Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A9 |
Analitzar els comportaments que representen un risc per al sistema client i elaborar estratègies de modificació dels mateixos |
| A11 |
Donar suport al desenvolupament de xarxes per a fer front a les necessitats socials |
| A12 |
Orientar a persones, famílies, grups, organitzacions i comunitats en l'anàlisi de les seves necessitats i en la presa de decisions |
| A13 |
Identificar situacions de risc i actuar preventivament en la seva resolució |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa, assignant prioritats, complint amb les obligacions professionals i avaluant l'eficàcia del propi programa de treball |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A9 |
Coneix les teories de construcció del comportament humà i la influència dels mitjans de comunicació
| | A11 |
Genèric
| | A12 |
Genèric
| | A13 |
Genèric
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3 |
Genèric
| | B4 |
Genèric
| | B6 |
Genèric
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Coneix el maquinari bàsic dels ordinadors
Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com eina de treball
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
| | C3 |
Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació
|
Tema |
Subtema |
1. Introducció general |
1.1. El paradigma comunicatiu
1.2. La construcció social de la realitat
1.3. Mitjans i control social
1.4. Conceptes bàsics: comunicació de masses, objectivitat, sensacionalisme, manipulació, propaganda, pluralisme, accés, control democràtic, opinió pública...
|
2. Els emissors |
2.1. El sistema mediàtic a Espanya, Catalunya i Tarragona: estructura i polítiques de comunicació
2.2. La producció periodística: noticiabilitat, rutines i agenda.
2.3. Les fonts d’informació: el paper dels gabinets i de les agències. |
3. Els suports o canals |
3.1. La premsa: característiques, condicionants, potencialitats. Models de premsa.
3.2. La ràdio: característiques, condicionants, potencialitats. Models de programació radiofònica.
3.3. La televisió: característiques, condicionants, potencialitats. L’arribada de la TDT. Models de televisió.
3.4. Internet i nous mitjans: característiques, condicionants, potencialitats.
|
4. Els missatges: models, gèneres i formats |
4.1. Els gèneres periodístics en premsa, ràdio i televisió.
4.2. Control democràtic i autocontrol. El CAC i el codi deontològic del Col•legi de Periodistes.
4.3. Els gèneres de programes i formats audiovisuals.
4.4. Programació i graelles.
4.5. La publicitat i el patrocini.
|
5. Representació mediàtica i conflicte social |
5.1. El poder de la representació mediàtica.
5.2. Tipus de distorsió representacional: infrarepresentació, biaix representacional, estereotip.
5.3. Els mitjans com a plataformes identitàries. |
6. Recepció i influència |
6.1. L’estudi de l’audiència: mètodes quantitatius i qualitatius.
6.2. Principals teories de la recepció i de l’opinió pública.
6.3. Mitjans i mobilització ciutadana.
6.4. Accés i participació dels ciutadans i de les organitzacions als mitjans.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
Sessió Magistral |
|
30 |
38 |
68 |
Treballs |
|
15 |
35 |
50 |
Presentacions / exposicions |
|
10 |
2 |
12 |
Atenció personalitzada |
|
1.1 |
0 |
1.1 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Explicació del contingut, el desenvolupament i l'avaluació de l'assignatura amb el desenvolupament d'algunes activitats. |
Sessió Magistral |
Sessions presencials en què la professor desenvoluparà el temari. |
Treballs |
Elaboració de treballs escrits i audiovisuals per desevolupar competències comunicatives. |
Presentacions / exposicions |
Visionat, anàlisi i avaluació de l'exposició realitzada davant públic real. |
Atenció personalitzada |
Realització de tutories grupals i individuals que proporcionen seguiment i avaluació de cadascú dels treballs de l'alumne. |
Descripció |
Es faran tutories personalitzades a petició de l'alumnat.Realització de tutories grupals i individuals que proporcionen seguiment de cadascú dels treballs de l'alumne. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Treballs |
|
Elaboració de diversos treballs escrits o audiovisuals |
60% de la nota final. |
Presentacions / exposicions |
|
Exposició a classe del treball de grup. Entre trenta minuts i un hora d'exposició en la que els alumnes es poden acompanyar de tot tipus de documentació escrita i materials audiovisuals. A més han de dinamitzar un debat posterior sobre la temàtica exposada amb la resta de l'alumnat.
|
10% de la nota final. |
Proves mixtes |
|
Prova de coneixements dels continguts impartits a les classes teòriques, seminaris pràctics i exposicions dels treballs dels propis alumnes reforçats amb les lectures recomanades. |
30% de la nota final. |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
(1a convocatòria) AVALUACIÓ CONTINUADA: S'han d'aprovar les tres parts per separat (el treball+exposició de grup, les proves pràctiques i la prova mixta). En el cas de suspendre alguna de les parts aquesta s'haurà de recuperar a la segona convocatòria (les proves pràctiques es recuperaran amb un suplement d'examen sobre les lectures de l'assignatura). L'avaluació continuada és exclusivament per als alumnes que assisteixen regularment a classe. D'acord amb això un 80% d'assistència a les classes previes a cada prova avaluable és imprescindible per poder fer-la. De no ser així l'alumne ha de seguir el sistema d'avaluació final.
(2a convocatòria) AVALUACIÓ CONTINUADA O FINAL: Aquesta convocatòria és per a aquelles persones que no han superat l'avaluació continuada a la primera convocatòria o segueixen el sistema d'avaluació final. Aquells alumnes que han seguit el sistema d'avaluació continuada han de recuperar exclusivament aquelles parts que no han superat a la primera convocatòria: treball+exposició de grup, proves pràctiques o prova mixta. Les proves pràctiques es recuperaran amb un suplement d'examen sobre les lectures de l'assignatura. Per als alumnes que han seguit el sistema d'avaluació final la segona convocatòria consisteix en un examen teòric de tots els continguts del curs, un complement d'examen de les lectures incloses en el dossier de l'assignatura i la presentació d'un treball en torn a un aspecte del temari assignat per la professora. |
Bàsica |
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|