Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Potenciar el desenvolupament i independència de les persones per a facilitar l'enfortiment de les seves habilitats de relació interpersonal i millorar les seves condicions de vida. |
| A9 |
Analitzar els comportaments que representen un risc per al sistema client i elaborar estratègies de modificació dels mateixos |
| A12 |
Orientar a persones, famílies, grups, organitzacions i comunitats en l'anàlisi de les seves necessitats i en la presa de decisions |
| A16 |
Desenvolupar estratègies per a la gestió i direcció d'entitats de benestar social |
| A17 |
Defensar a les persones, famílies, grups, organitzacions i comunitats i actuar en el seu nom si la situació ho requereix |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa, assignant prioritats, complint amb les obligacions professionals i avaluant l'eficàcia del propi programa de treball |
| B7 |
Dissenyar i gestionar projectes d'intervenció social |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Genèric
| | A9 |
Coneix les teories de construcció del comportament humà i la influència dels mitjans de comunicació
| | A12 |
Genèric
| | A16 |
Coneix la importància del sistema de relacions dins l’estructura interna de les organitzacions
| | A17 |
Genèric
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Genèric
| | B3 |
Genèric
| | B4 |
Genèric
| | B7 |
Genèric
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Psicologia Social |
1.1. Psicologia i Psicologia Social
1.2. Objecte d'estudi, concepte i desenvolupament de la psicologia social
1.3. Teories en Psicologia Social
1.4. Mètodes d'investigació psicosocial
|
2. Construcció del món social |
2.1. Processos psicosocials bàsics
2.2. Percepció: concepte, persones, objectes i situacions
2.3. Identitat i self
2.4. Procés d'Atribució
2.5. Formació d'impressions
|
3. Actituds i influència grupal |
3.1. Actituds: concepte, teories, mesura i canvi
3.2. Norma social: conformitat, obediència, acatament
3.3. Rols
3.3. Processos de comparació social
3.4. Processos d'influència social
|
4. Grups i relacions intergrupals |
4.1. Definició, característiques, tipus, estructura i processos
4.2. Relacions intergrupals
4.3. Avaluació i intervenció |
5. Intervenció psicosocial |
5.1. Definició
5.2. Disseny i avaluació de programes d'intervenció psicosocial |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Sessió Magistral |
|
20 |
30 |
50 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
10 |
20 |
30 |
Presentacions / exposicions |
|
8 |
30 |
38 |
Debats |
|
8 |
15 |
23 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
5 |
6 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Recollida d'informació sobre el nivell de coneixements previs i establiment del funcionament de l'assignatura.
|
Sessió Magistral |
Presentació de temes i conceptes de l'assignatura i les seves aplicacions.
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Exercicis d’aplicació dels conceptes que es plantejaràn durant les sessions i que s'hauràn d'exposar oralment o per escrit en les dates previstes.
|
Presentacions / exposicions |
Recerca d'informació, elaboració d'un treball a exposar oralment davant de la classe sobre algun dels tòpics de l'assignatura. |
Debats |
Recerca d'informació sobre temes concrets que es proporcionaran al començament de l'assignatura per a debatre a classe
|
Atenció personalitzada |
Seguiment de l'assignatura i de les activitats plantejades mitjançant tutories presencials en horari de despatx o bé via e-mails. |
Descripció |
Atenció als alumnes presencialment (en horaris d'atenció) o bé de manera virtual mitjançant e-mail o moodle
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Exercicis d’aplicació dels conceptes que es plantejaràn durant les sessions i que s'hauràn d'exposar oralment o per escrit en les dates previstes.
|
10% |
Presentacions / exposicions |
|
Recerca d'informació, elaboració d'un treball a exposar oralment davant de la classe sobre algun dels tòpics de l'assignatura. així com d'activitats diverses a resoldre dintre de l'aula. |
20% |
Debats |
|
Participació activa, debat sobre aspectes concrets de l'assignatura |
10% |
Proves objectives de tipus test |
|
Dues proves tipus test de caràcter eliminatori amb opció múltiple de resposta (errors descompten) |
60% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La superació de l'assignatura suposa una nota mínima de 5 en totes les activitats que es demanin sent imprescindible l'entrega en la data i forma que la docent determini. La segona convocatòria s'avaluarà amb una prova d'opció múltiple sempre i quan s'hagi superat la part pràctica de l'assignatura. La part pràctica és la mateixa en la primera i segona convocatòria, és a dir, mateixos treballs i activitats. Durant les activitats avaluatives no es podrà fer servir cap dispositiu de comunicació i transmissió de dades, sent motiu directe de desqualificació. Així mateix no està permès l'ús de telèfons mòbils durant les classes. |
Bàsica |
Núria Tordera, Jordi Tous, M. José Codorniu, Ferran Ferré, Fernando Revillas i M. Gloria González , Temes de psicologia social La interacció individu-societat, Cossetània Edicions, Valls
|
|
Complementària |
Moscovici,S., Psicología Social. I: Influencia y cambio de actitudes. Individuos y grupos., Paidós, Barcelona
Moscovici,S., Psicología Social. II: Pensamiento y vida social. Psicología Social y problemas sociales, Paidós, Barcelona
|
2. Moscovici,S. (1984) Psicología Social. I: Influencia y
cambio de actitudes. Individuos y grupos. Barcelona: Paidós. 1985 3. Moscovici,S. (1984) Psicología Social. II:
Pensamiento y vida social. Psicología Social y problemas sociales.
Barcelona: Paidós. 1986 |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|