Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Utilitzar principis jurídics i valors fonamentals com a instrument de treball en la interpretació de l’ordenament jurídic |
| A2 |
Identificar, interpretar i utilitzar les fonts jurídiques internes, europees, internacionals i comparades |
| A3 |
Assessorar, mitjançar, negociar i resoldre conflictes des d’una perspectiva jurídica |
| A4 |
Identificar qüestions jurídiques a partir d’un conjunt complex de fets no estructurats jurídicament |
| A5 |
Seleccionar informació no jurídica rellevant per utilitzar-la en un context jurídic |
| A6 |
Elaborar documents jurídics o amb rellevància jurídica complexos |
| A7 |
Ser conscient de la funció del dret com a sistema regulador de les relacions socials i econòmiques |
| A8 |
Reconèixer el caràcter unitari de l’ordenament jurídic i la interdisciplinarietat dels problemes jurídics |
| A9 |
Conèixer en profunditat les principals institucions jurídiques públiques i privades, la seva gènesi i evolució històrica |
| A10 |
Utilitzar de manera precisa el dret aplicable, involucrant-se en els problemes d’actualitat |
| A11 |
Distingir entre el raonament jurídic i els arguments de naturalesa ètica, política, econòmica i social |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre |
| B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp jurídic |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets |
| B7 |
Sensibilització en temes mediambientals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Coneix els valors i fonaments en els quals es basa el nostre ordenament jurídic
| | A2 |
Comprèn el funcionament genèric del sistema de fonts dels diferents ordenaments jurídics espanyols
| | A3 |
Argumenta amb criteri jurídic la postura adoptada per a la resolució de conflictes que es plantegin en la pràctica professional
| | A4 |
Identifica les institucions jurídiques aplicables a un conjunt de fets o problemes jurídics
| | A5 |
És capaç d’identificar elements no jurídics amb incidència en la resolució de qüestions jurídiques
| | A6 |
Adquireix les eines de l’argumentació jurídica i del raonament crític en la pràctica professional
| | A7 |
Comprèn la transcendència i el sentit de les normes jurídiques processals a la regulació dels conflictes jurídics
| | A8 |
Comprèn la necessària interrelació existent entre els diferents àmbits del Dret, sense perdre de vista el caràcter unitari de l’ordenament jurídic
| | A9 |
És capaç de distingir i relacionar les diferents institucions jurídiques, públiques i privades
| | A10 |
Respon i argumenta de manera precisa, utilitzant el dret aplicable, els casos i supòsits pràctics actuals relacionats amb la matèria
| | A11 |
Coneix les característiques bàsiques del llenguatge, la interpretació i l’argumentació jurídica
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Té una visió de conjunt de les diferents teories o metodologies d’una assignatura
| | B2 |
Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els seus possibles riscos i avantatges
| | B3 |
Identifica les causes i fins de la innovació
| | B4 |
Gestiona i organitza el treball i el temps d’ acord amb la planificació donada
| | B5 |
Identifica els objectius col·lectius del grup amb els seus propis i participa de forma activa per al seu compliment
| | B6 |
Adapta la forma del missatge als diferents grups i/o situacions
| | B7 |
Coneix les diferents aproximacions al desenvolupament sostenible i entén les seves implicacions socials, econòmiques i ambientals, tenint en compte els posicionaments polítics i ideològics
Integra el concepte de desenvolupament sostenible en la presa de decisions, treballs i projectes, amb una consciència clara de la responsabilitat social i ambiental
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C6 |
Identifica els propis interessos i motivacions acadèmico-professionals
Defineix i desenvolupa l'itinerari curricular considerant les necessitats formatives, interessos i motivacions acadèmico-professionals
|
Procediments de selecció i assignació |
Procediments |
El procediment de selecció i assignació de places és un procediment objectiu on la FCJ posa a disposició de l'estudiant un seguit d'entitats per a que l'estudiant pugui indicar la seva preferència. Per a la seva assignació es tenen en compte els criteris de preferència i l'expedient acadèmic. L'assignació de plaça es realitza en funció de la nota mitjana de l'expedient de l'estudiant i de les seves preferències. Aquest procés es duu a terme, com a norma general, a finals del primer quadrimestre. Les coordinadores de les pràctiques externes i la responsable de l'ensenyament assignen a cada estudiant un tutor de pràctiques intern de la Universitat i un tutor de pràctiques externes durant la seva estada de pràctiques a l'oficina judicial, empresa, despatx, o institució. Remetem per a més informació a la web de la Facultat de Ciències Jurídiques a l'apartat corresponent a les pràctiques externes. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
1 |
3 |
Selecció/assignació del lloc de pràctiques externes |
|
1 |
0 |
1 |
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes |
|
9 |
1 |
10 |
Estada de pràctiques |
|
0 |
135 |
135 |
Memòria |
|
0 |
1 |
1 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Trobada dels estudiants amb les responsables de la coordinació de les pràctiques, mitjançant sessions informatives. |
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes |
El procés d'assignació, i el desenvolupament de les pràctiques es duu a terme per les coordinadores i tutores de les pràctiques amb el recolzament de l'Oficina de Suport del Deganat
D'altra banda es duen a terme vàries sessions informatives amb els alumnes abans de començar l'estada de pràctiques.
Durant l'estada es realitza el seguiment mitjançant tutories amb els estudiants, de manera presencial, i amb les entitats participants, per telèfon.
|
Estada de pràctiques |
Desenvolupament de les pràctiques en oficines judicials, altres entitats col·laboradores o òrgans de la URV on hagi estat assignada la plaça prèviament. |
Memòria |
Un cop finalitzada l'estada l'estudiant elabora un treball avaluable, el qual consta d'unes preguntes a contestar per l'estudiant en relació amb l'estada en pràctiques. |
Mecanismes coordinació/seguiment |
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat) i una coordinació externa (per part del centre de pràctiques). |
Descripció
|
Tutorització acadèmica i externa de les pràctiques. El/La tutor/a acadèmic/a (intern/a) serà l'enllaç de coordinació entre l'estudiant i el lloc de realització de les pràctiques externes, a través del tutor/a extern/a. Aquest/a tutor/a acadèmic/a vetllarà pel bon funcionament de l'estada. Durant l'estada en pràctiques el/la tutor/a acadèmic/a realitzarà una tutoria presencial amb els estudiants i una tutoria telefònica amb l'entitat, com a mínim. El/La tutor/a extern/a farà el seguiment diari de l'estudiant durant la seva estada en l'entitat on desenvolupa les pràctiques, el qual es plasmarà en el document corresponent. |
Criteris i procediments d'avaluació |
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat), una valoració externa (per part del centre de pràctiques) i una autovaloració (per part de l’estudiant). |
Metodologies |
Competències |
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes |
|
alumnes a oficines judicials: tutoria obligatòria i sessions de refresc
alumnes a altres entitats: tutoria obligatòria |
alumnes a oficines judicials: 10%
alumnes a altres entitats: 5% |
|
Estada de pràctiques |
|
Informe realitzat per part del tutor extern en el qual s'avaluaran les competències treballades |
40% en estada en oficines judicials
50% en estada en altres entitats |
|
Memòria |
|
alumnes a oficicnes judicials: realització d'un diari setmanal i d'un treball final
alumnes a altres entitats:
lliurament del quadern de pràctiques, realització d'un treball i autoavaluació |
alumnes a oficines judicials: 50%
alumnes a altres entitats:
45% |
|
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
http://www.fcj.urv.cat/facultat/practiques-externes---grau-de-dret/
|
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
Es recomana haver superat els cursos anteriors, amb un mínim de crèdits exigits per la normativa URV i el pla d'estudis, establert actualment en el 70% dels crèdits, és a dir, 168 crèdits.
També es recomana que l'estudiant triï l'entitat on fer l'estada preferiblement en funció dels coneixements de dret teòrics i pràctics adquirits en les assignatures ja cursades i dels seus interessos. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|