DADES IDENTIFICATIVES 2021_22
Assignatura (*) EINES DE GESTIÓ TELEMÀTICA DELS RECURSOS HUMANS Codi 15204242
Ensenyament
Grau en Relacions Laborals i Ocupació (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa 2Q
Llengua d'impartició
Català
Departament Dret Públic
Coordinador/a
LÓPEZ FABRA, LUIS MIGUEL
GUERRERO VIZUETE, MARIA ESTHER
Adreça electrònica luismiguel.lopez@urv.cat
Professors/es
LÓPEZ FABRA, LUIS MIGUEL
Web
Descripció general i informació rellevant <p><b>A causa de l'emergència sanitària provocada per la COVID poden haver-hi canvis en la docència, avaluació i calendaris del curs 2021-22. Aquests canvis s'informaran&nbsp;a l'espai&nbsp;Moodle de cada assignatura.</b></p>

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 CE8 Aplicar les diferents tècniques pròpies de la gestió dels recursos humans, de la investigació social i de l’avaluació i l’auditoria laboral
Tipus B Codi Competències Transversals
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 CE8 Coneix i utilitza les eines informàtiques que existeixen per gestionar els recursos humans de les empreses (programes de gestió de nòmines, control de presència, etc.)
Coneix i utilitza les eines informàtiques que l'administració de la Seguretat Social posa a disposició de les empreses per gestionar les cotitzacions socials i les altes i baixes al sistema de Seguretat Social.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
1. GESTIONS TELEMÀTIQUES
1.1 Certificats electrònics
1.2 Remissió telemàtica de documents i informes
1.3 El Sistema RED
1.4 Impostos i retencions. L'Oficina Virtual de l'Agència Tributària
1.5 El sistema CONTRAT@
1.6 Comunicació d’accidents de treball
1.7 El Portal de Conciliacions
1.8 Registre i dipòsit de convenis, acords col·lectius i plans d’igualtat.
2. SUPÒSITS PRÀCTICS DE CÀLCUL DE NÒMINES DEL RÈGIM GENERAL 2.1 Retribució dinerària i en espècie
2.2 El S.M.I.
2.3 Salaris de conveni i complements salarials
2.4 Absorció i compensació de salaris
2.5 Absentisme, incapacitat temporal i quitances
2.6 Incidències de nòmina més habituals
2.7 Retencions i ingressos a compte de l’IRPF.
3. BASES DE COTITZACIÓ I LIQUIDACIÓ DE QUOTES 3.1 Estructura de les bases de cotització i aportacions al règim general
3.2 Cotització addicional per hores extraordinàries
3.3 Càlcul de les bases de cotització en situacions especials
3.4 Documents de cotització i procediment d’ingrés de quotes
3.5 Període d’ingrés.

4. GESTIÓ DE LES PERSONES TREBALLADORES 5.1 Procés de selecció i contractació
5.2 La privacitat en el correu electrònic
5.3 Canals de comunicació
5.4 Plans d'igualdat i registre retributiu.


Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
CE8
1 1 2
Sessió Magistral
CE8
12 12 24
Resolució de problemes, exercicis
CE8
17 17 34
Atenció personalitzada
CE8
3 0 3
 
Proves objectives de tipus test
CE8
2 10 12
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Sessió introductòria destinada a presentar l'assignatura i exposar el seu contingut, metodologia, objectius a aconseguir, bibliografia bàsica i criteris d'avaluació.
Sessió Magistral Exposició dels continguts teòrics de l'assignatura, de manera presencial o telemàtica. Aquesta activitat requereix habitualment la presència síncrona de l'alumnat i del professorat.
Resolució de problemes, exercicis Durant el curs son proposats diversos casos pràctics que l'alumnat haurà de resoldre amb eines i recursos digitals.

Atenció personalitzada Temps que el professorat té reservat per a atendre i resoldre els dubtes que el programa de l'assignatura plantegi al alumnat.

Atenció personalitzada
Descripció

Durant l'horari de tutoria, que es comunicarà a l'inici del quadrimestre, el professorat atendrà els dubtes que l'alumnat tingui en relació amb el contingut de les activitats docents de l'assignatura.

Aquesta atenció es prestarà per mitjans telemàtics prèvia petició per correu electrònic al personal docent.


Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Resolució de problemes, exercicis
CE8
Durant el quadrimestre, i en el marc de l'avaluació contínua, es realitzaran dos exàmens pràctics.

L'examen pràctic consistirà en un prova objectiva tipus test, integrada per preguntes tancades de caràcter pràctic, amb diferents alternatives de resposta. Les respostes errònies seran penalitzades.

Aquestes dues proves objectives formen part de la primera convocatòria i avaluen la part pràctica de l'assignatura.

70%
Proves objectives de tipus test
CE8
Durant el quadrimestre i en el marc de l'avaluació contínua, es realitzarà un examen teòric tipus test, integrat per preguntes tancades amb diferents alternatives de resposta.

Les respostes errònies seran penalitzades.

Durant la realització de les proves avaluatives l'alumnat no podrà consultar cap mena de dispositiu de comunicació, transmissió i emmagatzematge de dades que no estigui expressament autoritzat. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna prova avaluativa tant en suport material com electrònic comportarà la qualificació de suspens en aquesta prova avaluativa.
30%
Altres  

Per a seguir l'Avaluació Contínua és necessari que l'alumne o alumna es presenti a totes les proves avaluatives. La no presentació a una concreta activitat avaluativa implicarà que la persona no pugui ser avaluada d'acord amb el sistema d'Avaluació Contínua, i hagi de presentar-se a la Segona Convocatòria per a superar l'assignatura. La nota final serà la que resulti de la mitjana ponderada de les proves avaluatives. Per a procedir a realitzar la nota mitjana de les qualificacions només es podrà suspendre amb una nota mínima de 4 punts una de les proves avaluatives que integren aquesta assignatura. Si s'han suspès 2 de les 3 proves avaluatives amb un valor mínim de 4 punts no es procedirà a fer mitjana. Per a superar l'assignatura serà necessari obtenir un mínim de 5 punts.

 
Altres comentaris i segona convocatòria

AVALUACIÓ EN SEGONA CONVOCATÒRIA. Reservada a les persones que no hagin seguit el sistema previst per a la primera convocatòria, o que havent-lo realitzat no hagi superat amb un mínim de 5 punts l'avaluació final. L'examen constarà d'una part teòrica, amb un pes del 30% i un part pràctica que suposa el 70% restant. La nota final serà la que resulti de la mitjana ponderada de les dues parts, sempre que s'hagi superat amb una nota mínima de 4 punts cadascuna de les proves. Per a superar l'assignatura serà necessari obtenir un mínim de 5 punts.

L'alumne o alumna que hagi seguit l'Avaluació Contínua, haurà d'examinar-se només de la prova o proves no superades.

Durant la realització de les proves avaluatives no es podrà consultar cap mena de dispositiu de comunicació, transmissió i emmagatzematge de dades que no estigui expressament autoritzat. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna prova avaluativa tant en suport material com electrònic comportarà la qualificació de suspens.


Fonts d'informació

Bàsica Miguel ÁngelFerrer López., Cómo confeccionar nóminas y seguros sociales 2021., 33ª edición actualizada., Editorial Deusto
Cardy, R. L. L. Cardy, R. y R. Gómez-Mejía, L., Gestión de recursos humanos, 8a. ed. - 2016, Pearson Educación.
Ediciones Francis Lefebvre, Guía Rápida Plan de Igualdad y registro retributivo: respuestas clave, 1ª edición,

Instituto de las Mujeres. es un organismo autónomo adscrito al Ministerio de Igualdad, que tiene como funciones Impulsar y desarrollar la aplicación transversal del principio de igualdad de trato y de oportunidades entre mujeres y hombres, así como elaborar, en cooperación con otros Departamentos, los informes de aplicación de las Directivas de la Unión Europea, en las que el Instituto es el Organismo de fomento de la igualdad.

https://www.inmujeres.gob.es/elInstituto/conocenos/home.htm

Complementària

Recomanacions


Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
DRET DEL TREBALL II/15204105
DRET DE LA SEGURETAT SOCIAL I/15204007
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent