Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Identificar, interpretar i utilitzar les fonts jurídiques internes, europees, internacionals i comparades |
| A7 |
Ser conscient de la funció del dret com a sistema regulador de les relacions socials i econòmiques |
| A9 |
Conèixer en profunditat les principals institucions jurídiques públiques i privades, la seva gènesi i evolució històrica |
| A10 |
Utilitzar de manera precisa el dret aplicable, involucrant-se en els problemes d’actualitat |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp jurídic |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida |
| B7 |
Sensibilització en temes mediambientals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Genèric
| | A7 |
Comprèn i valora el significat dels principals instruments jurídics reguladors de la realitat econòmica i social
| | A9 |
Genèric
| | A10 |
Busca, selecciona i utilitza els diferents materials jurídics necessaris, obtinguts directament per l’alumne, per solucionar els supòsits pràctics plantejats per la realitat actual
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Genèric
| | B3 |
Analitza una situació donada i proposa noves idees, oportunitats o solucions a problemes i/o processos coneguts
| | B5 |
Genèric
| | B7 |
Genèric
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. BASES DE L'ECONOMIA AMBIENTAL |
1.1. Economia Ambiental
1.2. Economia dels recursos naturals
1.3. Principals problemes ambientals
1.4. Medi ambient i cost d’oportunitat
1.5. Anàlisi econòmic ambiental i política econòmica ambiental
1.6. Eficàcia, eficiència i equitat
1.7. Els pessimistes i els optimistes
1.8. El problema de la sostenibilitat
|
2. MEDI AMBIENT I FALLADES DE MERCAT |
2.1. La provisió de béns en el mercat
2.2. Externalitats i béns públics
2.3. Model d’interpretació amb externalitats
2.4. Significat de la correcció de les externalitats
|
3. ANÀLISI ECONÒMIC DE LA QUALITAT AMBIENTAL |
3.1. Un model general pel control de la contaminació
3.2. Els danys de la contaminació
3.3. Els costos de reducció
3.4. El nivell d’emissió eficient des del punt de vista social
3.5. Els costos de fiscalització
3.6. El principi d’equimarginalitat
|
4. POLÍTICA ECONOMICA AMBIENTAL |
4.1. Política ambiental
4.1.1. Correcció via preus
4.1.2. Correcció via quantitats
4.2. Reglamentació: controls directes i estàndards ambientals
4.2.1. Normes
4.2.2. Anàlisi econòmic de les normes
4.2.3. Les normes i els incentius
4.3. Impostos i subvencions
4.3.1. Els impostos com a correctors d'externalitats ambientals
4.3.2. Els impostos pigovians
4.3.3. Les subvencions
4.3.4. Avantatges i inconvenients
4.4. Drets de propietat: El teorema de Coase
4.5. Permisos d’emissió negociables
4.6. Altres polítiques alternatives de control ambiental
4.6.1. Dissuasió moral: compliment voluntari
4.6.2. Provisió pública de serveis ambientals
4.6.3. Correcció d'externalitats mitjançant la fusió d’empreses
4.6.4. Programes híbrids o mixtes
|
5. VALORACIÓ ECONÒMICA DEL MEDI AMBIENT |
5.1. Bases de la valoració d'externalitats i béns públics
5.2. Mètodes indirectes de valoració
5.3. Mètodes directes de valoració
|
6. EL MEDI AMBIENT EN L’ÀMBIT INTERNACIONAL |
6.1 El medi ambient global
6.2 Hipòtesis dels paradisos de contaminació
6.3 Acords internacionals sobre medi ambient
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
27 |
0 |
27 |
Presentacions / exposicions |
|
6 |
30 |
36 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
7 |
30 |
37 |
Atenció personalitzada |
|
0 |
0 |
0 |
|
Proves de desenvolupament |
|
1 |
0 |
1 |
Proves pràctiques |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Consisteix en l'exposició dels principals objectius i continguts de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Consisteix en l'exposició dels principals continguts de cada tema |
Presentacions / exposicions |
Els alumnes hauran d'exposar els treballs que seran realitzats a classe |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Els alumnes hauran de plantejar la resolució dels treballs plantejats a la sesió teòrica |
Descripció |
Proves de desenvolupament:
L'alumne podrà venir a resoldre tots aquells dubtes que tingui de cada un dels temes i que no es poden resoldre personalment durant el desenvolupament de la classe.
Resolució de problemes, presentacions, debats, proves pràctiques:
L'alumne podrà venir a resoldre tots aquells dubtes que tingui de cada una de les pràctiques plantejades i a la vegada haurà de venir a discutir amb el professor l'enfocament que donarà a les pràctiques que impliquin exposició a classe.
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
els alumnes haura d'exposar i resoldre exercicis que es proposaran a la mateixa classe i tindran una setmana per preparar-los. |
10% |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Els alumnes hauran de resoldre i exposar exercicis que es proposaran i resoldrant a la mateixa classe, ja sigui en grup o individualment. |
40% |
Proves de desenvolupament |
|
Prova que inclourà una pregunta oberta sobre un aspecte concret de cada tema, que l'alumne haurà de desenvolupar, relacionar, organitzar i presentar els coneixements que te sobre el tema |
40% |
Proves pràctiques |
|
Els alumnes hauran de buscar una aplicació d'un cas real, sobre algun dels temes exposats a classe o en el temari. |
10% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'avaluació de la segona convocatòria consistirà en un examen de tota l'assignatura. |
Bàsica |
Field, B. C. i Field, M.K., Economía ambiental, McGraw-Hill, 2003
Riera, García,Kriström,Brännlund, Manaul de Economía Ambiental y de los Recursos Naturales, Thomson, 2005
Azqueta, Introducción a la economía ambiental, McGraw-Hill, 2002
, , ,
|
|
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
Per fer l'assignatura es recomana que l'alumne hagi fet abans una assignatura d'introducció a l'economia. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|