Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Identificar i interpretar correctament els elements bàsics dels sistema jurídic i el marc normatiu regulador de les relacions laborals, de la Seguretat Social i de l’ocupació |
| A2 |
Aplicar les teories existents sobre la gestió i direcció dels recursos humans a les organitzacions |
| A3 |
Analitzar i sistematitzar correctament el funcionament del mercat de treball i de les polítiques sociolaborals |
| A4 |
Reconèixer la complexitat i el caràcter dinàmic i interrelacional del treball i dels seus agents socials, atenent de forma integrada a les seves perspectives jurídica, organitzativa, psicològica, sociològica, històrica i econòmica |
| A5 |
Argumentar i raonar jurídicament en l’àmbit de les relacions laborals |
| A6 |
Realitzar funcions d’assessorament, representació, negociació i resolució de conflictes en els diferents àmbits de les relacions laborals |
| A7 |
Intervenir i gestionar sociolaboralment en les relacions laborals |
| A9 |
Interpretar dades i indicadors socioeconòmics relatius al mercat de treball |
| A10 |
Elaborar, implementar i avaluar estratègies de promoció socioeconòmica, d’inserció laboral i de formació del sistema d’ocupació |
| A11 |
Analitzar, diagnosticar, avaluar i definir estratègies en l’àmbit de l’organització del treball i dels recursos humans |
| A12 |
Analitzar i diagnosticar situacions i problemes del mercat de treball (immigració, igualtat per raó de gènere, desenvolupament local, ...) |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp sociolaboral. |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa, demostrant capacitat d'organització i planificació. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Comprèn el funcionament bàsic del sistema jurídic general de les relacions laborals
| | A2 |
Coneix els recursos humans de les organitzacions públiques i privades
| | A3 |
Comprèn el concepte i la naturalesa de les organitzacions i analitza com interactuen amb el seu entorn
| | A4 |
Adquireix eines teòriques i analítiques per comprendre la complexitat del fenomen del treball i l’ocupació en la societat actual
| | A5 |
Comprèn el sentit de les normes jurídiques i de la relació contractual
| | A6 |
Domina els diferents mitjans de tutela administrativa i judicial dels drets, individuals i col•lectius, del treballador
| | A7 |
Comprèn l’acció protectora del sistema espanyol de protecció social, distingint-lo del sistema de dependència
| | A9 |
Analitza les dimensions sociològiques i metodològiques de la realitat social del mercat de treball i l’ocupació, a través de les tècniques d’investigació social
| | A10 |
Entén les claus de la igualtat de gènere en l’àmbit jurídic laboral
| | A11 |
Aplica les polítiques de recursos humans en l’àmbit de les organitzacions
| | A12 |
Coneix i gestiona els processos d’actuació que afecten a l’estranger
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Mostra iniciativa en la cerca d'informació i fa aportacions significatives
| | B2 |
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a dades i no només opinions subjectives i segueix un mètode lògic d’ anàlisi de la informació
| | B3 |
Identifica les causes i fins de la innovació
| | B4 |
Decideix com ha de fer el treball previst perquè tingui la màxima qualitat possible.
| | B6 |
Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...)
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C6 |
Desenvolupa recursos i estratègies que li facilitin la transició al món laboral
|
Procediments de selecció i assignació |
Procediments |
L'assignació
dels treballs als alumnes es farà segons els següents criteris: 1.
Distribució per part de la facultat del nombre de matriculats als
departaments. 2. Cadascun
dels departaments especificarà el nombre de treballs que pot tutoritzar cada
àrea i la seva línea temàtica. 3. Tramesa
de les propostes dels departaments de les línies temàtiques a la facultat. 4. Públicació
per part de la facultat de les línies temàtiques ofertades pels departaments. 5. Elecció
del treball, en base a les preferències marcades pels alumnes i assignació de la línia temàtica a l'alumne en funció de la seva nota
curricular. En cas d'empat, tindrà preferència l'alumne que tingui un major
nombre de crèdits aprovats a l'ensenyament corresponent i si amb aquest
criteri també es produeix empat, es procedirà a un sorteig. Els alumnes no podran triar línies temàtiques d'assignatures de formació bàsica o obligatòria no superades o matriculades. 6. El
departament determinarà l'àrea i assignarà a l'alumne un tutor. 7. Dintre de
la línia temàtica, l'alumne pot proposar un tema concret que haurà de'aprovar
el tutor designat. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0 |
4 |
4 |
Selecció/assignació del treball de fi de grau |
|
1 |
1 |
2 |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau |
|
8 |
0 |
8 |
Elaboració del treball de fi de grau |
|
0 |
210 |
210 |
Presentació i defensa del treball de fi de Grau |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitat encaminada a que l'alumne prengui contacte i recolli informació sobre el funcionament global d'aquesta assignatura |
Selecció/assignació del treball de fi de grau |
D'acord amb el procediment d'assignació de treballs, el professor tutor haurà de determinar amb l'alumne el tema concret del treball
|
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau |
La relació del professor tutor amb l'alumne es concreta en:
- Realització mínima de quatre tutories.
- Determinació del tema concret del treball.
- Orientació i supervisió de la realització i defensa del treball.
- Aprovació de la defensa pública per part del professor tutor.
- Realització d'un informe favorable o desfavorable.
- En cas d'informe desfavorable es comunicarà a l'alumne perquè pugui sol·licitar endarrerir la defensa del treball, segons el procediment i terminis establerts a la Normativa Acadèmica i de Matrícula.
|
Elaboració del treball de fi de grau |
Realització del treball individual i autònom per part de l'alumne |
Presentació i defensa del treball de fi de Grau |
El treball, amb informe favorable del tutor, es defensarà pública i presencialment davant d'un tribunal. L'exposició de l'alumne es fará durant 15 minuts. |
Mecanismes coordinació/seguiment |
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat). |
Descripció
|
A través de
les tutories establertes el professor anirà orientant i supervisant tot el
treball que ha de desplegar l'alumne |
Criteris i procediments d’avaluació |
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat) |
Metodologies |
Competències |
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau |
|
El tutor ha de realitzar un informe relatiu a les entrevistes, la dedicació de l'alumne i l'assoliment de les competencies del treball fi de grau que representa el 20% de la nota final.
Per altra banda, el professor tutor també ha de realitzar un informe favorable o desfavorable relatiu a si el treball assoleix la qualitat necessaria per la seva defensa o no. |
20% |
|
Elaboració del treball de fi de grau |
|
Realització del treball individual i autònom per part de l'alumne |
60% |
|
Presentació i defensa del treball de fi de Grau |
|
El treball, amb informe favorable del tutor, es defensarà pública i presencialment davant d'un tribunal. L'exposició de l'alumne es fará durant 15 minuts. |
20% |
|
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Informe del tutor en relació a entrevistes, dedicació alumne i assoliment de competencies: 20% de la nota final Avaluació del treball realitzat per l'estudiant: 60% de la nota final Defensa pública del treball: 20% de la nota final En el supòsit de que el professor tutor realitzi un informe desfavorable del treball lliurat per l'alumne aquest es comunicarà a l'alumne a efectes de que esmeni les mancances del treball i sol·liciti l'endarreriment de la defensa del treball, segons el procediment i terminis establerts a la Normativa Aadèmica i de Matrícula. |
Bàsica |
|
Les fonts d'informació venen determinades pel treball concret que ha de
desenvolupar l'alumne |
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
La matrícula del treball de fi de grau comporta l'obligatorietat de matricular totes les assignatures que resten per finalitzar el grau
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|