Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Identificar i interpretar correctament els elements bàsics dels sistema jurídic i el marc normatiu regulador de les relacions laborals, de la Seguretat Social i de l’ocupació |
| A2 |
Aplicar les teories existents sobre la gestió i direcció dels recursos humans a les organitzacions |
| A4 |
Reconèixer la complexitat i el caràcter dinàmic i interrelacional del treball i dels seus agents socials, atenent de forma integrada a les seves perspectives jurídica, organitzativa, psicològica, sociològica, històrica i econòmica |
| A5 |
Argumentar i raonar jurídicament en l’àmbit de les relacions laborals |
| A10 |
Elaborar, implementar i avaluar estratègies de promoció socioeconòmica, d’inserció laboral i de formació del sistema d’ocupació |
| A12 |
Analitzar i diagnosticar situacions i problemes del mercat de treball (immigració, igualtat per raó de gènere, desenvolupament local, ...) |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa, demostrant capacitat d'organització i planificació. |
| B7 |
Tenir sensibilització en temes mediambientals. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Adquireix eines d’interpretació de les institucions polítiques i jurídiques
| | A2 |
Genèric
| | A4 |
Genèric
| | A5 |
Comprèn i explica les diferents categories jurídiques del Dret administratiu
| | A10 |
Genèric
| | A12 |
Genèric
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3 |
Genèric
| | B4 |
Genèric
| | B7 |
Coneix les diferents aproximacions al desenvolupament sostenible i entén les seves implicacions socials, econòmiques i ambientals, tenint en compte els posicionaments polítics i ideològics
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Tema 1.- El concepte de medi ambient.
Tema 2.- El dret ambiental a la Unió Europea
Tema 3.-La distribució de competències en matèria ambiental entre l'Estat, les Comunitats Autònomes i els Ens Locals.
Tema 4.- El marc normatiu bàsic de la protecció ambiental.
Tema 5.- Tècniques administratives d'intervenció clàssiques.
Tema 6.- Tècniques específiques de protecció del medi ambient.
Tema 7.- Mesures de foment en l'àmbit de la protecció ambiental.
|
Referència al concepte vigent a l'ordenament jurídic espayol
Les competencies de la Unió Europea en materia ambiental
Constitució Espanyola, Estatut d'Autonomia de Catalunya i Llei de Bases de Règim Local.
Normes generals de caràcter horitzontal i normes de caràcter sectorial
Reglamentació, planificació, la demanialització dels recursos naturals i l'autorització.
L'avaluació d'impacte ambiental, la evaluació ambiental de plans i programes, l'etiquetat ecològic, el dret d'accés a la informació ambiental i la participació pública en materia medioambiental, la ecoauditoria.
Referència als diferents incentius existents
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
24 |
9 |
33 |
Treballs |
|
4 |
32 |
36 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es tracta de presentar als alumnes l'assignatura i de que aquests tinguin la oportunitat de comentar i preguntar sobre totes les qüestions que els preocupin |
Sessió Magistral |
Exposició de continguts de l'assignatura |
Treballs |
Realització de diferents tipus de treballs on l'alumne hagui d'aprendre i realitzar qualsevol tasca a partir d'uns coneixements |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
Reservo 2 hores a la setmana per atendre i resoldre les duptes als alumnes al meu despatx |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Treballs |
|
S'avaluaran els coneixements que l'alumne demostri haver assolit a través dels treballs realitzats |
1/3 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
S'avalua la consolidació de coneixements que demostra l'alumne a través de les proves corresponents |
2/3 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En cas de que l'alumne no superi ni els treballs ni les proves objectives de l'assignatura a la primera convocatòria haurà de superar, a la segona convocatòria, la prova objectiva corresponent i una tasca concreta que el professor proposi el dia de l'exàmen. Quan l'alumne superi una de les parts (treballs o proves objectives) a la primera convocatòria, a la segona convocatòria només haurà de superar la part que resta. |
Bàsica |
CANOSA USERA, Constitución y medio ambiente, ,
LOZANO CUTANDA, Derecho ambiental administrativo, ,
ALONSO GARCIA, El derecho ambiental de la Comunidad Europea, ,
ORTEGA ALVAREZ, Lecciones de Derecho del medio ambiente, ,
MARTIN MATEO, Tratado de Derecho ambiental, ,
ESTEVE PARDO, Derecho del medio ambiente, ,
|
|
Complementària |
ROSA MORENO, Régimen jurídico de la evaluación de impacto ambiental, ,
LOZANO CUTANDA, La nueva etiqueta ecológica de la Unión Europea, ,
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|