Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Potenciar el desenvolupament i independència de les persones per a facilitar l'enfortiment de les seves habilitats de relació interpersonal i millorar les seves condicions de vida. |
| A9 |
Analitzar els comportaments que representen un risc per al sistema client i elaborar estratègies de modificació dels mateixos |
| A12 |
Orientar a persones, famílies, grups, organitzacions i comunitats en l'anàlisi de les seves necessitats i en la presa de decisions |
| A16 |
Desenvolupar estratègies per a la gestió i direcció d'entitats de benestar social |
| A17 |
Defensar a les persones, famílies, grups, organitzacions i comunitats i actuar en el seu nom si la situació ho requereix |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa, assignant prioritats, complint amb les obligacions professionals i avaluant l'eficàcia del propi programa de treball |
| B7 |
Dissenyar i gestionar projectes d'intervenció social |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Genèric
| | A9 |
Coneix les teories de construcció del comportament humà i la influència dels mitjans de comunicació
| | A12 |
Genèric
| | A16 |
Coneix la importància del sistema de relacions dins l’estructura interna de les organitzacions
| | A17 |
Genèric
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Genèric
| | B3 |
Genèric
| | B4 |
Genèric
| | B7 |
Genèric
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. El com i el per què de la psicologia social |
1.1. La dimensió social
1.2. La genealogia de la psicologia social
1.3. Les grans orientacions teóriques de la psicologia social
1.4. Per a què serveix la psicologia social
|
2. La identitat (el self) |
2.1. Identitat personal i identitat social
2.2. La experiència de la identitat
2.3. Identitat i categories socials
2.4. La presentació del jo i la gestió d'impressions
2.5. Identitat i interacció simbòlica
|
3. La interacció social |
3.1. L'agressivitat
3.2. L'altruïsme
3.3. L'atracció interpersonal
|
4. Naturalesa i organització de les actituds |
4.1. Naturalesa de les actituds
4.2. Canvi d'actituds
4.3. Comprensió social de les actituds |
5. Influència, conformitat i obediència |
5.1. El procés de normalització
5.2. Factors socials de la percepció
5.3. Influència de la majoria: conformitat
5.4. Influència de la minoria: innovació
5.5. Obediència a l'autoritat |
6. Grups, moviments col·lectius i institucions socials |
6.1. Definició i tipus de grups
6.2. Estructura i processos de grup
6.3. Les relacions intergrupals
6.4. Processos col·lectius i institucions socials |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
2 |
4 |
Sessió Magistral |
|
10 |
40 |
50 |
Presentacions / exposicions |
|
2 |
43 |
45 |
Presentacions / exposicions |
|
2 |
28 |
30 |
Atenció personalitzada |
|
4 |
0 |
4 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
15 |
17 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Dinàmica de grup que permetrà aprofundir en la forma de treball de l'assignatura i la seva avaluació
|
Sessió Magistral |
Exposició oral, per part de la professora, dels continguts teòrics del primer tema
|
Presentacions / exposicions |
Exposició oral, del treball de pràctiques, que es farà en grups de treball |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral, sobre els continguts teòrics assignats del temari, que es farà en grups de treball |
Atenció personalitzada |
Tutoria presencial (a l'aula) o virtual per a la correcta realització del treball individual o en grup |
Descripció |
La professora orientarà i guiarà el procés d'aprenentatge de l'alumne a través de l'aula, del moodle i/o del mail. També es pot fer al despatx, concertant prèviament una tutoria amb la professora.
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Exposició oral, sobre els continguts teòrics assignats del temari, que es farà en grups de treball |
30% |
Presentacions / exposicions |
|
Exposició oral, del treball de pràctiques, que es farà en grups de treball |
40% |
Proves objectives de tipus test |
|
Prova de 20 o 30 ítems d'opció múltiple amb tres o quatre opcions de resposta |
30% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En cas d'haver suspès l'avaluació continua (no aprovar una o més de les activitats programades), es farà l'avaluació final. L'examen de recuperació consisteix en una prova objectiva tipus test de 40 o 50 ítems d'opció múltiple amb tres o quatre opcions de resposta per a la part teòrica i una prova a desenvolupar per a la part pràctica. D'acord amb la normativa vigent el professorat podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat . |
Bàsica |
Tomàs Ibáñez Gracia (coord.), Introducció a la psicologia social, Editorial UOC, Barcelona
Tomàs Ibáñez Gracia (coord.), Introducció a la psicologia social, Editorial UOC, Barcelona
|
|
Complementària |
Moscovici,S., Psicología Social. II: Pensamiento y vida social. Psicología Social y problemas sociales, Paidós, Barcelona
Moscovici,S., Psicología Social. I: Influencia y cambio de actitudes. Individuos y grupos., Paidós, Barcelona
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|