DATOS IDENTIFICATIVOS 2022_23
Asignatura (*) ECONOMÍA Código 15214010
Titulación
Grado en Derecho (2009)
Ciclo
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo
6 Formación básica Primer 2Q
Lengua de impartición
Català
Departamento Economía
Coordinador/a
CARRERAS ROIG, LLUÍS
Correo-e lluis.carreras@urv.cat
joan.mogas@urv.cat
Profesores/as
CARRERAS ROIG, LLUÍS
MOGAS AMORÓS, JOAN
Web http://https://moodle.urv.net
Descripción general e información relevante <div>El objetivo del curso consiste en conseguir que el estudiante de ciencias jurídicas obtenga un conocimiento suficiente de la materia económica, familiarizándolo en el uso de los términos y las técnicas del análisis económico.</div>

Competencias
Tipo A Código Competencias Específicas
 CE5 Seleccionar información no jurídica relevante para emplearla en un contexto jurídico
 CE7 Ser consciente de la función del derecho como sistema regulador de las relaciones sociales y económicas
 CE11 Distinguir entre el razonamiento jurídico y los argumentos de naturalesa ética, política, económica y social
Tipo B Código Competencias Transversales
Tipo C Código Competencias Nucleares

Resultados de aprendizaje
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 CE5 Comprende el papel de la economía y la política como reguladora de las relaciones sociales
 CE7 Genérico
 CE11 Genérico
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
Tipo C Código Resultados de aprendizaje

Contenidos
tema Subtema
MICROECONOMIA

I-INTRODUCCIÓ
LLIÇÓ 1.-L'economia com a ciència social.
1.1.- L'activitat econòmica
1.2.- Models econòmics
1.3.- Sistemes econòmics.
1.4.- La base demogràfica.
1.5.- Formació de mà d'obra i producció
II-EL MERCAT
LLIÇÓ 2.- Els mercats: Demanda i Oferta
2.1.- El mercat i la competència
2.2.- La teoria de la demanda
2.3.- La teoria de l'oferta.
2.4.- L'equilibri del mercat, desplaçaments i moviments
2.5.- L'elasticitat

LLIÇÓ 3.- L'oferta: l'empresa i els costos
3.1.- Tecnologia i funció de producció
3.2.- Funció de costos de l'empresa.
3.3.- Rendiments d'escala.

LLIÇÓ 4.- Diferents tipus de mercats
4.1.- Competència perfecta
4.2.- Competència imperfecta


MACROECONOMIA

III - INTRODUCCIÓ
LLIÇÓ 5.- Els agregats econòmics
5.1.- El PIB i els seus components
5.2.- La mesura del cost de la vida
5.3.- Cicles econòmics
5.4.- L'economia en el llarg termini
5.5.- El mercat de treball

LLICÓ 6.- Polítiques econòmiques
6.1.- Política fiscal
6.2.- Política monetària

Planificación
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Actividades introductorias
CE5
2 2 4
Sesión magistral
CE5
40 52 92
Practicas a través de TIC en aulas informáticas
CE5
20 20 40
Atención personalizada
CE5
1 1 2
 
Pruebas objetivas de tipo test
CE5
4 2 6
Pruebas mixtas
CE5
2 4 6
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologías
Metodologías
  descripción
Actividades introductorias Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura i del pla de treball.
Sesión magistral Exposició dels continguts de l'assignatura
Practicas a través de TIC en aulas informáticas Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Simulacions a través de les TIC
Atención personalizada Atenció presencial al despatx en els dies i horari prefixat.

Atención personalizada
descripción

Atenció presencial al despatx en els dies i horari prefixats.


Evaluación
Metodologías Competencias descripción Peso        
Pruebas mixtas
CE5
Es realitzarà una prova mixta relacionada amb les sis lliçons del programa. 50%

Pruebas objetivas de tipo test
CE5
Es realitzaràn dues proves objectives tipus test, la primera corresponent a les lliçons 1 a 4 del programa i la segona corresponent a les lliçons 5 i 6 del programa. 25%

25%
Otros  
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Per tal de superar l'assignatura en l'avaluació continuada, caldrà haver obtingut un mínim de cinc punts, tenint en compte les valoracions de cadascuna de les proves explicitades.

En cas de no superació de l'assignatura en l'avaluació continuada, la segona convocatòria es correspondrà amb una prova mixta. En aquest cas, per superar l'assignatura caldrà obtenir un mínim de cinc punts.

Durant la realització d'activitats i proves avaluatives a l'aula, l'alumne no podrà portar cap tipus de dispositiu de comunicació, transmissió i emmagatzemament de dades que no estigui expressament autoritzat per a la prova. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa.

Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar que s'iniciï un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora.


Fuentes de información

Básica N.G. Mankiw/M. Taylor, Economía, 2017, Ed. Paraninfo
Torres, J., Economía Política, 2013, Ed. Piramide
Ávila, Gómez, Lozano, Mochón, Simon et al., Economia: Teoría y Política. Libro de Probemas, 1994, McGraw Hill
Krugman/Wells/Graddy, Fundamentos de Economía, 3ª 2015, Ed. Reverté

Complementaria

Recomendaciones


(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.