Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | CE1 |
Utilitzar principis jurídics i valors fonamentals com a instrument de treball en la interpretació de l’ordenament jurídic |
| CE2 |
Identificar, interpretar i utilitzar les fonts jurídiques internes, europees, internacionals i comparades |
| CE3 |
Assessorar, mitjançar, negociar i resoldre conflictes des d’una perspectiva jurídica |
| CE4 |
Identificar qüestions jurídiques a partir d’un conjunt complex de fets no estructurats jurídicament |
| CE5 |
Seleccionar informació no jurídica rellevant per utilitzar-la en un context jurídic |
| CE6 |
Elaborar documents jurídics o amb rellevància jurídica complexos |
| CE7 |
Ser conscient de la funció del dret com a sistema regulador de les relacions socials i econòmiques |
| CE9 |
Conèixer en profunditat les principals institucions jurídiques públiques i privades, la seva gènesi i evolució històrica |
| CE10 |
Utilitzar de manera precisa el dret aplicable, involucrant-se en els problemes d’actualitat |
| CE11 |
Distingir entre el raonament jurídic i els arguments de naturalesa ètica, política, econòmica i social |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT1 |
Utilitzar informació en llengua estrangera d’una manera eficaç. |
| CT2 |
Gestionar la informació i el coneixement mitjançant l’ús eficient de les TIC |
| CT3 |
Resoldre problemes de manera crítica, creativa i innovadora en el seu àmbit d’estudi |
| CT5 |
Comunicar informació de manera clara i precisa a audiències diverses |
| CT6 |
Identificar el procés d’aprenentatge i l’orientació acadèmica i professional |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CE1 |
Utilitza una interpretació jurídica crítica, fonamentada en valors i principis fonamentals
| | CE2 |
Analitza, interpreta i aplica les diverses fonts del nostre ordenament en les seves dimensions local, autonòmica, estatal, comunitària i internacional
| | CE3 |
Dóna resposta a un problema plantejat aplicant la normativa, la jurisprudència i la doctrina autoritzada
| | CE4 |
Busca i aplica el material normatiu doctrinal i jurisprudencial a un supòsit concret
| | CE5 |
Entén i coneix les principals característiques de la societat globalitzada contemporània i les tensions que es manifesten en l’aplicació de les normes
| | CE6 |
Sap cercar i aplicar el material normatiu, doctrinal i jurisprudencial en l’elaboració de documents jurídics
| | CE7 |
Entén que el dret regula relacions socials i econòmiques i que està condicionat per aquestes
| | CE9 |
Coneix, comprèn i interpreta correctament el contingut de les principals institucions jurídiques, públiques i privades
| | CE10 |
Busca, selecciona i utilitza els diferents materials jurídics necessaris, obtinguts directament per l’alumne, per solucionar els supòsits pràctics plantejats per la realitat actual
| | CE11 |
Identifica la incidència dels arguments de naturalesa ètica, política, econòmica i social en les diferents posicions jurídiques
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT1 |
Utilitzar informació en llengua estrangera d’una manera eficaç.
| | CT2 |
Dominar les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital.
Cercar i obtenir informació de manera autònoma amb criteris de fiabilitat i pertinença.
Organitzar la informació amb les eines adients (en línia i presencials) que li permetin desenvolupar les seves activitats acadèmiques.
Elaborar informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta.
Utilitzar les TIC per compartir i intercanviar informació.
| | CT3 |
Identificar la situació plantejada com un problema en l’àmbit de la disciplina i tenir la motivació per afrontar-lo.
Seguir un mètode sistemàtic per dividir el problema en parts, identificar les causes i aplicar els coneixements propis de la disciplina.
Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris per afrontar el problema.
Incloure els aspectes concrets de la solució proposada en un model realista.
Reflexionar sobre el model proposat i ser capaç de trobar-hi limitacions i proposar millores.
| | CT5 |
Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques.
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Elaborar un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu.
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral.
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada. (comunicació oral)
Produir un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactuar de manera efectiva amb l’auditori. (comunicació oral)
| | CT6 |
Aprofundir en l’autoconeixement acadèmic, laboral o professional.
Identificar el propi procés d’aprenentatge.
Analitzar l’entorn laboral o professional de l’àmbit d’estudi
Dissenyar itineraris acadèmics i d’inserció laboral o professional.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Procediments de selecció i assignació |
Procediments |
La matrícula del treball de fi de grau comporta tenir superats com a mínim el 70% dels crèdits del grau i matricular totes les assignatures que resten per finalitzar el grau. L'assignació dels treballs als alumnes la realitza el/la coordinadora de TFG respectant els següents punts: 1. La coordinació de TFG proposa als departaments l’encàrrec docent inicial de tutoria del TFG d’acord amb el següent criteri: assignació del 50% entre els Departaments de Dret Privat, Processal i Financer i de Dret Públic. L’assignació inicial, en aquests departaments, es fa per àrees de coneixement de manera proporcional a la càrrega docent que té cadascuna en l’ensenyament. 2. Els departaments comuniquen a la coordinació de TFG el nombre de TFG definitivament assignats a cada àrea de coneixement. 3. L’estudiant matriculat al TFG, en funció del seu propi interès, indica la seva preferència per realitzar el TFG en una determinada àrea de coneixement, prioritzant totes les àrees implicades. Aquesta priorització es fa efectiva d’acord amb l’ordre determinat per la qualificació mitjana de l’expedient acadèmic de cada estudiant. 4. Un cop acabat aquest procediment, la coordinació del TFG comunica als departaments la relació d’estudiants assignats a cada àrea de coneixement per tal que n'informi a les àrees i aquestes assignin tutor a cada estudiant. Els departaments comuniquen a la coordinació de TFG els tutors/es assignats/des a cada estudiant. 5. ELs tutors/es es posen en contacte amb els estudiants que li han estat assignats per a procedir a la primera i successives tutories. L’assignació dels TFG en la modalitat d’APS es fa sota la supervisió la coordinació del TFG i del/de la coordinador/a del programa APS del centre. Els/Les estudiants i professors/es interessats/des els han de comunicar qualsevol proposta de TFG en aquest àmbit. Un cop confirmat l’encàrrec, el / de la responsable de la titulació ho inclou en la comunicació al Departament afectat als efectes del còmput general de treballs assignats a cada àrea de coneixement. La modalitat de simulació serà proposada pel tutor/a i haurà de ser assumida per l'estudiant. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0 |
1 |
1 |
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
|
0 |
132 |
132 |
Selecció/assignació del treball de fi de grau |
|
0 |
2 |
2 |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
|
6 |
0 |
6 |
Seminaris |
|
3 |
5 |
8 |
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitat encaminada a que l'alumne prengui contacte i recolli informació sobre el funcionament global d'aquesta assignatura |
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
Les normes formals de presentació dels treball han de seguir els criteris següents:
a) Estructura bàsica:
- Índex.
- Introducció: conté la justificació, la metodologia emprada i els objectius del
treball.
- Capítols/apartats: el treball estarà estructurat en capítols/apartats seguits d’una
rúbrica indicativa del contingut.
- Consideracions finals/reflexions: el treball ha de concloure amb unes consideracions
finals sobre els aspectes més destacats.
- Annexos: on es podrà incloure la documentació i material utilitzat rellevants pel
treball.
b) Extensió. L’extensió del treball vé determinada per la concreta modalitat de TFG (vegeu fitxes a Moodle). Es recomana que no superi les 40 pàgines. El text s'escriu en lletra Calibri 12 amb interlineat 1.5.
b) Referències. Sempre que no hi hagin altres indicacions, se seguiran les següents
normes de presentació:
- Notes a peu de pàgina: les referències bibliogràfiques, de fonts o altre material
consultat hauran d’estar estructurades tal i com indica la pàgina web del CRAI del
Campus Catalunya, àrea de Ciències Jurídiques.
- Bibliografia: la relació bibliogràfica, de fonts o altre material, complerta i precisa ha
de seguir les indicacions de la pàgina web del CRAI del campus Catalunya.
- Jurisprudència: segui les indicacions del CRAI del Campus Catalunya.
c) El lliurament del TFG es realitzarà a través de Moodle.
d) La portada del TFG ha de seguir el model establert pel repositori institucional.
e) El treball ha de ser original de l’autor de tal manera que les cites han d’estar
clarament identificades per evitar qualsevol situació de plagi
|
Selecció/assignació del treball de fi de grau |
D'acord amb el procediment d'assignació de treballs descrit en aquesta guia, el professor tutor haurà de concretar amb l'alumne el tema del treball. |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
La relació del professor tutor amb l'alumne es concreta de la següent manera:
- Realització mínima de quatre tutories.
- Determinació del tema concret del treball.
- Orientació i supervisió de la realització i defensa del treball.
- Avaluació per part del tutor per a la defensa del treball, en el cas d'autoritzar-la.
- En cas de no ser avaluat o no autoritzar la defensa en primera convocatòria l'estudiant es podrà presentar a la segona convocatòria, prevista al calendari.
-Els estudiants s'han d'ajustar a la planificació del procés de tutorització proposada pel tutor o tutora del treball.
|
Seminaris |
Formació en grup dirigida als estudiants per presentar els objectius, l'estructura, metodologia i altres qüestions formals necessàries per al desenvolupament del TFG. |
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
La defensa del TFG es fa mitjançant el lliurament d'una presentació de video de 15 minuts. Posteriorment es respondrà a les preguntes davant d’una Comissió designada pel/per la responsable de la titulació i formada per dos professors/es de l'ensenyament, preferentment tutors/es de TFG, i si escau pertanyents a àrees diferents.
L’exposició de l’estudiant enresgistrada es fa durant 15 minuts; i la durada de la defensa, preguntes, debat, no ha de sobrepassar el temps de 15 minuts.
El TFG que es realitzi en grup es defensa per tots els participants.
Són requisits indispensables per a què l’estudiant pugui realitzar la defensa del TFG:
a) Comptar amb l'informe favorable del/de la tutor/a
b) Haver lliurat, a través de moodle, la documentació exigida pel repositori institucional de la URV.
En la modalitat de simulació no hi haurà presentació prèvia en video sino que la defensa serà sincrònica.
|
Mecanismes coordinació/seguiment |
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat). |
Descripció
|
El seguiment del TFG correspon al tutor, el qual té les següents funcions: a) Transmissió a l’estudiant de la importància i utilitat del TFG, i del rigor exigit. b) Tutories: - realització mínima de 4 tutories, - concreció i acotació del tema del treball, - orientació, direcció i supervisió de la realització i defensa del treball c) Avaluació del tutor a través de la rúbrica en cas de que autoritzi la defensa i informe justificiatiu en cas de que no autorizi.
d) Participació a les comissions de defensa de TFG pels quals sigui assignat/ada pel/per la responsable de la titulació. |
Criteris i procediments d’avaluació |
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat) |
Metodologies |
Competències |
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
|
El tutor i els dos membres de la Comissió de defensa avaluen: l'estructura del treball, els seus aspectes formals, el contingut, l'originalitat i innovació, la utilització i el domini de les fonts, la metodologia utilitzada, les consideracions o reflexions finals realitzades, a partir de les rúbriques de qualificació disponibles al Moodle.
|
Comissió: 40% de la nota final
Tutor: 20% de la nota final |
|
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
|
El tutor ha de valorar a partir de la rúbrica d'avaluació de les tutories la dedicació de l'alumne, l'assistència de l'alumne a les tutories, l'assoliment de les competències i de la qualitat necessària per la defensa del treball fi de grau.
|
Tutor: 20% de la nota final |
|
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
|
Els dos membres de la Comissió han de valorar la presentació del treball, la capacitat de síntesi i la comunicació oral de l’estudiant, tant en l'exposició com en el posterior debat que es pugui plantejar.
Els dos membres de la Comissió han valorar de forma conjunta la defensa i reflectir la seva valoració a la rúbrica de qualificació disponible a Moodle.
|
Comissió: 20% de la nota final |
|
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Al Moodle de l'assignatura hi consta el calendari de cada convocatòria i les indicacions relatives a cadascuna de les modalitats de TFG Tots els TFGs lliurats passen pel control de detecció de plagi d'Urkund L'assignatura de TFG del Grau de Dret i de les dobles titulacions (Dret-RLIO i ADE-Dret) es regeix per tot allò previst en la normativa de TFG de la FCJ. |
Bàsica |
|
Les fonts d'informació venen determinades pel treball concret que ha de desenvolupar l'alumne
|
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
La matrícula del treball de fi de grau comporta l'obligatorietat de matricular totes les assignatures que resten per finalitzar el grau. Cal tenir superats com a mínim el 70% dels crèdits del grau |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|