DADES IDENTIFICATIVES 2020_21
Assignatura (*) EINES DE GESTIÓ TELEMÀTICA DELS RECURSOS HUMANS Codi 15204242
Ensenyament
Grau de Relacions Laborals i Ocupació (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa 2Q
Llengua d'impartició
Català
Departament Dret Públic
Coordinador/a
LÓPEZ FABRA, LUIS MIGUEL
Adreça electrònica luismiguel.lopez@urv.cat
Professors/es
LÓPEZ FABRA, LUIS MIGUEL
Web
Descripció general i informació rellevant A causa de l’emergència sanitària provocada per la COVID-19 poden haver-hi canvis en la docència, avaluació i calendaris del curs 2020-21. Aquests canvis s’informaran a l’espai Moodle de cada assignatura. Digitalització dels processos de contractació i gestió laboral. Nòmines i seguretat social. Presentació i registres telemàtics.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 CE8 Aplicar les diferents tècniques pròpies de la gestió dels recursos humans, de la investigació social i de l’avaluació i l’auditoria laboral
Tipus B Codi Competències Transversals
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 CE8 Coneix i utilitza les eines informàtiques que existeixen per gestionar els recursos humans de les empreses (programes de gestió de nòmines, control de presència, etc.)
Coneix i utilitza les eines informàtiques que l'administració de la Seguretat Social posa a disposició de les empreses per gestionar les cotitzacions socials i les altes i baixes al sistema de Seguretat Social.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
1. GESTIONS TELEMÀTIQUES
1.1 Certificats electrònics
1.2 Remissió telemàtica de documents i informes.
1.3 El Sistema RED.
1.4 Gestió d'impostos i retencions. L'Oficina Virtual de l'Agència Tributària.
1.5 Canals de comunicació.
2. SUPÒSITS PRÀCTICS DE CÀLCUL DE NÒMINES DEL RÈGIM GENERAL. 2.1 Retribució dinerària i en espècie.
2.2 Salaris de conveni i complements. El S.M.I.
2.3 Absentisme, incapacitat temporal i quitances.
2.4 Incidències de nòmina més habituals.
2.5 Retencions i ingressos a compte de l’IRPF
3. BASES DE COTITZACIÓ I LIQUIDACIÓ DE QUOTES. 3.1 Estructura de les bases de cotització i aportacions al règim general.
3.2 Cotització addicional per hores extraordinàries.
3.3 Càlcul de les bases de cotització en situacions especials
3.4 Documents de cotització i procediment d’ingrés de quotes.
3.5 Període voluntari d’ingrés.

4. CONVENIS COL·LECTIUS. 4.1 Registre i dipòsit de convenis i acords col·lectius.
4.2 Cercadors de convenis col·lectius.
4.3 La Comissió de Convenis Col·lectius.
4.4 La “Comisión Consultiva Nacional de Convenios Colectivos”
5. GESTIÓ DE TREBALLADORS. 5.1 Procés de selecció i contractació.
5.2 El sistema CONTRAT@.
5.3 La privacitat en el correu electrònic.
5.4 Obtenció d'informes en suport informàtic.
5.5 El Portal de Conciliacions.


Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
CE8
1 1 2
Sessió Magistral
CE8
12 18 30
Resolució de problemes, exercicis
CE8
17 11 28
Atenció personalitzada
CE8
3 0 3
 
Proves objectives de tipus test
CE8
2 10 12
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Sessió introductòria destinada a presentar l'assignatura i exposar el seu contingut, metodologia, objectius a aconseguir, bibliografia bàsica i criteris d'avaluació.
Sessió Magistral Exposició dels continguts teòrics de l'assignatura, de manera presencial o telemàtica. Aquesta activitat requereix la presència síncrona dels estudiants i del professor/a.
Resolució de problemes, exercicis Durant el curs son proposats diversos casos pràctics que els estudiants hauran de resoldre amb eines i recursos digitals.
Atenció personalitzada Temps que el professor/a té reservat per a atendre i resoldre els dubtes que el programa de l'assignatura plantegi als alumne/as.

Atenció personalitzada
Descripció

Durant l'horari de tutoria, que es comunicarà a l'inici del quadrimestre, els professors atendran els dubtes que els alumnes tinguin en relació amb el contingut de les activitats docents de l'assignatura.

Aquesta atenció es prestarà preferentment per mitjans telemàtics prèvia petició per correu electrònic al/la professor/a.


Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Resolució de problemes, exercicis
CE8
Durant el quadrimestre, i en el marc de l'avaluació contínua, es realitzaran dos exàmens pràctics.

L'examen pràctic consistirà en un prova objectiva tipus test, integrada per preguntes tancades de caràcter pràctic, amb diferents alternatives de resposta. Les preguntes en blanc i les preguntes errònies seran penalitzades.

Aquestes dues proves objectives formen part de la primera convocatòria i avaluen la part pràctica de l'assignatura.

70%
Proves objectives de tipus test
CE8
Durant el quadrimestre i en el marc de l'avaluació contínua, es realitzarà un examen teòric tipus test, integrat per preguntes tancades amb diferents alternatives de resposta.

Les preguntes en blanc i les preguntes errònies seran penalitzades.

Durant la realització de les proves avaluatives l'alumne/a no podrà portar ni consultar cap mena de dispositiu de comunicació, transmissió i emmagatzematge de dades que no estigui expressament autoritzat per a la prova. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna prova avaluativa tant en suport material com electrònic comportarà la qualificació de suspens en aquesta prova avaluativa.
30%
Altres  

Per a seguir l'Avaluació Contínua és necessari que l'alumne/a es presenti a totes les proves avaluatives. La no presentació a una concreta activitat avaluativa implicarà que l'alumne/a no pugui ser avaluat/da d'acord amb el sistema d'Avaluació Contínua, i hagi de presentar-se a la Segona Convocatòria per a superar l'assignatura. Per a fer mitjana entre les diferents proves, es requereix que l'alumne/a hagi obtingut un valor mínim de 4 punts. La nota final serà la que resulti de la mitjana ponderada de les proves avaluatives. Per a superar l'assignatura serà necessari obtenir un mínim de 5 punts.

 
Altres comentaris i segona convocatòria

AVALUACIÓ EN SEGONA CONVOCATÒRIA. Reservada als estudiants que no hagin seguit el sistema previst per a la primera convocatòria, o que havent-lo realitzat no hagi superat amb un mínim de 5 l'avaluació final. L'examen constarà d'una part teòrica, amb un pes del 30% i un part pràctica que suposa el 70% restant. La nota final serà la que resulti de la mitjana ponderada de les dues parts, sempre que s'hagi superat amb una nota mínima de 4 punts cadascuna de les proves. Per a superar l'assignatura serà necessari obtenir un mínim de 5 punts.

L'alumne/a que hagi seguit l'Avaluació Contínua, haurà d'examinar-se només de la prova o proves no superades.

Durant la realització de les proves avaluatives l'alumne/a no podrà portar ni consultar cap mena de dispositiu de comunicació, transmissió i emmagatzematge de dades que no estigui expressament autoritzat per a la prova. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna prova avaluativa tant en suport material com electrònic comportarà la qualificació de suspens.


Fonts d'informació

Bàsica Miguel ÁngelFerrer López., Cómo confeccionar nóminas y seguros sociales 2020., 33ª edición actualizada., Editorial Deusto
Cardy, R. L. L. Cardy, R. y R. Gómez-Mejía, L., Gestión de recursos humanos, 8a. ed. - 2016, Pearson Educación.

Complementària

Recomanacions


Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
DRET DEL TREBALL II/15204105
DRET DE LA SEGURETAT SOCIAL I/15204007
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent