Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | CE1 |
Identificar i interpretar correctament els elements bàsics dels sistema jurídic i el marc normatiu regulador de les relacions laborals, de la Seguretat Social i de l’ocupació |
| CE2 |
Aplicar les teories existents sobre la gestió i direcció dels recursos humans a les organitzacions |
| CE4 |
Reconèixer la complexitat i el caràcter dinàmic i interrelacional del treball i dels seus agents socials, atenent de forma integrada a les seves perspectives jurídica, organitzativa, psicològica, sociològica, històrica i econòmica |
| CE5 |
Argumentar i raonar jurídicament en l’àmbit de les relacions laborals |
| CE10 |
Elaborar, implementar i avaluar estratègies de promoció socioeconòmica, d’inserció laboral i de formació del sistema d’ocupació |
| CE12 |
Analitzar i diagnosticar situacions i problemes del mercat de treball (immigració, igualtat per raó de gènere, desenvolupament local, ...) |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CE1 |
Adquireix eines d’interpretació de les institucions polítiques i jurídiques
| | CE2 |
Genèric
| | CE4 |
Genèric
| | CE5 |
Comprèn i explica les diferents categories jurídiques del Dret administratiu
| | CE10 |
Genèric
| | CE12 |
Genèric
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. INTRODUCCIÓ A LA FUNCIÓ PÚBLICA. MARC INTRODUCTORI. CONTEXT I EVOLUCIÓ. |
|
2. EL SISTEMA DE GESTIÓ DE RECURSOS HUMANS AL SECTOR PÚBLIC. |
|
3. ORGANITZACIÓ DE LA FUNCIÓ PÚBLICA. CLASSES DE PERSONAL AL SERVEI DE L'ADMINISTRACIÓ. FUNCIÓ PÚBLICA AUTONÒMICA I LOCAL. |
|
4. ELS INSTRUMENTS DE PLANIFICACIÓ DE RECURSOS HUMANS (I): La plantilla i La Relació de Llocs de Treball. |
|
5. ELS INSTRUMENTS DE PLANIFICACIÓ DE RECURSOS HUMANS (II):L’oferta pública d’ocupació, el registre de Personal i els plans d’ordenació i racionalització. |
|
6. L’ACCÉS A L’OCUPACIÓ PÚBLICA. TIPOLOGIA DE PROCESSOS SELECTIUS |
|
7. LES RETRIBUCIONS DEL PERSONAL AL SERVEI DE L'ADMINISTRACIÓ PÚBLICA |
|
8. L’AVALUACIÓ DE L’ACOMPLIMENT I LA CARRERA PROFESSIONAL |
|
9. ELS DRETS I DEURES DELS FUNCIONARIS I ALTRES EMPLEATS PÚBLICS. |
|
10. LES SITUACIONS ADMINISTRATIVES DELS FUNCIONARIS. |
|
11. RÈGIM D'INCOMPATIBILITATS DEL PERSONAL AL SERVEI DE L'ADMINISTRACIÓ PÚBLICA. |
|
12. RÈGIM DISCIPLINARI. RESPONSABILITAT PENAL, CIVIL I ADMINISTRATIVA. |
|
13. ELS REPTES DE L’ADMINISTRACIÓ PÚBLICA DEL FUTUR DES DE LA PERSPECTIVA DE LA GESTIÓ DELS RECURSOS HUMANS. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
2 |
3 |
Sessió Magistral |
|
13 |
23 |
36 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
7 |
14 |
21 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves pràctiques |
|
4 |
10 |
14 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. En cas que es determini la impartició de docència de forma telemàtica o virtual, les classes presencials es substituiran per webconferències, en els termes descrits a la metodologia corresponent.
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Plantejament de situacions, supòsits o problemes que els estudiants han d'analitzar per proposar una solució argumentada, ja sigui resolent una sèrie de preguntes concretes, realitzant una reflexió global o elaborant un document formal. A més, en funció del desenvolupament de l'assignatura, es podran comentar supòsits i exemples per il·lustrar les sessions magistrals. |
Atenció personalitzada |
Durant el desenvolupament de l'assignatura, els/les alumnes es podran adreçar als professors per a resoldre les qüestions que se'ls plantegin amb relació a l'assignatura. |
Descripció |
L'atenció personalitzada
es realitzarà dins
l'horari de tutories establert, prèvia concertació de dia i hora per correu electrònic. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves pràctiques |
|
Es plantejaran un o varis supòsits pràctics, situacions o problemes que s’hauran de resoldre, per escrit, plasmant de manera pràctica els coneixements teòrics i pràctics de l'assignatura, ja sigui redactant la resposta, elaborant un document formal o resolent un seguit de preguntes curtes sobre temes o aspectes concrets relacionats amb el supòsit, situació o problema plantejat.
La prova es realitzarà presencialment a l'aula, de forma individual i per escrit.
L’alumne/a haurà d’entregar la prova avaluativa al/s professor/s a la seva finalització.
Es valorarà el coneixement teòric i l'aplicació pràctica dels coneixements a la gestió dels recursos humans del sector públic.
Per superar cada prova l'alumne/a ha d'obtenir, com a mínim, un 5 sobre 10.
La no realització de la prova, si no hi ha una causa justificada, es considerarà com un no presentat.
La no presentació a una activitat avaluativa amb pes a la qualificació final no impedirà que l’estudiant pugui realitzar la resta d’activitats avaluatives de l’assignatura.
|
50% (1)
50% (2) |
Altres |
|
Les condicions concretes de desenvolupament de les activitats avaluatives s'establiran a a l'espai virtual Moodle i, en el seu cas, al Pla de treball de l'assignatura.
Per a superar l'assignatura caldrà obtenir, com a mínim, un 5 de nota final, obtinguda a partir de la nota mitja de les proves avaluatives realitzades i entregades.
Les proves avaluatives que no es realitzin o presentin no es tindran en compte en el càlcul de la nota final.
La no presentació a una activitat avaluativa amb pes a la qualificació final no impedirà que l’estudiant pugui realitzar la resta d’activitats avaluatives de l’assignatura.
En aquest cas, la nota final es calcularà considerant només aquella/es activitat/s avaluativa/es efectivament realitzada/es i entregada/es per l'estudiant el dia fixat.
La nota final de l'assignatura es podrà incrementar un punt als alumnes que assisteixin a un mínim del 70% de les sessions. |
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per a superar l'assignatura en la modalitat d'avaluació continuada caldrà obtenir, com a mínim, un 5 de nota final. Si no s'assoleix aquesta nota mínima, es podrà optar a superar l'assignatura en segona convocatòria.
AVALUACIÓ EN SEGONA CONVOCATÒRIA: L'avaluació en segona convocatòria consistirà en la resolució d'un examen tipus prova de desenvolupar (50%) i prova pràctica (50%), el dia i hora assenyalats a la guia docent. Entrarà a l'examen tot el temari de l'assignatura. Per a superar l'assignatura en la segona convocatòria l'alumne/a ha d'obtenir, com a mínim, un 5 en aquesta prova.
ALTRES COMENTARIS SOBRE EL DESENVOLUPAMENT DE L'ASSIGNATURA: Els professors penjaran a l'espai virtual Moodle el material necessari per a poder seguir l'assignatura, així com els exercicis que sigui recomanable desenvolupar i les indicacions que siguin oportunes. |
Bàsica |
Miguel Sanchez Morón, Derecho de la Función Pública, Editorial Tecnos Grupo Anaya, S.A, 2021
Alberto Palomar Olmeda, Derecho de la función pública: régimen jurídico de los funcionarios públicos, Dykinson, 2021
Ramon Parada Vázquez, Derecho Administrativo I. Introducción, organización administrativa, empleo público, Dykinson, 2019
José Francisco Blasco Lahoz, Texto refundido de la Ley del Estatuto Básico del Empleado Público (Real Decreto Legislativo 5/2015, de 30 de octubre, Tirant Lo Blanch, 2023
Luis Gordo González, Esquemas de empleo público local, Tirant Lo Blanch, 2022
Francisco Javier Montero y Casado de Amezúa, Trabajar en la Administración, Fundación Universidad-Empresa, 1989
José Mª Pérez Gómez, Introducción al régimen jurídico de los funcionarios de las administraciones públicas: administración general del Estado, CC.AA., administración local, administración de justicia [...]., Comares, 1997
Tomás Sala Franco, Remedios Roqueta Buj, Los Derechos sindicales de los funcionarios públicos, Tirant Lo Blanch, 2019
Ana Isabel Fortes González, La responsabilidad patrimonial de las autoridades y personal al servicio de las Administraciones Públicas, Instituto Nacional de Administración Pública, 2014
Pedro Brufao Curiel, Funcionarios interinos y empleo público: Análisis general de su controvertido régimen jurídico. (Revista Vasca de Administración Pública / Herri-Arduralaritzarako Euskal Aldizkaria. 2021;(120):19–6), Instituto Vasco de Administración Pública / Herri Arduralaritzaren Euskal Erakundea, 2021
Remedios Roqueta Buj, José María Goerlich Peset, Interinos en el empleo público:régimen jurídico y puntos críticos tras el Real Decreto-Ley 14/2021., Tirant Lo Blanch, 2021
Ana Moreno Vázquez, La jornada laboral en el empleo público, Tirant Lo Blanch, 2018
Remedios Roqueta Buj y Carlos Alfonso Mellado, Acceso al empleo público, Bomarzo, 2022
Raquel Vida Fernández, La reforma laboral y sus efectos en el empleo público laboral del sector público (Revista internacional de doctrina y jurisprudencia, 2022 (27), p.131-150), Universidad de Almería, 2022
|
|
Complementària |
Jesús Ángel Fuentetaja Pastor, Función pública comunitaria, Marcial Pons, 2000
Mª Antonia Arias Martínez, Las cuestiones de personal en la Ley 29/1998, de 13 de julio, reguladora de la jurisdicción contencioso-administrativa. (Revista de administración pública (Madrid). 2001;(156):431–69.), Centro de Estudios Políticos y Constitucionales (España), 2001
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
ELEMENTS DE DRET ADMINISTRATIU/15204114 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|