DADES IDENTIFICATIVES 2019_20
Assignatura (*) EINES DE GESTIÓ TELEMÀTICA DELS RECURSOS HUMANS Codi 15204242
Ensenyament
Grau de Relacions Laborals i Ocupació (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa Juny, Jul., Set.
Llengua d'impartició
Català
Departament Dret Públic
Coordinador/a
LÓPEZ FABRA, LUIS MIGUEL
Adreça electrònica luismiguel.lopez@urv.cat
Professors/es
LÓPEZ FABRA, LUIS MIGUEL
Web
Descripció general i informació rellevant Digitalització dels processos de contractació i gestió laboral. Nòmines i seguretat social. Presentació i registres telemàtics.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A8 Aplicar les diferents tècniques pròpies de la gestió dels recursos humans, de la investigació social i de l’avaluació i l’auditoria laboral
Tipus B Codi Competències Transversals
 B4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa, demostrant capacitat d'organització i planificació.
 B8 Gestionar projectes tècnics i/o professionals complexos.
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C2 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A8 Coneix i utilitza les eines informàtiques que existeixen per gestionar els recursos humans de les empreses (programes de gestió de nòmines, control de presència, etc.)
Coneix i utilitza les eines informàtiques que l'administració de la Seguretat Social posa a disposició de les empreses per gestionar les cotitzacions socials i les altes i baixes al sistema de Seguretat Social.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B4 Gestiona i organitza el treball i el temps d’ acord amb la planificació donada
 B8 Fonamenta la descripció del context del projecte en evidències i dades alhora que coneix i localitza els recursos en l’ àrea on es desenvolupa el projecte
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C2 Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com eina de treball

Continguts
Tema Subtema
1. GESTIONS TELEMÀTIQUES
1.1 Certificats electrònics
1.2 Remissió telemàtica de documents i informes.
1.3 El Sistema RED.
1.4 Gestió d'impostos i retencions. L'Oficina Virtual de l'Agència Tributària.
1.5 Canals de comunicació.
2. SUPÒSITS PRÀCTICS DE CÀLCUL DE NÒMINES DEL RÈGIM GENERAL. 2.1 Retribució dinerària i en espècie.
2.2 Salaris de conveni i complements. El S.M.I.
2.3 Absentisme, incapacitat temporal i quitances.
2.4 Incidències de nòmina més habituals.
2.5 Retencions i ingressos a compte de l’IRPF
3. BASES DE COTITZACIÓ I LIQUIDACIÓ DE QUOTES. 3.1 Estructura de les bases de cotització i aportacions al règim general.
3.2 Cotització addicional per hores extraordinàries.
3.3 Càlcul de les bases de cotització en situacions especials
3.4 Documents de cotització i procediment d’ingrés de quotes.
3.5 Període voluntari d’ingrés.

4. CONVENIS COL·LECTIUS. 4.1 Registre i dipòsit de convenis i acords col·lectius.
4.2 Cercadors de convenis col·lectius.
4.3 La Comissió de Convenis Col·lectius.
4.4 La “Comisión Consultiva Nacional de Convenios Colectivos”
5. GESTIÓ DE TREBALLADORS. 5.1 Procés de selecció i contractació.
5.2 El sistema CONTRAT@.
5.3 La privacitat en el correu electrònic.
5.4 Obtenció d'informes en suport informàtic.
5.5 El Portal de Conciliacions.


Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 1 2
Sessió Magistral
A8
B4
5 10 15
Resolució de problemes, exercicis
B4
C2
41 10 51
Atenció personalitzada
A1
A7
3 0 3
 
Proves objectives de preguntes curtes
A8
B4
2 4 6
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Identificació del contingut de l´assignatura i determinació dels objectius a assolir. Bibliografia bàsique i criteris d´evaluació. Metodología.
Sessió Magistral 1.1. FINALITAT.

L'adquisició per l'alumne dels coneixements necessaris per a la seva formació tècnica i jurídica i la seva capacitació professional en l'àmbit de la gestió de nòmines i dels Recursos Humans.

1.2 BIBLIOGRAFIA.

Veure fons d'informació.
Resolució de problemes, exercicis Durant el curs son proposats diversos casos pràctics que els estudiants hauran de resoldre amb eines i recursos digitals.
Atenció personalitzada La tutoría presencial se concertará previa petición del alumno por correo electrónico.

Atenció personalitzada
Descripció
El professor responsable de les classes magistrals i pràctiques, mantindrà les entrevistes necessàries, a iniciativa de l'alumne o del propi professor i en horari d'atenció a l'alumnat, a efectes d'orientació metodològica i tècnica. L'horari i els despatxos d'atenció al alumnat per part dels professors de l'assignatura s'indicaràn a classe, a més de publicar-se en el taulell d'anuncis corresponent.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Resolució de problemes, exercicis
B4
C2


AVALUACIÓ CONTÍNUA

Els alumnes asistents a classe estaran sotmesos al sistema d'avaluació contínua.Per a fer-ho, hauran de superar l´examen teòric i resoldre les qüestions pràctiques que es vagin plantejant al llarg del quadrimestre.
Durant el curs es realitzaràn dos proves pràctiques avaluatives. Els alumnes podràn utilitzar material bibliogràfic, normatiu i/o suport informàtic..


Cada examen pràctic: 40% de la nota final
Proves objectives de preguntes curtes
A8
B4
Examen teòric. Pes: 20% de la nota final
Altres  

PRIMERA CONVOCATÒRIA. Es realitzaran tres proves avaluatives: una prova teòrica (amb un pes del 20%) i dos casos pràctics de resolució d'exercicis amb un pes del 40% cadascun d'ells. Tots s'avaluaran conforme als estudis efectuats sobre confecció de nòmines i cotització, i la utilització de les eines i plataformes digitals. Per a superar aquesta activitat obligatòria d'avaluació contínua cal obtenir una qualificació mínima de cinc punts en cadascuna de les proves avaluatives.

 
Altres comentaris i segona convocatòria

AVALUACIÓ EN SEGONA CONVOCATÒRIA: Reservada als estudiants que no hagin seguit el sistema previst per a la primera convocatòria, o que havent-ho realitzat no hagi superat amb un mínim de 5 a l'avaluació final. L'examen constarà d'una part teòrica i dos casos práctics. La part teòrica contindrà preguntes curtes i directes sobre aspectes concrets i representa el 20 % de la puntuació. En la part pràctica, l'estudiant haurà de resoldre els problemes plantejats en cada cas pràctic, amb un pes del 40% cadascun.


Fonts d'informació

Bàsica

Miguel ÁngelFerrer López. Cómo confeccionar nóminas y seguros sociales 2019. 32ª edición actualizada. Editorial Deusto

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent