Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | CE8 |
Reconocer el carácter unitario del ordenamiento jurídico y la interdisciplinariedad de los problemas jurídicos |
| CE9 |
Conocer en profundidad las principales instituciones jurídicas públicas y privadas, su génesis y evolución histórica |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| CE8 |
Genérico
| | CE9 |
Conoce, comprendre e interpreta correctamente el contenido de las principales instituciones jurídicas, públicas y privadas
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
Tema 1 |
Introducció: Dret, Dret Local, Dret municipal. Dret i Institucions locals. L'autonomia local. |
Tema 2 |
Evolució històrico-jurídica de les divisions administratives del territori. |
Tema 3 |
Aspectes jurídics de les divisions administratives en època moderna: Corregiments, Intendències. |
Tema 4 |
Les Diputacions provincials: de la Constitució de 1812 al règim Franquista. |
Tema 5 |
Caps polítics, Intendents, Governadors civils. |
Tema 6 |
El municipi constitucional: de la Constitució de 1812 al règim Franquista. |
Tema 7 |
Organització territorial i divisions administratives de l'Estat (1808-1978): projectes de divisions del territori; creació dels Partits Judicials; altres divisions administratives. les comarques. |
Tema 8 |
Llocs, viles, ciutats, mancomunitats de municipis, associacionisme local i altres ens locals. |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
2 |
2 |
4 |
Trabajos |
|
31 |
31 |
62 |
Presentaciones/exposiciones |
|
9 |
9 |
18 |
Atención personalizada |
|
8 |
8 |
16 |
|
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Explicació el primer dia del curs sobre el contingut i funcionament de l'assignatura així com metodologia per realitzar treball de recerca. |
Trabajos |
Treball de recerca en grup tutoritzat periòdicament per la professora. |
Presentaciones/exposiciones |
Els/les alumnes hauran de realitzar una presentació oral exposant els principals punts del treball. Es valorarà tant el contingut com l'expressió oral i l'adequació del temps que haurà d'ajustar-se als 30 minuts.
L'assistència a totes les presentacions orals serà obligatòria. En cas d'incompliment es restarà un punt sobre 10 de la qualificació de la presentació. |
Atención personalizada |
Consisteix en que el professor/a es reunirà peròdicament amb els diferents grups per tutoritzar els treballs. Es valorarà l'actitud conjunta del grup, compliment i encert de les tasques encomandes.
L'assistència és obligatòria per part de tots els membres del grup. |
descripción |
L'assignatura rebrà atenció personalitzada regularment en l'horari assignat a l'assignatura així com altres tutories complementàries. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Trabajos |
|
Treball de recerca en grup tutoritzat periòdicament pel professor. Els criteris d'avaluació es determinaran explícitament el primer dia de curs.Es valorarà d'una banda el contingut i de l'altra la redacció original i la manipulació de les fonts tan legals com bibliogràfiques. Es tindrà en compte la correcte redacció, anàlisi, ortografia, sintaxi. |
60% |
Presentaciones/exposiciones |
|
Els/les alumnes hauran de realitzar una presentació oral exposant els punts principals de treball. Es valorarà tant el contingut com el domini de l'expressió oral i l' adequació del temps que haurà d'ajustar-se als 30 minuts. |
40% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
L'avaluació en segona convocatòria consistirà en presentar de nou el treball tutoritzat que s'haurà relitzat durant el curs. |
Básica |
José Antonio Escudero, Curso de Historia del Derecho. Fuentes e Instituciones político-administrativas, 3ª ed. rev., Madrid, 2003
Judith Guifreu Font (coord.), Introducció al Dret Local de Catalunya, 1ª, Barcelona 2002
Santiago Muñoz Machado (dir.), Tratado de Derecho Municipal, 1ª, Madrid, 1998
Alejandro Nieto, Los primeros pasos del Estado constitucional, 1ª, Barcelona 1996
Enrique Orduña Rebollo, Municipios y provincias. Historia de la organización, 1ª, Madrid 2003
|
|
Complementaria |
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|