Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | CE1 |
Utilitzar principis jurídics i valors fonamentals com a instrument de treball en la interpretació de l’ordenament jurídic |
| CE2 |
Identificar, interpretar i utilitzar les fonts jurídiques internes, europees, internacionals i comparades |
| CE3 |
Assessorar, mitjançar, negociar i resoldre conflictes des d’una perspectiva jurídica |
| CE4 |
Identificar qüestions jurídiques a partir d’un conjunt complex de fets no estructurats jurídicament |
| CE5 |
Seleccionar informació no jurídica rellevant per utilitzar-la en un context jurídic |
| CE6 |
Elaborar documents jurídics o amb rellevància jurídica complexos |
| CE7 |
Ser conscient de la funció del dret com a sistema regulador de les relacions socials i econòmiques |
| CE8 |
Reconèixer el caràcter unitari de l’ordenament jurídic i la interdisciplinarietat dels problemes jurídics |
| CE9 |
Conèixer en profunditat les principals institucions jurídiques públiques i privades, la seva gènesi i evolució històrica |
| CE10 |
Utilitzar de manera precisa el dret aplicable, involucrant-se en els problemes d’actualitat |
| CE11 |
Distingir entre el raonament jurídic i els arguments de naturalesa ètica, política, econòmica i social |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT3 |
Resoldre problemes de manera crítica, creativa i innovadora en el seu àmbit d’estudi |
| CT4 |
Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa |
| CT6 |
Identificar el procés d’aprenentatge i l’orientació acadèmica i professional |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CE1 |
Coneix els valors i fonaments en els quals es basa el nostre ordenament jurídic
| | CE2 |
Comprèn el funcionament genèric del sistema de fonts dels diferents ordenaments jurídics espanyols
| | CE3 |
Argumenta amb criteri jurídic la postura adoptada per a la resolució de conflictes que es plantegin en la pràctica professional
| | CE4 |
Identifica les institucions jurídiques aplicables a un conjunt de fets o problemes jurídics
| | CE5 |
És capaç d’identificar elements no jurídics amb incidència en la resolució de qüestions jurídiques
| | CE6 |
Adquireix les eines de l’argumentació jurídica i del raonament crític en la pràctica professional
| | CE7 |
Comprèn la transcendència i el sentit de les normes jurídiques processals a la regulació dels conflictes jurídics
| | CE8 |
Comprèn la necessària interrelació existent entre els diferents àmbits del Dret, sense perdre de vista el caràcter unitari de l’ordenament jurídic
| | CE9 |
És capaç de distingir i relacionar les diferents institucions jurídiques, públiques i privades
| | CE10 |
Respon i argumenta de manera precisa, utilitzant el dret aplicable, els casos i supòsits pràctics actuals relacionats amb la matèria
| | CE11 |
Coneix les característiques bàsiques del llenguatge, la interpretació i l’argumentació jurídica
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT3 |
Identificar la situació plantejada com un problema en l’àmbit de la disciplina i tenir la motivació per afrontar-lo.
Seguir un mètode sistemàtic per dividir el problema en parts, identificar les causes i aplicar els coneixements propis de la disciplina.
Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris per afrontar el problema.
Incloure els aspectes concrets de la solució proposada en un model realista.
Reflexionar sobre el model proposat i ser capaç de trobar-hi limitacions i proposar millores.
| | CT4 |
Identificar el propi rol dins del grup i conèixer els objectius i tasques del grup.
Comunicar i actuar dins del grup per facilitar la cohesió i el rendiment.
Comprometre’s amb les tasques i l’agenda del grup.
Col·laborar dins del grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes.
| | CT6 |
Aprofundir en l’autoconeixement acadèmic, laboral o professional.
Identificar el propi procés d’aprenentatge.
Analitzar l’entorn laboral o professional de l’àmbit d’estudi
Dissenyar itineraris acadèmics i d’inserció laboral o professional.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Procediments de selecció i assignació |
Procediments |
El procediment de selecció i assignació de places és un procediment objectiu on la FCJ posa a disposició de l'estudiant un seguit d'entitats per a que l'estudiant pugui indicar la seva preferència. Per a la seva assignació es tenen en compte els criteris de preferència i l'expedient acadèmic. L'assignació de plaça es realitza en funció de la nota mitjana de l'expedient de l'estudiant i de les seves preferències. Aquest procés es duu a terme, com a norma general, a finals del primer quadrimestre. Les coordinadores de les pràctiques externes assignen a cada estudiant un tutor de pràctiques intern de la Universitat i un tutor de pràctiques externes durant la seva estada de pràctiques a l'oficina judicial, empresa, despatx, o institució. Remetem per a més informació a la web de la Facultat de Ciències Jurídiques a l'apartat corresponent a les pràctiques externes. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
1 |
3 |
Selecció/assignació del lloc de pràctiques externes |
|
1 |
0 |
1 |
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes |
|
9 |
1 |
10 |
Estada de pràctiques |
|
0 |
135 |
135 |
Memòria |
|
0 |
1 |
1 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Trobada dels estudiants amb les responsables de la coordinació de les pràctiques, mitjançant sessions informatives. |
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes |
El procés d'assignació, i el desenvolupament de les pràctiques es duu a terme per les coordinadores i tutores de les pràctiques amb el recolzament de l'Oficina de Suport del Deganat
D'altra banda es duen a terme vàries sessions informatives amb els alumnes abans de començar l'estada de pràctiques.
Durant l'estada es realitza el seguiment mitjançant tutories amb els estudiants i amb les entitats participants.
|
Estada de pràctiques |
Desenvolupament de les pràctiques en oficines judicials, altres entitats col·laboradores o òrgans de la URV on hagi estat assignada la plaça prèviament. |
Memòria |
Un cop finalitzada l'estada l'estudiant elabora un treball avaluable, el qual consta d'unes preguntes a contestar per l'estudiant en relació amb l'estada en pràctiques. |
Mecanismes coordinació/seguiment |
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat) i una coordinació externa (per part del centre de pràctiques). |
Descripció
|
Tutorització acadèmica i externa de les pràctiques. El/La tutor/a acadèmic/a (intern/a) serà l'enllaç de coordinació entre l'estudiant i el lloc de realització de les pràctiques externes, a través del tutor/a extern/a. Aquest/a tutor/a acadèmic/a vetllarà pel bon funcionament de l'estada. Durant l'estada en pràctiques el/la tutor/a acadèmic/a realitzarà una tutoria amb els estudiants i una tutoria telefònica amb l'entitat, com a mínim. El/La tutor/a extern/a farà el seguiment diari de l'estudiant durant la seva estada en l'entitat on desenvolupa les pràctiques, el qual es plasmarà en el document corresponent. |
Criteris i procediments d'avaluació |
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat), una valoració externa (per part del centre de pràctiques) i una autovaloració (per part de l’estudiant). |
Metodologies |
Competències |
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes |
|
alumnes a oficines judicials: tutoria obligatòria i sessions de refresc
alumnes a altres entitats: tutoria obligatòria |
alumnes a oficines judicials: 10%
alumnes a altres entitats: 5% |
|
Estada de pràctiques |
|
Informe realitzat per part del tutor extern en el qual s'avaluaran les competències treballades |
40% en estada en oficines judicials
50% en estada en altres entitats |
|
Memòria |
|
alumnes a oficicnes judicials: realització d'un diari setmanal i d'un treball final
alumnes a altres entitats:
lliurament del quadern de pràctiques, realització d'un treball i autoavaluació |
alumnes a oficines judicials: 50%
alumnes a altres entitats:
45% |
|
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
http://www.fcj.urv.cat/facultat/practiques-externes---grau-de-dret/
|
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
Es recomana haver superat els cursos anteriors, amb un mínim de crèdits exigits per la normativa URV i el pla d'estudis, establert actualment en el 70% dels crèdits, és a dir, 168 crèdits.
També es recomana que l'estudiant triï l'entitat on fer l'estada preferiblement en funció dels coneixements de dret teòrics i pràctics adquirits en les assignatures ja cursades i dels seus interessos. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|