Identificar i interpretar correctament els elements bàsics dels sistema jurídic i el marc normatiu regulador de les relacions laborals, de la Seguretat Social i de l’ocupació
A2
Aplicar les teories existents sobre la gestió i direcció dels recursos humans a les organitzacions
A3
Analitzar i sistematitzar correctament el funcionament del mercat de treball i de les polítiques sociolaborals
A4
Reconèixer la complexitat i el caràcter dinàmic i interrelacional del treball i dels seus agents socials, atenent de forma integrada a les seves perspectives jurídica, organitzativa, psicològica, sociològica, històrica i econòmica
A5
Argumentar i raonar jurídicament en l’àmbit de les relacions laborals
A6
Realitzar funcions d’assessorament, representació, negociació i resolució de conflictes en els diferents àmbits de les relacions laborals
A7
Intervenir i gestionar sociolaboralment en les relacions laborals
A8
Aplicar les diferents tècniques pròpies de la gestió dels recursos humans, de la investigació social i de l’avaluació i l’auditoria laboral
A9
Interpretar dades i indicadors socioeconòmics relatius al mercat de treball
A10
Elaborar, implementar i avaluar estratègies de promoció socioeconòmica, d’inserció laboral i de formació del sistema d’ocupació
A11
Analitzar, diagnosticar, avaluar i definir estratègies en l’àmbit de l’organització del treball i dels recursos humans
A12
Analitzar i diagnosticar situacions i problemes del mercat de treball (immigració, igualtat per raó de gènere, desenvolupament local, ...)
A13
Elaborar, gestionar i avaluar les polítiques d’ocupació
A14
Intervenir, assessorar i gestionar la prevenció de riscos laborals
Tipus B
Codi
Competències Transversals
B1
Aprendre a aprendre.
B2
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp sociolaboral.
B3
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació.
B4
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa, demostrant capacitat d'organització i planificació.
B5
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida, demostrant capacitat d'organització i planificació.
B6
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets.
Integra el concepte de desenvolupament sostenible en la presa de decisions, treballs i projectes, amb una consciència clara de la responsabilitat social i ambiental
Porta a terme un seguiment de la implementació del projecte per avaluar els resultats del mateix i fa un seguiment de la materialització dels riscos inherents al projecte
Identifica els propis interessos i motivacions acadèmico-professionals
Defineix i desenvolupa l'itinerari curricular considerant les necessitats formatives, interessos i motivacions acadèmico-professionals
Procediments de selecció i assignació
Procediments
En reunions presencials d'assistència obligatòria, els estudiants matriculats reben informació de l'oferta de pràctiques, places, períodes, requisits, els terminis i calendari, i documentació a liurar.
A partir de la priorització que fa l'estudiant, s'assignen les places per
ordre segons la nota mitjana de l'expedient.
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat
Pla específic d'actuació
Descripció
Activitats Introductòries
Reunió informativa sobre l'oferta de pràctiques com a places, periodes i requisits. Informació dels terminis i de la documentació a entregar.
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes
Hores dedicades a relació amb el tutor extern i intern de les pràctiques i a la cooordinació entre les parts
Estada de pràctiques
L'estada de les pràctiques consisteix en 200 hores d'activitat presencial al lloc assignat
Presentació i defensa de la memòria
Discussió de la memòria, conrtingut i aprenentatges recollits amb el tutor/a
Memòria
Informe elaborat per l'alumne en el qual relaciona continguts del Grau amb la seva experiència en l'empresa i el disseny d'un pla de futur professional.
Mecanismes coordinació/seguiment
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat) i una coordinació externa (per part del centre de pràctiques).
Descripció
Cada estudiant té un tutor o tutora assignat amb el qual haurà
d'estar en contacte permanent, a més de realitzar tres tutories
obligatòries.
L'alumnat, des del primer dia, estarà en contacte amb el tutor o
tutora de l'empresa corresponent. Li presentarà la documentació i
conjuntament ompliran el quadern de pràctiques com a eina de seguiment de
l'estada.
Criteris i procediments d'avaluació
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat), una valoració externa (per part del centre de pràctiques) i una autovaloració (per part de l’estudiant).
Metodologies
Competències
Descripció
Pes
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes
L'estudiant haurà de realitzar una memòria en la qual desenvoluparà un tema treballat al llarg de la carrera i relacionar-lo amb la seva experiència en l'empresa i amb el disseny d'un pla de futur professional. Haurà de fer una reflexió crítica sobre l'ajust entre la teoria i la pràctica dels coneixements adquirits i impartits
Amb la memòria l'alumne inclourà l'autoinforme sobre l'estada en l'empresa
25%
Altres
Altres comentaris i segona convocatòria
Fonts d'informació
Bàsica
Complementària
Recomanacions
Altres comentaris
Només es podrà matricular l'assignatura de Pràctiques Externes quan s'hagin superat el 50% dels crèdits de la carrera
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent