Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Utilitzar principis jurídics i valors fonamentals com a instrument de treball en la interpretació de l’ordenament jurídic |
| A2 |
Identificar, interpretar i utilitzar les fonts jurídiques internes, europees, internacionals i comparades |
| A3 |
Assessorar, mitjançar, negociar i resoldre conflictes des d’una perspectiva jurídica |
| A4 |
Identificar qüestions jurídiques a partir d’un conjunt complex de fets no estructurats jurídicament |
| A5 |
Seleccionar informació no jurídica rellevant per utilitzar-la en un context jurídic |
| A6 |
Elaborar documents jurídics o amb rellevància jurídica complexos |
| A7 |
Ser conscient de la funció del dret com a sistema regulador de les relacions socials i econòmiques |
| A9 |
Conèixer en profunditat les principals institucions jurídiques públiques i privades, la seva gènesi i evolució històrica |
| A10 |
Utilitzar de manera precisa el dret aplicable, involucrant-se en els problemes d’actualitat |
| A11 |
Distingir entre el raonament jurídic i els arguments de naturalesa ètica, política, econòmica i social |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre |
| B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp jurídic |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Utilitza una interpretació jurídica crítica, fonamentada en valors i principis fonamentals
| | A2 |
Analitza, interpreta i aplica les diverses fonts del nostre ordenament en les seves dimensions local, autonòmica, estatal, comunitària i internacional
| | A3 |
Dóna resposta a un problema plantejat aplicant la normativa, la jurisprudència i la doctrina autoritzada
| | A4 |
Busca i aplica el material normatiu doctrinal i jurisprudencial a un supòsit concret
| | A5 |
Entén i coneix les principals característiques de la societat globalitzada contemporània i les tensions que es manifesten en l’aplicació de les normes
| | A6 |
Sap cercar i aplicar el material normatiu, doctrinal i jurisprudencial en l’elaboració de documents jurídics
| | A7 |
Entén que el dret regula relacions socials i econòmiques i que està condicionat per aquestes
| | A9 |
Coneix, comprèn i interpreta correctament el contingut de les principals institucions jurídiques, públiques i privades
| | A10 |
Busca, selecciona i utilitza els diferents materials jurídics necessaris, obtinguts directament per l’alumne, per solucionar els supòsits pràctics plantejats per la realitat actual
| | A11 |
Identifica la incidència dels arguments de naturalesa ètica, política, econòmica i social en les diferents posicions jurídiques
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Mostra inciativa en la cerca d'informació i fa aportacions significatives
| | B2 |
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a dades i no només opinions subjectives i segueix un mètode lògic d’ anàlisi de la informació
| | B3 |
Aplica tècniques innovadores i obté resultats
| | B4 |
Decideix com ha de fer el treball previst perquè tingui la màxima qualitat possible.
| | B6 |
Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...)
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C6 |
Desenvolupa recursos i estratègies que li facilitin la transició al món laboral
|
Procediments de selecció i assignació |
Procediments |
La matrícula del treball de fi de grau comporta tenir superats com a mínim 168 crèdits. L'assignació dels treballs als alumnes es farà per la responsable de la titulació respectant els següents punts: 1. Distribució per part de la facultat del nombre de matriculats als departaments i proposta d'àrees de coneixement implicades. 2. Cadascun dels departaments especificarà el nombre de treballs que pot tutoritzar cada àrea i la línia temàtica, així com la seva disponibilitat per a que els alumnes puguin superar la competència C1. 3. Tramesa de les propostes dels departaments de les línies temàtiques i dels corresponents tutors a la facultat. 4. Publicació per part de la facultat de les línies temàtiques ofertades pels departaments. 5. Elecció del treball, en base a les preferències marcades pels alumnes i assignació de la línia temàtica a l'alumne en funció de la seva nota curricular. En cas d'empat, tindrà preferència l'alumne que tingui un major nombre de crèdits aprovats a l'ensenyament corresponent i si amb aquest criteri també es produeix empat, es procedirà a un sorteig. Els alumnes no podran triar línies temàtiques d'assignatures de formació bàsica o obligatòries no superades o matriculades. 6. En el cas que un alumne vulgui superar la competència C1 ho ha de comunicar prèviament a la responsable de l'ensenyament per realitzar l'assignació adequada a aquest requeriment. 7. En base al resultat obtingut pel procediment d'assignació, el responsable d'ensenyament comunicarà a l'alumne el seu tutor. 8. Dintre de la línia temàtica, l'alumne pot proposar un tema concret que haurà d'aprovar el tutor designat. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0 |
1 |
1 |
Elaboració del treball de fi de grau |
|
0 |
140 |
140 |
Selecció/assignació del treball de fi de grau |
|
0 |
2 |
2 |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau |
|
6 |
0 |
6 |
Presentació i defensa del treball de fi de Grau |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitat encaminada a que l'alumne prengui contacte i recolli informació sobre el funcionament global d'aquesta assignatura |
Elaboració del treball de fi de grau |
Treball individual i autònom de l'alumne sota la supervisió del tutor |
Selecció/assignació del treball de fi de grau |
D'acord amb el procediment d'assignació de treballs, el professor tutor haurà de determinar amb l'alumne el tema concret del treball |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau |
La relació del professor tutor amb l'alumne es concreta de la següent manera:
-Realització mínima de quatre tutories.
- Determinació del tema concret del treball.
- Orientació i supervisió de la realització i defensa del treball.
- Aprovació de la defensa pública per part del professor tutor.
- Realització, en aquest cas, d'un informe favorable.
- En cas de no assolir l'informe favorable l'alumne ha de sol·licitar endarrerir la defensa del treball, segons el procediment i terminis establerts a la Normativa Acadèmica i de Matrícula.
|
Presentació i defensa del treball de fi de Grau |
El treball fi de grau es defensarà públicament i presencialment davant d'un tribunal organitzat pel responsable de l'ensenyament. L'exposició de l'alumne es farà durant 15 minuts i la durada total de la defensa: exposició alumne, preguntes, debat, deliberació de la nota, comunicació de la qualificació...no sobrepassarà el temps de 30 minuts. |
Mecanismes coordinació/seguiment |
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat). |
Descripció
|
A través de les tutories establertes el professor anirà orientant i supervisant tot el treball que ha de desplegar l'alumne |
Criteris i procediments d’avaluació |
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat) |
Metodologies |
Competències |
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Elaboració del treball de fi de grau |
|
L'avaluació del treball es realitzarà de manera conjunta pels tres membres del tribunal davant del qual es realitza la defensa pública del treball de fi de grau |
60% de la nota final |
|
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau |
|
El tutor ha de realitzar un informe relatiu a les entrevistes, la dedicació de l'alumne, l'assoliment de les competències i de la qualitat necessària per la defensa del treball fi de grau, que representa el 20% de la nota final.
|
20% de la nota final |
|
Presentació i defensa del treball de fi de Grau |
|
El treball fi de grau es defensarà públicament i presencialment davant d'un tribunal organitzat pel responsable de l'ensenyament. Preferentment el tribunal estarà format pels següents membres;
-Tutor del treball
- Dos professors que tinguin POA com a tutors del treball fi de grau. L'exposició de l'alumne es farà durant 15 minuts i la durada total de la defensa (exposició alumne, preguntes, debat, deliberació de la nota, comunicació de la qualificació) no sobrepassarà el temps de 30 minuts. |
20% de la nota final |
|
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En cas de no assolir l'informe favorable l'alumne ha de sol·licitar endarrerir la defensa del treball, segons el procediment i terminis establerts a la Normativa Acadèmica i de Matrícula. |
Bàsica |
|
Les fonts d'informació venen determinades pel treball concret que ha de desenvolupar l'alumne
|
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
La matrícula del treball de fi de grau comporta l'obligatorietat de matricular totes les assignatures que resten per finalitzar el grau. Cal tenir superats com a mínim 168 crèdits del grau |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|