Dret Privat,Processal i Financer Dret Públic Economia Gestió d'Empreses Psicologia
Coordinador/a
TORRES CORONAS, MARIA TERESA
Adreça electrònica
teresa.torres@urv.cat
Professors/es
TORRES CORONAS, MARIA TERESA
Web
Descripció general i informació rellevant
Competències
Tipus A
Codi
Competències Específiques
A1
Identificar i interpretar correctament els elements bàsics dels sistema jurídic i el marc normatiu regulador de les relacions laborals, de la Seguretat Social i de l’ocupació
A2
Aplicar les teories existents sobre la gestió i direcció dels recursos humans a les organitzacions
A3
Analitzar i sistematitzar correctament el funcionament del mercat de treball i de les polítiques sociolaborals
A4
Reconèixer la complexitat i el caràcter dinàmic i interrelacional del treball i dels seus agents socials, atenent de forma integrada a les seves perspectives jurídica, organitzativa, psicològica, sociològica, històrica i econòmica
A5
Argumentar i raonar jurídicament en l’àmbit de les relacions laborals
A6
Realitzar funcions d’assessorament, representació, negociació i resolució de conflictes en els diferents àmbits de les relacions laborals
A7
Intervenir i gestionar sociolaboralment en les relacions laborals
A8
Aplicar les diferents tècniques pròpies de la gestió dels recursos humans, de la investigació social i de l’avaluació i l’auditoria laboral
A9
Interpretar dades i indicadors socioeconòmics relatius al mercat de treball
A10
Elaborar, implementar i avaluar estratègies de promoció socioeconòmica, d’inserció laboral i de formació del sistema d’ocupació
A11
Analitzar, diagnosticar, avaluar i definir estratègies en l’àmbit de l’organització del treball i dels recursos humans
A12
Analitzar i diagnosticar situacions i problemes del mercat de treball (immigració, igualtat per raó de gènere, desenvolupament local, ...)
A13
Elaborar, gestionar i avaluar les polítiques d’ocupació
A14
Intervenir, assessorar i gestionar la prevenció de riscos laborals
Tipus B
Codi
Competències Transversals
B1
Aprendre a aprendre.
B2
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp sociolaboral.
B3
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació.
B4
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa, demostrant capacitat d'organització i planificació.
B5
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida, demostrant capacitat d'organització i planificació.
B6
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets.
Integra el concepte de desenvolupament sostenible en la presa de decisions, treballs i projectes, amb una consciència clara de la responsabilitat social i ambiental
Porta a terme un seguiment de la implementació del projecte per avaluar els resultats del mateix i fa un seguiment de la materialització dels riscos inherents al projecte
Identifica els propis interessos i motivacions acadèmico-professionals
Defineix i desenvolupa l'itinerari curricular considerant les necessitats formatives, interessos i motivacions acadèmico-professionals
Procediments de selecció i assignació
Procediments
<link rel="File-List" target="_blank" href="file:///C:%5CDOCUME%7E1%5CUSUARI%7E1%5CCONFIG%7E1%5CTemp%5Cmsohtml1%5C01%5Cclip_filelist.xml"><!--[if gte mso 9]><xml>
<w:worddocument>
<w:view>Normal</w:view>
<w:zoom>0</w:zoom>
<w:hyphenationzone>21</w:hyphenationzone>
<w:compatibility>
<w:breakwrappedtables/>
<w:snaptogridincell/>
<w:wraptextwithpunct/>
<w:useasianbreakrules/>
</w:compatibility>
<w:browserlevel>MicrosoftInternetExplorer4</w:browserlevel>
</w:worddocument>
</xml><![endif]--><style>
<!--[if gte mso 10]>
<style>
/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:"Tabla normal";
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-parent:"";
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:10.0pt;
font-family:"Times New Roman";}
</style><!--[endif]--><table class="MsoNormalTable" border="0" cellpadding="0" cellspacing="1" width="600">
<tbody><tr>
<td>
<p class="MsoNormal">En reunions presencials d'assistència obligatòria, els estudiants matriculats reben informació de l'oferta de pràctiques, places, períodes, requisits, els terminis i calendari, i documentació a liurar. </p>
</td>
</tr>
<tr>
<td><p class="MsoNormal">A partir de la priorització que fa l'estudiant, s'assignen les places per
ordre segons la nota mitjana de l'expedient. </p>
</td>
</tr>
</tbody></table>
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat
Pla específic d'actuació
Descripció
Activitats Introductòries
Reunió informativa sobre l'oferta de pràctiques com a places, periodes i requisits. Informació dels terminis i de la documentació a entregar.
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes
Hores dedicades a relació amb el tutor extern i intern de les pràctiques i a la cooordinació entre les parts
Estada de pràctiques
L'estada de les pràctiques consisteix en 200 hores d'activitat presencial al lloc assignat
Presentació i defensa de la memòria
Discussió de la memòria, conrtingut i aprenentatges recollits amb el tutor/a
Memòria
Informe elaborat per l'alumne en el qual relaciona continguts del Grau amb la seva experiència en l'empresa i el disseny d'un pla de futur professional.
Mecanismes coordinació/seguiment
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat) i una coordinació externa (per part del centre de pràctiques).
Descripció
Cada estudiant té un tutor o tutora assignat amb el qual haurà
d'estar en contacte permanent, a més de realitzar tres tutories
obligatòries.
L'alumnat, des del primer dia, estarà en contacte amb el tutor o
tutora de l'empresa corresponent. Li presentarà la documentació i
conjuntament ompliran el quadern de pràctiques com a eina de seguiment de
l'estada.
Criteris i procediments d'avaluació
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat), una valoració externa (per part del centre de pràctiques) i una autovaloració (per part de l’estudiant).
Metodologies
Competències
Descripció
Pes
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes
El tutor de pràctiques intern avalua l'estada de l'estudiant en l'entitat/empresa a partir de quadern de pràctiques supervisat pel tutor de la mateixa.
Valoració externa (per part del centre de pràctiques)
L'estudiant haurà de realitzar una memòria en la qual desenvoluparà un tema treballat al llarg de la carrera i relacionar-lo amb la seva experiència en l'empresa i amb el disseny d'un pla de futur professional. Haurà de fer una reflexió crítica sobre l'ajust entre la teoria i la pràctica dels coneixements adquirits i impartits
Amb la memòria l'alumne inclourà l'autoinforme sobre l'estada en l'empresa
Avaluació interna (per part de la universitat)
25%
Altres
Altres comentaris i segona convocatòria
Fonts d'informació
Bàsica
Complementària
Recomanacions
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent