Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | CE2 |
Identificar, interpretar i utilitzar les fonts jurídiques internes, europees, internacionals i comparades |
| CE3 |
Assessorar, mitjançar, negociar i resoldre conflictes des d’una perspectiva jurídica |
| CE4 |
Identificar qüestions jurídiques a partir d’un conjunt complex de fets no estructurats jurídicament |
| CE6 |
Elaborar documents jurídics o amb rellevància jurídica complexos |
| CE7 |
Ser conscient de la funció del dret com a sistema regulador de les relacions socials i econòmiques |
| CE8 |
Reconèixer el caràcter unitari de l’ordenament jurídic i la interdisciplinarietat dels problemes jurídics |
| CE9 |
Conèixer en profunditat les principals institucions jurídiques públiques i privades, la seva gènesi i evolució històrica |
| CE10 |
Utilitzar de manera precisa el dret aplicable, involucrant-se en els problemes d’actualitat |
| CE11 |
Distingir entre el raonament jurídic i els arguments de naturalesa ètica, política, econòmica i social |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CE2 |
Genèric
| | CE3 |
Dóna resposta a un problema plantejat aplicant la normativa, la jurisprudència i la doctrina autoritzada
| | CE4 |
Genèric
| | CE6 |
Genèric
| | CE7 |
Genèric
| | CE8 |
Genèric
| | CE9 |
Genèric
| | CE10 |
Genèric
| | CE11 |
Genèric
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Introducció: El dret de família |
Lliçó 1: El Dret de Família
|
EL MATRIMONI |
LLiçó 2: El sistema matrimonial
LLiçó 3: La celebració del matrimoni
Lliçó 4: Els efectes legals del matrimoni en l'àmbit personal
Lliçó 5: La nul·litat del matrimoni
Lliçó 6: La separació dels cònjuges i la dissolució del matrimoni
Lliçó 7: Els efectes comuns a la nul·litat, la separació i el divorci
|
LES RELACIONS PATRIMONIALS ENTRE CÒNJUGES |
Lliçó 8: Els efectes legals del matrimoni en l'àmbit patrimonial.
Lliçó 9: Els negocis jurídics entre cònjuges
Lliçó 10: El règim econòmic matrimonial
Lliçó 11: El règim económic de separació de béns
Lliçó 12: El règim económic de la "Sociedad de gananciales"
Lliçó 13: Altres régims econòmics matrimonials
|
LES RELACIONS DE CONVIVÈNCIA NO MATRIMONIAL |
Lliçó 14: La convivència estable en parella
Lliçó 15: Les relacions convivencials d'ajuda mútua
|
LA RELACIÓ DE PARENTIU |
Lliçó 16: El parentiu i el dret d'aliments entre parents
Lliçó 17: La filiació
Lliçó 18: La filiació adoptiva
|
LES INSTITUCIONS CIVILS DE PROTECCIÓ DE LA PERSONA |
Lliçó 19: Les institucions civils de protecció de les persones menors d'edat i les mesures de suport per a l'exercici dela capacitat jurídica de les persones amb discapacitat: canvi de paradigma
Lliçó 20: La potestat parental
LLiçó 21: La protecció dels menor d'edat
Lliçó 22: Les mesures de suport per a l'exercici de la capacitat jurídica de les persones amb discapacitat
|
LA PROTECCIÓ PATRIMONIAL DE LA PERSONA DISCAPACITADA O DEPENENT |
Lliçó 23: La protecció patrimonial de la persona discapacitada o dependent: el patrimoni protegit |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
22 |
40 |
62 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
12 |
17 |
29 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
2 |
4 |
Proves pràctiques |
|
1 |
1 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura. |
Sessió Magistral |
Classe teòrica presencial a l'aula. Per un bon aprofitament, és molt útil un estudi previ, per part de l'alumne, de la institució que s'explicarà a classe. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
Aplicació pràctica dels conceptes teòrics. Per un bon aprofitament, és molt útil un estudi previ, per part de l'alumne, de la institució que s'explicarà a classe. |
Atenció personalitzada |
Dins de l'horari establert per a tutories i prèvia sol·licitud per correu electrònic. L'atenció és presencial |
Descripció |
Atenció previa petició per correu electrònic. L’atenció és presencial. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves objectives de tipus test |
|
- Prova teòrica
- Estructura: tipus test
- Contingut: tot el temari
- Data: la espècificada al Pla de treball
- Es puntuarà sobre 10.
- El mínim per a superar la prova és 5
- El mínim per fer mitja amb la part pràctica és de 4
- Les preguntes no contestadas no descompten i les errònies descompten 0.25 del valor de la pregunta.
- Per aprovar l'assignatura es requereix un valor mínim de 4 en cadascuna de les proves. Si no s'arriba a un mínim de 4 en qualsevol prova, l'assignatura no queda superada, encara que de la mitja de les 3 proves resulti un valor 5 o superior.
- valor: 60% a fer mitja amb el 40% de la prova pràctica
|
60% |
Proves pràctiques |
|
- Prova pràctica:
- Metodologia: resolució d'un o més casos pràctics, que l'alumne haurà d'estructurar.
Es permet l'ajut Del Codi civil estatal i Codi civil de Catalunya (i els documents legals que eventualment determini el professorat).
NO es permeten fotocòpies.
- Contingut: tot el temari
- Data: la espècificada al Pla de treball
- Es puntuarà sobre 10.
- El mínim per a superar la prova és 5
- El mínim per fer mitjana amb la part teòrica és de 4.
- Per aprovar l' assignatura es requereix un valor mínim de 4 en cadascuna de les proves. Si no s' arriba a un mínim de 4 en qualsevol prova, l' assignatura no queda superada, tot i que de la mitja de les 2 proves en resulti un valor de 5 o superior.
- valor: 40%a fer mitja amb el 60% de la prova pràctica |
40% |
Altres |
|
- QUEDA ABSOLUTAMENT PROHIBIT L'ÚS O TINENÇA DE DISPOSITIUS DE COMUNICACIÓ I/O TRANSMISSIÓ DE DADES DURANT LA REALITZACIÓ DE LES PROVES (art. 21 NAM Grau).
- D'acord amb la normativa acadèmica, qualsevol tipus de frau en la realització de qualsevol de les proves, especialment el plagi o el mètode de l'copy / pega en les proves en línia, suposarà el suspens de tota l'assignatura. |
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
- Per a totes les proves: cada alumne farà la prova en el grup, matí o tarda, que li correspongui per matrícula (no es permeten canvis) Comput dels resultats a) Alumnes que hagin fet les 2 proves (test i pràctica): mitja en els percentatges descrits b) Alumnes no presentats a la part teòrica (60%): no presentat c) Alumnes no presentats a la part pràctica: mitja entre el resultat de la part teòrica i un 0 Segona convocatòria - S' apliquen els mateixos criteris que en 1a convocatòria - Es guarden les parts superades en 1a convocatòria, amb les que es farà mitja, atenent al criteri del 4 mínim |
Bàsica |
|
Es recomanen les darreres edicions de les obres següents:
- Pedro DEL POZO - Esteve BOSCH - Antoni VAQUER: Derecho civil de Cataluña. Derecho de familia. Editorial Marcial Pons, 2a. edició. - Reyes BARRADA - Martín GARRIDO - Sergio NASARRE: El nuevo derecho de la persona y de la familia. Libro Segundo del Código Civil de Cataluña. Editorial Bosch, S.A.
- Martín GARRIDO MELERO: Derecho de familia. Editorial Marcial Pons. - Mª Carmen GETE-ALONSO et altri: Derecho de familia vigente en Cataluña, Editorial Tirant lo Blanch. | |
Complementària |
|
La bilbliografia complementària està especificada, per a cadascuna de les lliçons, en els manuals esmentats amunt.
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
DRET DE SUCCESSIONS/15214109 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
DRET D'OBLIGACIONS I CONTRACTES/15214106 | DRETS REALS/15214107 | PART GENERAL DEL DRET CIVIL/15214007 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|