DADES IDENTIFICATIVES 2023_24
Assignatura (*) EINES DE GESTIÓ TELEMÀTICA DELS RECURSOS HUMANS Codi 15204242
Ensenyament
Grau en Relacions Laborals i Ocupació (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa 2Q
Llengua d'impartició
Castellà
Departament Dret Públic
Coordinador/a
LÓPEZ FABRA, LUIS MIGUEL
Adreça electrònica luismiguel.lopez@urv.cat
Professors/es
LÓPEZ FABRA, LUIS MIGUEL
Web http://https://campusvirtual.urv.cat/local/alternatelogin/index.php
Descripció general i informació rellevant <p>Es tracta d'una assignatura de caràcter professionalitzador, molt recomanable per a persones que vulguin dedicar-se a la gestió de Persones, tant des del punt de vista administratiu, com de polítiques retributives, contractació i cotització, així com de selecció de personal i protecció de dades.&nbsp;</p><p>El curs capacita a l'alumnat per a realitzar gestions telemàtiques i comunicacions amb diferents plataformes digitals i administracions públiques, així com per a utilitzar una solució informàtica per a la confecció de nòmines i contractes laborals.</p>

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 CE8 Aplicar les diferents tècniques pròpies de la gestió dels recursos humans, de la investigació social i de l’avaluació i l’auditoria laboral
Tipus B Codi Competències Transversals
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 CE8 Coneix i utilitza les eines informàtiques que existeixen per gestionar els recursos humans de les empreses (programes de gestió de nòmines, control de presència, etc.)
Coneix i utilitza les eines informàtiques que l'administració de la Seguretat Social posa a disposició de les empreses per gestionar les cotitzacions socials i les altes i baixes al sistema de Seguretat Social.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
1. GESTIONS TELEMÀTIQUES
1.1 Els certificats electrònics
1.2 El Sistema RED. El sistema de Liquidació Directa (SILTRA)
1.3 Coordinació, Atenció i Suport Integral a l'Autoritzat RED (CASIA)
1.4 La Seu Electrònica de la Seguretat Social
1.5 El sistema CONTRAT@
1.6 La comunicació dels accidents de treball
1.7 El Portal de conciliacions
1.8 El registre i dipòsit de convenis, acords col·lectius i plans d'igualtat (REGCON).
2. CONFECCIÓ DE NÒMINES 2.1 Els processos de càlcul de nòmines
2.2 El S.M.I.
2.3 Retribució dinerària i en espècie
2.4 Salaris de conveni i complements salarials
2.5 Absorció i compensació de salaris
2.6 Endarreriments de conveni
2.7 Absentisme, incapacitat temporal i quitances
2.8 Retencions i ingressos a compte de l'IRPF.
3. BASES DE COTITZACIÓ I LIQUIDACIÓ DE QUOTES 3.1 Bases de cotització i aportacions a la Seguretat Social
3.2 Les hores extraordinàries
3.3 Bases de cotització en situacions especials
3.4 Liquidacions complementàries
3.5 Documents de cotització i procediment d'ingrés de quotes
3.6 Períodes d'ingrés
3.7 Càlcul de costos.
4. GESTIÓ DE LES PERSONES TREBALLADORES 4.1 El procés de selecció i contractació
4.2 La privacitat en el correu electrònic
4.3 Els canals de comunicació
4.4 Protecció de dades i relacions laborals
4.5 El registre retributiu
4.6 El dret a la desconnexió digital
4.7 Prevenció i actuació enfront de l'assetjament
4.8 Informació algorítmica en l'àmbit laboral.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
CE8
1 1 2
Sessió Magistral
CE8
8 15 23
Resolució de problemes, exercicis
CE8
8 18 26
Pràctiques a través de TIC
CE8
6 5 11
Atenció personalitzada
CE8
1 0 1
 
Proves objectives de tipus test
CE8
1 5 6
Proves objectives de tipus test
CE8
1 5 6
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Sessió introductòria destinada a presentar l'assignatura i exposar el seu contingut, metodologia, objectius a aconseguir, bibliografia bàsica i criteris d'avaluació.
Sessió Magistral Exposició dels continguts teòrics de l'assignatura, de manera presencial o telemàtica. Aquesta activitat requereix habitualment la presència síncrona de l'alumnat i del professorat.
Resolució de problemes, exercicis Durant el curs son proposats diversos casos pràctics que l'alumnat haurà de resoldre amb eines i recursos digitals.

Pràctiques a través de TIC Practiques amb les seus electròniques de les administracions públiques i amb una aplicació de nòmines en el núvol.
Atenció personalitzada Temps que el professorat té reservat per a atendre i resoldre els dubtes que el programa de l'assignatura plantegi al alumnat.

Atenció personalitzada
Descripció

Durant l'horari de tutoria, que es comunicarà a l'inici del quadrimestre, el professorat atendrà els dubtes que l'alumnat tingui en relació amb el contingut de les activitats docents de l'assignatura.

Aquesta atenció es prestarà per mitjans telemàtics prèvia petició per correu electrònic al personal docent.


Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Proves objectives de tipus test
CE8
Durant el quadrimestre i en el marc de l'avaluació contínua, es realitzarà un examen TEÒRIC-PRÀCTIC tipus test dels dos primers temes, integrat per preguntes amb diferents alternatives de resposta.

Les respostes errònies seran penalitzades.
50%
Proves objectives de tipus test
CE8
Durant el quadrimestre i en el marc de l'avaluació contínua, es realitzarà un segon examen TEÒRIC-PRÀCTIC tipus test dels temes 3 i 4, integrat per preguntes amb diferents alternatives de resposta.

Les respostes errònies seran penalitzades.
50%
Altres   Les respostes errònies seran penalitzades. Per fer mitjana entre les diferents proves cal que l'alumne o alumna hagi obtingut una puntuació mínima de quatre (4,00) punts en cadascuna d’elles. Per a superar l’assignatura serà necessari que la puntuació resultant de la mitjana ponderada de les 2 proves avaluatives sigui com a mínim de cinc punts (5,00).


 
Altres comentaris i segona convocatòria

Per a seguir l'avaluació continuada cal examinar-se de totes les proves avaluatives proposades durant l’assignatura. La no realització de qualsevol de les activitats avaluatives implicarà quel’alumnat no pugui ser avaluat d'acord amb el sistema d'avaluació contínua  i, en conseqüència, s'hagi de examinar a la segona convocatòria per superar l'assignatura. 

SEGONA CONVOCATÒRIA. Reservada a l’alumnat que no hagi seguit elsistema d’avaluació continua o que, havent-ho seguit no hagi obtingut un mínimde (5,00) punts de la mitjana ponderada.

A la segona convocatòria, l'alumne o alumna que hagi seguit l'avaluació continuada s'examinarà només de la prova oproves no superades amb una puntuació inferior a 5,0 punts. Les qualificacions obtingudes a la prova aprovada en primera convocatòria es conservaràn fins a la finalització de les proves que integren la segonaconvocatòria i, en aquest cas, la nota final de l'assignatura serà la que resulti de la mitjana ponderada de la prova avaluativa realitzada en 2aconvocatòria i de la prova superada en l’avaluació continua. Per a superar l’assignatura serà necessari que la puntuació resultant de la mitjana ponderada de les 2 proves d’avaluació tingudes en compte d’acord amb els criteris d’aquesta guia docent sigui com amínim de cinc punts (5,00).

REALITZACIÓ DE LES PROVES D’AVALUACIÓ 

Durant la realització de les proves d'avaluació, no es podrà portar cap tipus de dispositiu de comunicació, transmissió i emmagatzematge de dades que no estigui expressament autoritzat per a la prova. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna prova amb ús de suport material com electrònic o sense l'ús de suport de qualsevol tipus(còpia, plagi o qualsevol altre comportament fraudulent) comportarà laqualificació de suspens (zero —0,00— punts) en aquesta prova.


Fonts d'informació

Bàsica Miguel ÁngelFerrer López., Cómo confeccionar nóminas y seguros sociales 2023, 36ª edición actualizada., Editorial Deusto
Cardy, R. L. L. Cardy, R. y R. Gómez-Mejía, L., Gestión de recursos humanos, 8a. ed. - 2016, Pearson Educación.
Ediciones Francis Lefebvre, Guía Rápida Plan de Igualdad y registro retributivo: respuestas clave, 1ª edición,
Rocío Moldes Farelo, De la gestión de recursos humanos a la dirección de personas, 1ª edición,

Instituto de las Mujeres. És un organisme autònom adscrit al Ministeri d'Igualtat, que té com a funcions impulsar i desenvolupar l'aplicació transversal del principi d'igualtat de tracte i d'oportunitats entre dones i homes, així com elaborar, en cooperació amb altres Departaments, els informes d'aplicació de les Directives de la Unió Europea, en les quals l'Institut és l'Organisme de foment de la igualtat.

https://www.inmujeres.gob.es/elInstituto/conocenos/home.htm

Complementària

Recomanacions


Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
DRET DEL TREBALL II/15204105
DRET DE LA SEGURETAT SOCIAL I/15204007
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent