Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A8 |
Reconèixer el caràcter unitari de l’ordenament jurídic i la interdisciplinarietat dels problemes jurídics |
| A9 |
Conèixer en profunditat les principals institucions jurídiques públiques i privades, la seva gènesi i evolució històrica |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A8 |
Genèric
| | A9 |
Coneix, comprèn i interpreta correctament el contingut de les principals institucions jurídiques, públiques i privades
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3 |
Genèric
| | B4 |
Presenta resultats d’allò que s’ espera en la manera adequada d’ acord amb les dades donades i la bibliografia recomanda
| | B5 |
Genèric
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Tema 1 |
Introducció: Dret, Dret Local, Dret municipal. Dret i Institucions locals. L'autonomia local. |
Tema 2 |
Evolució històrico-jurídica de les divisions administratives del territori. |
Tema 3 |
Aspectes jurídics de les divisions administratives en època moderna: Corregiments, Intendències. |
Tema 4 |
Les Diputacions provincials: de la Constitució de 1812 al règim Franquista. |
Tema 5 |
Caps polítics, Intendents, Governadors civils. |
Tema 6 |
El municipi constitucional: de la Constitució de 1812 al règim Franquista. |
Tema 7 |
Organització territorial i divisions administratives de l'Estat (1808-1978): projectes de divisions del territori; creació dels Partits Judicials; altres divisions administratives. les comarques. |
Tema 8 |
Llocs, viles, ciutats, mancomunitats de municipis, associacionisme local i altres ens locals. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
2 |
4 |
Treballs |
|
31 |
31 |
62 |
Presentacions / exposicions |
|
9 |
9 |
18 |
Atenció personalitzada |
|
8 |
8 |
16 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Explicació el primer dia del curs sobre el contingut i funcionament de l'assignatura així com metodologia per realitzar treball de recerca. |
Treballs |
Treball de recerca en grup tutoritzat periòdicament per la professora. |
Presentacions / exposicions |
Els/les alumnes hauran de realitzar una presentació oral exposant els principals punts del treball. Es valorarà tant el contingut com l'expressió oral i l'adequació del temps que haurà d'ajustar-se als 30 minuts.
L'assistència a totes les presentacions orals serà obligatòria. En cas d'incompliment es restarà un punt sobre 10 de la qualificació de la presentació. |
Atenció personalitzada |
Consisteix en que el professor/a es reunirà peròdicament amb els diferents grups per tutoritzar els treballs. Es valorarà l'actitud conjunta del grup, compliment i encert de les tasques encomandes.
L'assistència és obligatòria per part de tots els membres del grup. |
Descripció |
L'assignatura rebrà atenció personalitzada regularment en l'horari assignat a l'assignatura. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Treballs |
|
Treball de recerca en grup tutoritzat periòdicament pel professor. Els criteris d'avaluació es determinaran explícitament el primer dia de curs.Es valorarà d'una banda el contingut i de l'altra la redacció original i la manipulació de les fonts tan legals com bibliogràfiques. Es tindrà en compte la correcte redacció, anàlisi, ortografia, sintaxi. |
50% |
Presentacions / exposicions |
|
Els/les alumnes hauran de realitzar una presentació oral exposant els punts principals de treball. Es valorarà tant el contingut com el domini de l'expressió oral i l' adequació del temps que haurà d'ajustar-se als 30 minuts. |
30% |
Atenció personalitzada |
|
L'alumnat haurà d'assistir a les tutories amb el professor per poder realitzar el treball de recerca. Es valorarà l'assistència, actitud, coneixements, entregues parcials del treball, cerca de fonts, etc. |
20% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'avaluació en segona convocatòria consistirà en un examen sobre el tema del treball tutoritzat que s'haurà relitzat durant el curs. |
Bàsica |
José Antonio Escudero, Curso de Historia del Derecho. Fuentes e Instituciones político-administrativas, 3ª ed. rev., Madrid, 2003
Judith Guifreu Font (coord.), Introducció al Dret Local de Catalunya, 1ª, Barcelona 2002
Santiago Muñoz Machado (dir.), Tratado de Derecho Municipal, 1ª, Madrid, 1998
Alejandro Nieto, Los primeros pasos del Estado constitucional, 1ª, Barcelona 1996
Enrique Orduña Rebollo, Municipios y provincias. Historia de la organización, 1ª, Madrid 2003
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|