Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | CE8 |
Reconèixer el caràcter unitari de l’ordenament jurídic i la interdisciplinarietat dels problemes jurídics |
| CE9 |
Conèixer en profunditat les principals institucions jurídiques públiques i privades, la seva gènesi i evolució històrica |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CE8 |
Genèric
| | CE9 |
Coneix i diferencia les grans etapes de l’evolució del Dret
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
BLOC I.- LA ROMANITZACIÓ
|
Tema 1.- Dret romà i romanització.
|
BLOC II.- EL MÓN JURÍDIC MEDIEVAL
|
Tema 2.- Dret visigòtic. Dret alt medieval. Ius commune.
Tema 3.- El Dret a la Baixa Edat Mitjana: el Dret del regne de Castella i el Dret del principat de Catalunya.
|
BLOC III.- EL MÓN JURÍDIC DE L'ABSOLUTISME
|
Tema 4.- L'aparició de l'Estat. L'absolutisme jurídic. El Dret a l'època moderna.Les Recopilacions.
Tema 5.-El procés d'integració territorial de la monarquia hispànica. Els Decrets de Nova Planta.
|
BLOC IV.- L'ESTAT LIBERAL
|
Tema 6.- L'Estat liberal. Orígens i evolució posterior: Estat social 0 Estat del benestar.
|
BLOC V.- CONSTITUCIONALISME I CODIFICACIÓ |
Tema 7.- El constitucionalisme.
Tema 8.- Anàlisi històrico-jurídica de les constitucions històriques espanyoles.
Tema 9.- El procés codificador.
Tema 10.- Anàlisi històrico-jurídica dels Codis espanyols.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
40 |
60 |
100 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
18 |
25 |
43 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
1 |
2 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
1 |
1 |
2 |
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
1 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Informació bàsica sobre el contingut i funcionament de l'assignatura que s' impartirà durant el primer dia del curs pel professor de l'assignatura. |
Sessió Magistral |
Classes teòriques impartides pel professor/a de l'assignatura |
Resolució de problemes, exercicis |
De forma individual o treballant en grup, es realitzaran seminaris, comentaris i altres activitats sobre:
a) textos seleccionats
b) lectures d'articles de premsa, llibres, etc.
Els comentaris es podran preparar amb material complementari fora de l'aula, i podran ser exposats a classe. |
Atenció personalitzada |
Resolució individual o col.lectiva de dubtes relacionats amb l'assignatura |
Descripció |
Es realitzaran tutories individuals o grupals en el despatx de la professora o en línia per la resolució de dubtes sobre la matèria de l'assigantura per aquelles persones que ho sol.licitin. L'horari serà determinat amb cita prèvia sol.licitada a través del correu electrònic. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves objectives de tipus test |
|
Prova tipus test que inclou 20 preguntes tancades de resposta múltiple. Les respostes positives sumen 1 punt. Les respostes negatives resten 1/4 de punt. Les respostes en blanc no compten. El mínim per aprovar són 12 punts. Es valora sobre 10.La nota pondera un 35% de la nota final. |
35% |
Proves objectives de tipus test |
|
Prova tipus test que inclou 20 preguntes tancades de resposta múltiple. Les respostes positives sumen 1 punt. Les respostes negatives resten 1/4 de punt. Les respostes en blanc no compten. El mínim per aprovar són 12 punts. Es valroa sobre 10. La nota pondera un 35% de la nota final. |
35 % |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Prova de desenvolupament que pot incloure preguntes curtes sobre el temari, anàlisis de textos, articles de premsa, etc. Es valora sobre 10. Es té en compte la correcta ortografia, redacció, anàlisi i comprensió del tema, i es podran descomptar fins a un màxim de 2 punts en la nota final de la prova. |
30 % |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'avaluació de la segona convocatòria consistirà en una prova objectiva tipus test (70 %) i en una prova de desenvolupament (preguntes curtes, comentari de text, d'articles, etc.) (30%), amb els mateixos criteris d'avaluació de la primera convocatòria. La qualificació de la segona convocatòria serà la corresponent a les proves d'avaluació realitzades a la segona convocatòria, amb els mateixos criteris d'avaluació i metodologies que en la primera convocatòria. Per tant, no es reserven qualificacions entre convocatòries, ni d'un curs pel següent. Durant la realització d'activitats i proves avaluatives a l'aula, l'alumne no podrà portar cap tipus de dispositiu de comunicació, transmissió i emmagatzemament de dades que no estigui expressament autoritzat per a la prova. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. |
Bàsica |
, , ,
, , ,
|
Qualsevol manual de l'assignatura recomanat pel professorat a l'inici de curs. |
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
TEORIA DEL DRET/15214004 | DRET ROMÀ/15214002 | CONSTITUCIÓ I SISTEMA DE FONTS/15214005 |
|
|
Altres comentaris |
És convenient comptar amb uns coneixements previs i suficients del desenvolupament històric. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|