DADES IDENTIFICATIVES 2020_21
Assignatura (*) TREBALL DE FI DE GRAU Codi 15204301
Ensenyament
Grau de Relacions Laborals i Ocupació (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
9 Treball fi de grau Quart 2Q
Llengua d'impartició
Català
Departament Dret Privat,Processal i Financer
Dret Públic
Economia
Gestió d'Empreses
Història i Història de l'Art
Psicologia
Coordinador/a
CORBELLA DOMÈNECH, TERESA
Adreça electrònica angel.belzunegui@urv.cat
inma.pastor@urv.cat
ignasi.brunet@urv.cat
a.jorda@urv.cat
lluis.carreras@urv.cat
laura.roman@urv.cat
joseluis.beato@urv.cat
catalina.jordi@urv.cat
reyes.barrada@urv.cat
teresa.corbella@urv.cat
joan.pages@urv.cat
daniel.miravet@urv.cat
ferran.ferre@urv.cat
carles.perdiguero@urv.cat
sonia.gonzalez@urv.cat
mariaines.gil@urv.cat
joancarles.virgili@urv.cat
marina.rodriguez@urv.cat
jorge.muria@urv.cat
roser.casanova@urv.cat
teresa.morla@urv.cat
jordi.torres@urv.cat
roser.recasens@urv.cat
juanandres.montero@urv.cat
anna.mane@urv.cat
manuel.munozc@urv.cat
jorge.piedra@urv.cat
mariacandela.mateu@urv.cat
africa.ortiz@urv.cat
montserrat.sole@urv.cat
Professors/es
BELZUNEGUI ERASO, ANGEL GABRIEL
PASTOR GOSÁLBEZ, MARÍA INMACULADA
BRUNET ICART, IGNACIO
JORDÀ FERNÁNDEZ, ANTONIO MARIA
CARRERAS ROIG, LLUÍS
ROMAN MARTIN, LAURA
BEATO GARCÍA, JOSÉ LUIS
JORDI AMOROS, CATALINA
BARRADA ORELLANA, MARÍA DE LOS REYES
CORBELLA DOMÈNECH, TERESA
PAGÈS GALTÉS, JOAN
MIRAVET ARNAU, DANIEL
FERRÉ PADRENY, FERNANDO
PERDIGUERO GARRETA, CARLES
GONZALEZ RECIO, SONIA
GIL CASIÓN, MARIA INÉS
VIRGILI FONT, JOAN CARLES
RODRÍGUEZ BEAS, MARINA
MURIA LOPEZ, JORGE
CASANOVA MARTÍ, ROSER
MORLÀ FOLCH, MARIA TERESA
TORRES NIERGA, JORDI
RECASENS VIVES, ROSER
MONTERO VILELA, JUAN ANDRES
MAÑÉ GARCIA, ANNA
MUÑOZ COLL, MANUEL
PIEDRA ARJONA, JORGE
MATEU CASES, MARIA CANDELA
ORTIZ LÓPEZ, ÁFRICA
SOLÉ TRUYOLS, MONTSERRAT
Web
Descripció general i informació rellevant A causa de l’emergència sanitària provocada per la COVID-19 poden haver-hi canvis en la docència, avaluació i calendaris del curs 2020-21. Aquests canvis s’informaran a l’espai Moodle de cada assignatura.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 CE1 Identificar i interpretar correctament els elements bàsics dels sistema jurídic i el marc normatiu regulador de les relacions laborals, de la Seguretat Social i de l’ocupació
 CE2 Aplicar les teories existents sobre la gestió i direcció dels recursos humans a les organitzacions
 CE3 Analitzar i sistematitzar correctament el funcionament del mercat de treball i de les polítiques sociolaborals
 CE4 Reconèixer la complexitat i el caràcter dinàmic i interrelacional del treball i dels seus agents socials, atenent de forma integrada a les seves perspectives jurídica, organitzativa, psicològica, sociològica, històrica i econòmica
 CE5 Argumentar i raonar jurídicament en l’àmbit de les relacions laborals
 CE6 Realitzar funcions d’assessorament, representació, negociació i resolució de conflictes en els diferents àmbits de les relacions laborals
 CE7 Intervenir i gestionar sociolaboralment en les relacions laborals
 CE9 Interpretar dades i indicadors socioeconòmics relatius al mercat de treball
 CE10 Elaborar, implementar i avaluar estratègies de promoció socioeconòmica, d’inserció laboral i de formació del sistema d’ocupació
 CE11 Analitzar, diagnosticar, avaluar i definir estratègies en l’àmbit de l’organització del treball i dels recursos humans
 CE12 Analitzar i diagnosticar situacions i problemes del mercat de treball (immigració, igualtat per raó de gènere, desenvolupament local, ...)
Tipus B Codi Competències Transversals
 CT1 Utilitzar informació en llengua estrangera d’una manera eficaç.
 CT2 Gestionar la informació i el coneixement mitjançant l’ús eficient de les TIC
 CT3 Resoldre problemes de manera crítica, creativa i innovadora en el seu àmbit d’estudi
 CT5 Comunicar informació de manera clara i precisa a audiències diverses.
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentatge
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 CE1 Comprèn el funcionament bàsic del sistema jurídic general de les relacions laborals
 CE2 Coneix els recursos humans de les organitzacions públiques i privades
 CE3 Comprèn el concepte i la naturalesa de les organitzacions i analitza com interactuen amb el seu entorn
 CE4 Adquireix eines teòriques i analítiques per comprendre la complexitat del fenomen del treball i l’ocupació en la societat actual
 CE5 Comprèn el sentit de les normes jurídiques i de la relació contractual
 CE6 Domina els diferents mitjans de tutela administrativa i judicial dels drets, individuals i col•lectius, del treballador
 CE7 Comprèn l’acció protectora del sistema espanyol de protecció social, distingint-lo del sistema de dependència
 CE9 Analitza les dimensions sociològiques i metodològiques de la realitat social del mercat de treball i l’ocupació, a través de les tècniques d’investigació social
 CE10 Entén les claus de la igualtat de gènere en l’àmbit jurídic laboral
 CE11 Aplica les polítiques de recursos humans en l’àmbit de les organitzacions
 CE12 Coneix i gestiona els processos d’actuació que afecten a l’estranger
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 CT1 Utilitzar informació en llengua estrangera d’una manera eficaç.
 CT2 Dominar les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital.
Cercar i obtenir informació de manera autònoma amb criteris de fiabilitat i pertinença.
Organitzar la informació amb les eines adients (en línia i presencials) que li permetin desenvolupar les seves activitats acadèmiques.
Elaborar informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta.
Utilitzar les TIC per compartir i intercanviar informació.
 CT3 Identificar la situació plantejada com un problema en l’àmbit de la disciplina i tenir la motivació per afrontar-lo.
Seguir un mètode sistemàtic per dividir el problema en parts, identificar les causes i aplicar els coneixements propis de la disciplina
Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris per afrontar el problema.
Incloure els aspectes concrets de la solució proposada en un model realista.
Reflexionar sobre el model proposat i ser capaç de trobar-hi limitacions i proposar millores.
 CT5 Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques.
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Elaborar un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu.
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral.
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada. (comunicació oral)
Produir un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactuar de manera efectiva amb l’auditori. (comunicació oral)
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Procediments de selecció i assignació
Procediments

La matrícula del treball de fi de grau comporta l'obligatorietat de matricular totes les assignatures que resten per finalitzar el grau. Cal tenir superats com a mínim el 70% crèdits de l'ensenyament.

1. El/la responsable de la titulació, o persona en qui delegui, proposa als departaments l’encàrrec docent inicial de tutoria del TFG d’acord amb el següent criteri L’assignació inicial es fa per àrees de coneixement de manera proporcional a la càrrega docent que té cadascuna en l’ensenyament

2. Els departaments comuniquen al /a la responsable de la titulació el nombre de TFG definitivament assignats a cada àrea de coneixement.

3. L’estudiant matriculat al TFG, en funció del seu propi interès, indica la seva preferència en realitzar el TFG en una determinada àrea de coneixement, prioritzant totes les àrees implicades. Aquesta priorització es fa efectiva d’acord amb l’ordre determinat per la qualificació mitjana de l’expedient acadèmic de cada estudiant.

4. Un cop acabat aquest procediment, el/la responsable de la titulació, o persona en qui delegui, comunica als departaments la relació d’estudiants assignats a cada àrea de coneixement per tal que n'informi a les àrees i aquestes assignin tutor a cada estudiant. Els departaments comuniquen a la responsable de titulació els tutors assignats a cada estudiant.

5. La responsable de la titulació publica a l'entorn Moodle la relació d'estudiants amb el tutor assignat.

6. Existeix la possibilitat de participar en el pla pilot que uneix TFG amb pràctiques externes. L’assignació dels TFG delm pla pilot es fa sota la supervisió del/de la responsable de la titulació i del/de la coordinador/a del programa de pràctiques externes del ensenyament.

7. L’assignació dels TFG en la modalitat d’APS es fa sota la supervisió del/de la responsable de la titulació i del/de la coordinador/a del programa APS del centre. Els/Les estudiants i professors/es interessats/des els han de comunicar qualsevol proposta de TFG en aquest àmbit. Un cop confirmat l’encàrrec, el / de la responsable de la titulació ho inclou en la comunicació al Departament afectat als efectes del còmput general de treballs assignats a cada àrea de coneixement.

8. En el moodle es publicaran les fitxes explicatives de les diferents modalitats de TFG.


Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 1 2
Selecció/assignació del treball de fi de grau
CE1
1 1 2
Elaboració del treball de fi de grau/màster
CE1
CE2
CE3
CE4
CE5
CE6
CE7
CE9
CE10
CE11
CE12
CT1
CT2
CT3
0 208 208
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster
10 0 10
Seminaris
CE7
2 0 2
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster
CE1
CE2
CE3
CE4
CE5
CE6
CE7
CE9
CE10
CE11
CE12
CT5
1 0 1
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Pla específic d'actuació
  Descripció
Activitats Introductòries Activitat encaminada a que l'alumne prengui contacte i recolli informació sobre el funcionament global d'aquesta assignatura
Selecció/assignació del treball de fi de grau D'acord amb el procediment d'assignació de treballs, el professor tutor haurà de determinar amb l'alumne el tema concret del treball

Elaboració del treball de fi de grau/màster Les normes formals de presentació dels treball seguiran els criteris següents:
a) Estructura bàsica:
- Índex.
- Introducció: s’explicarà la justificació, la metodologia emprada i els objectius del
treball.
- Capítols/apartats: el treball estarà estructurat en capítols/apartats seguits d’una
rúbrica indicativa del contingut.
- Consideracions finals/reflexions: el treball ha de concloure amb unes consideracions
finals sobre els aspectes més destacats.
- Annexos: on es podrà incloure la documentació i material utilitzat rellevants pel
treball.
b) Extensió. L’extensió del treball vendrà determinada per la modalitat de TFG (veure fitxa moodle)però com a norma general l'extensió màxima serà de 40 pàgines. El text en lletra Calibri 12, interlineat 1.5.
b) Referències.Es faran en funció de l'àrea de coneixement en la que es desenvolupa en treball:
1- Per àrees jurídiques:Sempre que no hi hagin altres indicacions, se seguiran les següents
normes de presentació:
- Notes a peu de pàgina: les referències bibliogràfiques, de fonts o altre material
consultat hauran d’estar estructurades tal i com indica la pàgina web del CRAI del
campus Catalunya, àrea de Ciències Jurídiques.
2-Per àrees no jurídiques. Mètode APA (autor, data)
- Bibliografia: la relació bibliogràfica, de fonts o altre material, complerta i precisa ha
de seguir les indicacions de la pàgina web del CRAI del campus Catalunya.
c) Es lliurarà via moodle segons el calendari que apareix en el moodle .
d) La portada del TFG ha de seguir el model establert pel repositori institucional.
e) El treball ha de ser original de l’autor de tal manera que les cites hauran d’estar clarament identificades per evitar qualsevol situació de plagi
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster La relació del professor tutor amb l'alumne es concreta de la següent manera:
-Realització mínima de quatre tutories.
- Determinació del tema concret del treball.
- Orientació i supervisió de la realització i defensa del treball.
- Avaluació per part del del tutor a través de la rubrica per a la defensa del treball, en cas d'autoritzar-la.
-informe justificatiu en cas de no autoritzar.
-en el cas de no sé autoritzat a passar a tribunal el estudiant se pot presentar a la segona convocatòria.
-Els estudiants s'han d'ajustar a la planificació del procés de tutorització proposada pel tutor o tutora del treball.
Seminaris Formació en grup dirigida als estudiants per presentar els objectius, l'estructura, metodologia i altres qüestions formals necessàries per al desenvolupament del TFG.
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster La defensa del TFG es fa mitjançant el lliurament d'una presentació de video de 15 minuts. Posteriorment se respondrà a les preguntes davant d’una Comissió designada pel/per la responsable de la titulació i formada per dos professors/es de l'ensenyament, preferentment tutors/es de TFG, i si escau pertanyents a àrees diferents.
El TFG que es realitzi en grup es defensa per tots els participants.
L’exposició de l’estudiant registrada es fa durant 15 minuts; i la durada de la defensa, preguntes, debat, no ha de sobrepassar el temps de 15 minuts.
Són requisits indispensables per a què l’estudiant pugui realitzar la defensa del TFG:
a) Comptar amb l'informe favorable del/de la tutor/a
b) Haver lliurat, a través de moodle, la documentació exigida pel repositori institucional de la URV.

En la modalitat de simulació no hi haurà presentació prèvia en video sino que la defensa serà sincrònica.

Mecanismes coordinació/seguiment
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat).
Descripció

Descripció

El seguiment del TFG correspon al tutor, el qual té les següents funcions:

a) Transmissió a l’estudiant de la importància i utilitat del TFG, i del rigor exigit.

b) Tutories:

- realització mínima de 4 tutories,

- concreció i acotació del tema del treball,

- orientació, direcció i supervisió de la realització i defensa del treball

c) Realització d’un informe favorable o desfavorable del procés d’elaboració del treball elaborat per l’estudiant

d) Participació a les comissions de defensa de TFG pels quals sigui assignat/ada pel/per la responsable de la titulació.


Criteris i procediments d’avaluació
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat)
Metodologies Competències Descripció Pes        
Elaboració del treball de fi de grau/màster
CE1
CE2
CE3
CE4
CE5
CE6
CE7
CE9
CE10
CE11
CE12
CT1
CT2
CT3
El tutor i els dos membres de la Comissió de defensa avaluen: l'estructura del treball, els seus aspectes formals, el contingut, l'originalitat i innovació, la utilització i el domini de les fonts, la metodologia utilitzada, les consideracions o reflexions finals realitzades, a partir de les rúbriques de qualificació disponibles al Moodle. Comissió: 40% de la nota final
Tutor: 20% de la nota final
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster
El tutor ha de valorar a partir de la rúbrica d'avaluació de les tutories la dedicació de l'alumne, l'assistència de l'alumne a les tutories, l'assoliment de les competències i de la qualitat necessària per la defensa del treball fi de grau. Tutor: 20% de la nota final
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster
CE1
CE2
CE3
CE4
CE5
CE6
CE7
CE9
CE10
CE11
CE12
CT5
Els dos membres de la Comissió han de valorar la presentació del treball, la capacitat de síntesi i la comunicació oral de l’estudiant, tant en l'exposició com en el posterior debat que es pugui plantejar.
Els dos membres de la Comissió han valorar de forma conjunta la defensa i reflectir la seva valoració a la rúbrica de qualificació disponible a Moodle.
Comissió: 20% de la nota fina
Altres
 
Altres comentaris i segona convocatòria

En el moodle de l'assignatura trobareu els calendaris de cada convocatòria i les indicacions de les modalitats de TFG.


Fonts d'informació

Bàsica

Galiana Saura, Angels, Nuria Torres Rosell, Catalina Jordi Amorós, M.Teresa Franquet Sugrañes, Ramona Torrens bonet, y Antoni Pigrau i Solé. «La gestión y evaluación del trabajo de fin de grado a través de Moodle 3.0: una experiencia en la Facultad de ciencias jurídicas URV». En Las TIC y las buenas prácticas en la docencia del derech, 211-23. Huygens, 2017.

   

Les fonts d'informació venen determinades pel treball concret que ha de desenvolupar l'alumne

Complementària

Recomanacions


 
Altres comentaris
La matrícula del treball de fi de grau comporta l'obligatorietat de matricular totes les assignatures que resten per finalitzar el grau. Cal tenir superats com a mínim el 70% crèdits. Tots els TFG lliurats passaran pel control del programa de detecció del plagi URKUND L'assignatura TFG del grau de RliO i del Doble grau de Dret/RLiO es regeix per la normativa TFG de la Facultat de ciències jurídiques.
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent