Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | CE8 |
Reconocer el carácter unitario del ordenamiento jurídico y la interdisciplinariedad de los problemas jurídicos |
| CE9 |
Conocer en profundidad las principales instituciones jurídicas públicas y privadas, su génesis y evolución histórica |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| CE8 |
Genérico
| | CE9 |
Conoce y diferencia las grandes etapas de la evolución del Derecho
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
BLOC I.- LA ROMANITZACIÓ
|
Tema 1.- Dret romà i romanització.
|
BLOC II.- EL MÓN JURÍDIC MEDIEVAL
|
Tema 2.- Dret visigòtic. Dret alt medieval. Ius commune.
Tema 3.- El Dret a la Baixa Edat Mitjana: el Dret del regne de Castella i el Dret del principat de Catalunya.
|
BLOC III.- EL MÓN JURÍDIC DE L'ABSOLUTISME
|
Tema 4.- L'aparició de l'Estat. L'absolutisme jurídic. El Dret a l'època moderna.Les Recopilacions.
Tema 5.-El procés d'integració territorial de la monarquia hispànica. Els Decrets de Nova Planta.
|
BLOC IV.- L'ESTAT LIBERAL
|
Tema 6.- L'Estat liberal. Orígens i evolució posterior: Estat social 0 Estat del benestar.
|
BLOC V.- CONSTITUCIONALISME I CODIFICACIÓ |
Tema 7.- El constitucionalisme.
Tema 8.- Anàlisi històrico-jurídica de les constitucions històriques espanyoles.
Tema 9.- El procés codificador.
Tema 10.- Anàlisi històrico-jurídica dels Codis espanyols.
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
1 |
0 |
1 |
Sesión magistral |
|
40 |
60 |
100 |
Resolución de problemas/ejercicios |
|
18 |
25 |
43 |
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Pruebas objetivas de tipo test |
|
1 |
1 |
2 |
Pruebas objetivas de preguntas cortas |
|
1 |
1 |
2 |
Pruebas objetivas de tipo test |
|
1 |
1 |
2 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Informació bàsica sobre el contingut i funcionament de l'assignatura que s' impartirà durant el primer dia del curs pel professor de l'assignatura. |
Sesión magistral |
Classes teòriques impartides pel professor/a de l'assignatura |
Resolución de problemas/ejercicios |
De forma individual o treballant en grup, es realitzaran seminaris, comentaris i altres activitats sobre:
a) textos seleccionats
b) lectures d'articles de premsa, llibres, etc.
Els comentaris es podran preparar amb material complementari fora de l'aula, i podran ser exposats a classe. |
Atención personalizada |
Resolució individual o col.lectiva de dubtes relacionats amb l'assignatura |
descripción |
Es realitzaran tutories individuals o grupals en el despatx de la professora o en línia per la resolució de dubtes sobre la matèria de l'assigantura per aquelles persones que ho sol.licitin. L'horari serà determinat amb cita prèvia sol.licitada a través del correu electrònic. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Pruebas objetivas de tipo test |
|
Prova tipus test que inclou 20 preguntes tancades de resposta múltiple. Les respostes positives sumen 1 punt. Les respostes negatives resten 1/4 de punt. Les respostes en blanc no compten. El mínim per aprovar són 12 punts. Es valora sobre 10.La nota pondera un 35% de la nota final. |
35% |
Pruebas objetivas de tipo test |
|
Prova tipus test que inclou 20 preguntes tancades de resposta múltiple. Les respostes positives sumen 1 punt. Les respostes negatives resten 1/4 de punt. Les respostes en blanc no compten. El mínim per aprovar són 12 punts. Es valroa sobre 10. La nota pondera un 35% de la nota final. |
35 % |
Pruebas objetivas de preguntas cortas |
|
Prova de desenvolupament que pot incloure preguntes curtes sobre el temari, anàlisis de textos, articles de premsa, etc. Es valora sobre 10. Es té en compte la correcta ortografia, redacció, anàlisi i comprensió del tema, i es podran descomptar fins a un màxim de 2 punts en la nota final de la prova. |
30 % |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
L'avaluació de la segona convocatòria consistirà en una prova objectiva tipus test (70 %) i en una prova de desenvolupament (preguntes curtes, comentari de text, d'articles, etc.) (30%), amb els mateixos criteris d'avaluació de la primera convocatòria. La qualificació de la segona convocatòria serà la corresponent a les proves d'avaluació realitzades a la segona convocatòria, amb els mateixos criteris d'avaluació i metodologies que en la primera convocatòria. Per tant, no es reserven qualificacions entre convocatòries, ni d'un curs pel següent. Durant la realització d'activitats i proves avaluatives a l'aula, l'alumne no podrà portar cap tipus de dispositiu de comunicació, transmissió i emmagatzemament de dades que no estigui expressament autoritzat per a la prova. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. |
Básica |
, , ,
, , ,
|
Qualsevol manual de l'assignatura recomanat pel professorat a l'inici de curs. |
Complementaria |
|
|
Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente |
TEORÍA DEL DERECHO/15214004 | DERECHO ROMANO/15214002 | CONSTITUCIÓN Y SISTEMA DE FUENTES/15214005 |
|
|
Otros comentarios |
És convenient comptar amb uns coneixements previs i suficients del desenvolupament històric. |
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|