Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Utilitzar principis jurídics i valors fonamentals com a instrument de treball en la interpretació de l’ordenament jurídic |
| A2 |
Identificar, interpretar i utilitzar les fonts jurídiques internes, europees, internacionals i comparades |
| A3 |
Assessorar, mitjançar, negociar i resoldre conflictes des d’una perspectiva jurídica |
| A4 |
Identificar qüestions jurídiques a partir d’un conjunt complex de fets no estructurats jurídicament |
| A5 |
Seleccionar informació no jurídica rellevant per utilitzar-la en un context jurídic |
| A6 |
Elaborar documents jurídics o amb rellevància jurídica complexos |
| A7 |
Ser conscient de la funció del dret com a sistema regulador de les relacions socials i econòmiques |
| A8 |
Reconèixer el caràcter unitari de l’ordenament jurídic i la interdisciplinarietat dels problemes jurídics |
| A9 |
Conèixer en profunditat les principals institucions jurídiques públiques i privades, la seva gènesi i evolució històrica |
| A10 |
Utilitzar de manera precisa el dret aplicable, involucrant-se en els problemes d’actualitat |
| A11 |
Distingir entre el raonament jurídic i els arguments de naturalesa ètica, política, econòmica i social |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre |
| B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp jurídic |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets |
| B7 |
Sensibilització en temes mediambientals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Genèric
| | A2 |
Genèric
| | A3 |
Pren consciència del paper d’assessors jurídics en relació amb qualsevol operador social i econòmic
| | A4 |
Genèric
| | A5 |
Genèric
| | A6 |
Genèric
| | A7 |
Comprèn la transcendència i el sentit de les normes jurídiques processals a la regulació dels conflictes jurídics
| | A8 |
Genèric
| | A9 |
Genèric
| | A10 |
Genèric
| | A11 |
Genèric
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Genèric
| | B2 |
Identifica el que és un problema i pren la decisió d’ afrontar-lo
| | B3 |
Genèric
| | B4 |
Genèric
| | B5 |
Genèric
| | B6 |
Genèric
| | B7 |
Genèric
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1 |
Escriu cartes o prendre notes sobre assumptes previsibles i coneguts
|
Tema |
Subtema |
1. LA REGULACIÓ LEGAL DE L’ARBITRATGE |
1. Fonts
2. Concepte
3. Classes
3.1.Arbitratge de dret i arbitratge d’equitat
3.2. Arbitratge ad hoc i arbitratge institucional
3.3. Arbitratge ritual i irritual
4. Naturalesa jurídica del arbitratge
4.1. Teories contractualistes
4.2.Teories jurisdiccionalistes
4.3 Teories intermitjes
|
2. EL CONVENI ARBITRAL |
1. Concepte
2.Contingut.
3. Forma
4. Efectes
|
3. ELS ÀRBITRES |
1. Número.
2. Capacitat.
3. Anomenament
3.1. De forma directa per les parts
3.2. Mitjançant un tercer
3.3. De forma judicial
4. Legitimació
5. Drets I deures
|
4. EL PROCEDIMENT ARBITRAL |
1. Principis generals
1.1 Llibertat de forma
1.2 Lloc i idioma
1.3 Terminis
2. Desenvolupament del procediment
2.1. Inici
2.2. Oposició
2.3. Prova
2.4. Desestiment
3. El laude
4. Anul•lació del laude
5. Mesures cautelars
6. Execució forçosa
|
5. L’ARBITRATGE INTERNACIONAL |
1. Convenis internacionals
2. Execució de laudes estrangers
3. Normes de dret internacional privat
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
5 |
5 |
10 |
Seminaris |
|
2 |
8 |
10 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
5 |
5 |
10 |
Treballs |
|
5 |
20 |
25 |
Presentacions / exposicions |
|
10 |
25 |
35 |
Atenció personalitzada |
|
0 |
0 |
0 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2.5 |
6.5 |
9 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Classe inicial per explicar el funcionament de l'assignatura i conceptes bàsics i esencials de la mateixa |
Sessió Magistral |
Explicació per persones expertes en materia d'arbitratge de temes concrets |
Seminaris |
Possibilitat de realitzar jornades de formació complementaria de forma voluntaria |
Resolució de problemes, exercicis |
Resolució dels interrogants i dubtes que sorgeixin a classe fruit de la explicació |
Treballs |
Possibilitat de realitzar, de manera voluntaria, un treball d'aprofundització d'un tema del programa |
Presentacions / exposicions |
Les diferents institucions que donen contingut al arbitratge son explicats a classe pels alumnes |
Descripció |
Tutories i atenció personalitzada als alumnes i mitjançant el camp virtual en relació als treballs i debats |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Treballs |
|
Realització d'un treball complementari i voluntari |
5% |
Presentacions / exposicions |
|
Exposició a classe en grup d'un epigraf del programa |
40% |
Proves objectives de tipus test |
|
Examen escrit tipus test |
50% |
Altres |
|
Assistència a classe |
5% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'avaluació de l'assignatura en segona convocatoria consisitira en un examen L'avaluació de la competència de coneixement d'una llebgua estrangera, només es demanarà a aquells alumnes que voluntariament vulguin cursar l'assignatura en angles. La seva avaluació es concretarà en la realització d'un treball en aquesta llengua. A la resta d'alumnes no se'ls hi exigirà el coneixement d'una llengua estrangera. |
Bàsica |
LORCA NAVARRETE, Comentarios a la nueva Ley de Arbitraje 60/2003, Edit. Instituto Vasco de Derecho Procesal, , San Sebastián, 2004
ARIAS LOZANO (coord)., Comentarios a la Ley de Arbitraje de 2003, , Aranzadi, Cizur Menor, 2005
GARBERI LLOBREGAT (coord), Comentarios a la Ley 60/2003, 2 vols, , edit. Bosch, Barcelona, 2005.
BARONA VILAR (coord.), Comentarios a la Ley de Arbitraje, , edit. Civitas, Madrid, 2005
Arbitraje y litigios transfronterizos en un foro global, RAMOS MENDEZ, , edit. Atelier, Barcelona, 2005
|
Llei d’arbitratge 60/2003, de 23 de desembre.
|
Complementària |
|
AAVV: Anuario de Justicia Alternativa,
AAVV: Comentarios a la nueva Ley de arbitraje, Edit. Lex nova, Valladolid, 2004
AAVV: Comentarios a la nueva Ley de arbitraje, Grupo Difusión, Barcelona, 2004.
LORCA NAVARRETE, A.M.: Comentarios a la Ley de arbitraje 60/2003, de 23 de diciembre, Instituo Vasco de Derecho procesal y Arbitraje.
Altres recursos:
Revistas con jurisprudencia arbitral: Anuario de justicia alternativa, Derecho arbitral, Revista de la Corte española de arbitraje, Revista Vasca de Derecho Procesal y Arbitraje.
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|