEJANDRO
JUNCOSA VIDAL, MARIA DEL CARME
Web http://www.urv.cat
Descripció general i informació rellevant A causa de l’emergència sanitària provocada per la COVID-19 poden haver-hi canvis en la docència, avaluació i calendaris del curs 2020-21. Aquests canvis s’informaran a l’espai Moodle de cada assignatura. Aquesta assignatura forma part de le menció de Tècnic/a d'ocupació. Per obtenir-la cal superar 18 crèdits de les assignatures de la menció. La resta de crèdits optatius, fins a 30, poden ser de tota l'oferta d'assignatures optatives activades del Grau. Règim jurídic de les relacions d'ocupació pública de les administracions estatal, autonòmica i local. El personal al servei del sector públic. Drets i deures dels funcionaris i del personal laboral de les administracions públiques. Règim retributiu, d'incompatibilitats i disciplinari. Funció pública comunitària

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 CE1 Identificar i interpretar correctament els elements bàsics dels sistema jurídic i el marc normatiu regulador de les relacions laborals, de la Seguretat Social i de l’ocupació
 CE2 Aplicar les teories existents sobre la gestió i direcció dels recursos humans a les organitzacions
 CE4 Reconèixer la complexitat i el caràcter dinàmic i interrelacional del treball i dels seus agents socials, atenent de forma integrada a les seves perspectives jurídica, organitzativa, psicològica, sociològica, històrica i econòmica
 CE5 Argumentar i raonar jurídicament en l’àmbit de les relacions laborals
 CE10 Elaborar, implementar i avaluar estratègies de promoció socioeconòmica, d’inserció laboral i de formació del sistema d’ocupació
 CE12 Analitzar i diagnosticar situacions i problemes del mercat de treball (immigració, igualtat per raó de gènere, desenvolupament local, ...)
Tipus B Codi Competències Transversals
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 CE1 Adquireix eines d’interpretació de les institucions polítiques i jurídiques
 CE2 Genèric
 CE4 Genèric
 CE5 Comprèn i explica les diferents categories jurídiques del Dret administratiu
 CE10 Genèric
 CE12 Genèric
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
1. HISTÒRIA DE L'ADMINISTRACIÓ ESPANYOLA
2. ORGANITZACIÓ DE L'ADMINISTRACIÓ. Administració General de l‘Estat, Les Comunitats Autònomes i les Entitats Locals
3. MODELS DE FUNCIÓ PÚBLICA.
4. ORGANITZACIÓ DE LA FUNCIÓ PÚBLICA. CLASSES DE PERSONAL AL SERVEI DE L'ADMINISTRACIÓ. FUNCIÓ PÚBLICA AUTONÒMICA I LOCAL.
5. ELS INSTRUMENTS DE PLANIFICACIÓ DE RECURSOS HUMANS (I): La plantilla i La Relació de Llocs de Treball.
6. ELS INSTRUMENTS DE PLANIFICACIÓ DE RECURSOS HUMANS (II):L’oferta pública d’ocupació, el registre de Personal i els plans d’ordenació i racionalització.
7. SELECCIÓ DEL PERSONAL AL SERVEI DE L'ADMINISTRACIÓ. L'OFERTA PÚBLICA D'OCUPACIÓ. L'ACCÉS A LA FUNCIÓ PÚBLICA DELS CIUTADANS DE LA UNIÓ EUROPEA.
8. LA CARRERA PROFESSIONAL A L'ADMINISTRACIÓ PÚBLICA
9. ELS DRETS I DEURES DELS FUNCIONARIS I ALTRES EMPLEATS PÚBLICS.
10. LES SITUACIONS ADMINISTRATIVES DELS FUNCIONARIS.
11. LES RETRIBUCIONS DEL PERSONAL AL SERVEI DE L'ADMINISTRACIÓ.
12. RÈGIM D'INCOMPATIBILITATS DEL PERSONAL AL SERVEI DE L'ADMINISTRACIÓ PÚBLICA.
13. RÈGIM DISCIPLINARI. RESPONSABILITAT PENAL, CIVIL I ADMINISTRATIVA.
14. ELS REPTES DE L’ADMINISTRACIÓ PÚBLICA DEL FUTUR DES DE LA PERSPECTIVA DE LA GESTIÓ DELS RECURSOS HUMANS.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 0 2
Supòsits pràctics/ estudi de casos
CE1
CE5
5 4 9
Sessió Magistral
CE1
CE5
14 2 16
Treballs
CE1
CE5
1 15 16
Webconferència
CE1
0 0 0
Debats
CE5
1 2 3
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves pràctiques
CE1
CE5
2 26 28
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
Supòsits pràctics/ estudi de casos Plantejament d’una situació, supòsit o problema (real o simulat) que l’estudiant ha d'analitzar per a donar una solució argumentada al tema plantejat, ja sigui resolent una sèrie de preguntes concretes, realitzant una reflexió global o elaborant un document formal. A més de les activitats avaluatives, es podran comentar supòsits i exemples per il·lustrar les sessions magistrals.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura. En cas que es determini la impartició de docència de forma telemàtica o virtual, les classes presencials es substituiran per webconferències, en els termes descrits a la metodologia corresponent.

Treballs Realització d’un treball sobre un tema que escollirà l’estudiant d’entre els proposats pel professorat.
Webconferència Exposició de continguts de l'assignatura, presentació d’activitats, resolució de problemes i dubtes mitjançant webconferència.
Debats Activitat on l'alumnat defensa posicionaments contraris sobre un tema determinat.
Atenció personalitzada Durant el desenvolupament de l'assignatura, els/les alumnes es podran adreçar als professors per a resoldre les qüestions que se'ls plantegin amb relació a l'assignatura.

Atenció personalitzada
Descripció

L'atenció personalitzada es realitzarà dins l'horari de tutories establert, prèvia concertació de dia i hora per correu electrònic.

Si és necessària l’atenció presencial, la tutoria es realitzarà al despatx del professorat corresponent.


Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Treballs
CE1
CE5
Els/les alumnes hauran d'elaborar i entregar un treball final sobre un tema que escollirà l’estudiant d’entre els proposats pel professorat.

Aquest treball es realitzarà per escrit i de forma individual. S’entregarà a través de la plataforma virtual Moodle dins el termini que s’assenyali al campus virtual i, com a màxim, abans del dia i hora fixat.
Les indicacions concretes sobre el format i estructura del treball es comunicaran a l’alumnat durant el curs.


Per superar el treball l'alumne/a ha d'obtenir, com a mínim, un 5.

40%
Proves pràctiques
CE1
CE5
Resolució de dues proves/activitats pràctiques avaluatives.

En aquestes proves es plantejaran un o varis supòsits pràctics, situacions o problemes que s’hauran de resoldre, per escrit, plasmant de manera pràctica els coneixements teòrics i pràctics de l'assignatura, ja sigui redactant la resposta, elaborant un document formal o resolent un seguit de preguntes curtes sobre temes o aspectes concrets relacionats amb el supòsit, situació o problema plantejat.

Cadascuna d’aquestes activitats es realitzarà de forma individual i per escrit.

L’alumne/a haurà d’entregar l’activitat avaluativa als professors a través de l’espai habilitat al campus virtual dins el termini que s’assenyali i, com a màxim, abans del dia i hora fixat.

Es valorarà el coneixement teòric i l'aplicació pràctica dels coneixements a la gestió dels recursos humans del sector públic.

Per superar cada prova l'alumne/a ha d'obtenir, com a mínim un 5.
30% (prova pràctica 1)
30% (prova pràctica 2)
Altres  

Enn el marc de cadascuna, o alguna/es, de les 3 activitats avaluatives anteriors (les 2 proves pràctiques i el treball), els professors podran obrir un fòrum de debat, establint una participació mínima dels estudiants, que podrà ser avaluat en el marc de l'activitat avaluativa corresponent. En tot cas, la implementació d'aquesta possibilitat, així com les condicions concretes de desenvolupament i el pes d'aquesta participació en la nota de cada activitat avaluativa a la que es vinculi, queda condicionat a la concreció que es faci al llarg del curs, a l'espai virtual Moodle i, en el seu cas, al Pla de treball de l'assignatura. Per a superar l'assignatura caldrà obtenir, com a mínim, un 5 de nota final, resultat de la mitja de les 3 activitats avaluatives (les dues proves pràctiques i el treball). La no presentació d'una o vàries d'aquestes activitats avaluatives, si no hi ha una causa justificada, es considerarà com un “no presentat”. Així mateix, les activitats avaluatives que no es presentin no es tindran en compte en el càlcul de la nota final, que es determinarà considerant només aquella/es activitat/s avaluativa/es efectivament realitzada/es i entregada/es per l'estudiant dins el termini fixat per la seva entrega. Es valorarà positivament la participació dels/de les alumnes a les sessions.





 
Altres comentaris i segona convocatòria

AVALUACIÓ EN SEGONA CONVOCATÒRIA:

L'avaluació en segona convocatòria consistirà en la resolució d'un examen tipus test, el dia i hora assenyalats a la guia docent.

Per a superar l'assignatura en la segona convocatòria l'alumne/a ha d'obtenir un 5 en aquesta prova.


ALTRES COMENTARIS SOBRE EL DESENVOLUPAMENT DE L'ASSIGNATURA:

Els professors penjaran a l'espai virtual Moodle el material necessari per a poder seguir l'assignatura, així com els exercicis no avaluatius que sigui recomanable desenvolupar, i donaran les indicacions que siguin oportunes. També es penjaran en aquest espai virtual els enunciats de les proves pràctiques avaluatives per tal que els alumnes puguin desenvolupar-los i entregar-los en termini.


Fonts d'informació

Bàsica

Derecho de la Función Pública. Miguel Sanchez Morón Ed. Tecnos.

- Código de la Función Pública (Régimen General) E. Garcia de Enterria y J.A. Escalante Ed. Cívitas

- Funcionarios Públicos. Administración Estatal y Autonómica Ed. Cívitas.

- Funció Pública de la Generalitat. Marc legal. Direcció General de la Funció Pública - Departament de Governació

- Derecho Administrativo. Ramón Parada. Ed. Marcial Pons

La responsabilidad patrimonial de las autoridades y personal al servicio de las Administraciones Públicas. Fortes González,  Ana Isabel, Madrid INAP 2014.

Los Derechos sindicales de los funcionarios públicos. Tomás Sala Franco, Remedios Roqueta, Ed. Tirant lo Blanch, 2019.

- Revista de Administración Pública. Centro de Estudios Constitucionales

- Trabajar en la Administración. Francisco Javier Montero. Monografias Profesionales, núm. 104 Fundación Universidad- Empresa, Madrid 1989

- Introducción al régimen jurídico de los funcionarios de las Administraciones Públicas. José Maria Pérez Comares Ed. Comares Granada, 1997.

- Revista "Autonomies" nº24, 2/1999, especial "Funció Pública". Escola d'Administració Pública de Catalunya - Institut d'Estudis Autonòmics

- Función pública comunitaria. Jesús Ángel Fuentetaja Pastor. Editorial Macial Pons, Madrid 2000

- Las cuestiones de personal en la Ley 29/98, de 13 de julio, LJCA, por Mª Antonia Arias Martínez, de la U. de Santiago de Compostela, en RAP num. 156, septiembre-diciembre 2001, pags. 431-469

- El acceso y la provisión de puestos de trabajo en la Adminsitración Pública. Manual práctico de la Función Pública, por Juan B. Lorenzo de Menbiela. Editorial Thompson-Aranzadi, 2005.

- Derecho de la función pública. Régimen jurídico de los funcionarios públicos, Alberto Palomar Olmedo, 2009.

Complementària

Recomanacions


Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
ELEMENTS DE DRET ADMINISTRATIU/15204114
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent