DADES IDENTIFICATIVES 2017_18
Assignatura (*) PSICOLOGIA SOCIAL Codi 15224004
Ensenyament
Grau de Treball Social (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Formació bàsica Primer 1Q
Llengua d'impartició
Català
Departament Psicologia
Coordinador/a
GIL JUÁREZ, ADRIANA
Adreça electrònica adriana.gil@urv.cat
Professors/es
GIL JUÁREZ, ADRIANA
Web
Descripció general i informació rellevant Aquesta assignatura ofereix els fonaments teòrics i pràctics per comprendre com els processos psicològics estan construïts socialment. L’estudiant aprendrà que allò psicològic i allò social són indissociables i aprendrà a utilitzar les situacions com a marc d’anàlisi dels processos psicològics.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A1 Potenciar el desenvolupament i independència de les persones per a facilitar l'enfortiment de les seves habilitats de relació interpersonal i millorar les seves condicions de vida.
 A9 Analitzar els comportaments que representen un risc per al sistema client i elaborar estratègies de modificació dels mateixos
 A12 Orientar a persones, famílies, grups, organitzacions i comunitats en l'anàlisi de les seves necessitats i en la presa de decisions
 A16 Desenvolupar estratègies per a la gestió i direcció d'entitats de benestar social
 A17 Defensar a les persones, famílies, grups, organitzacions i comunitats i actuar en el seu nom si la situació ho requereix
Tipus B Codi Competències Transversals
 B1 Aprendre a aprendre
 B3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació.
 B4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa, assignant prioritats, complint amb les obligacions professionals i avaluant l'eficàcia del propi programa de treball
 B7 Dissenyar i gestionar projectes d'intervenció social
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A1 Genèric
 A9 Coneix les teories de construcció del comportament humà i la influència dels mitjans de comunicació
 A12 Genèric
 A16 Coneix la importància del sistema de relacions dins l’estructura interna de les organitzacions
 A17 Genèric
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B1 Genèric
 B3 Genèric
 B4 Genèric
 B7 Genèric
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
1. El com i el per què de la psicologia social
2. La identitat (el self)
3. La interacció social

4. Naturalesa i organització de les actituds
5. Influència, conformitat i obediència
6. Grups, moviments col·lectius i institucions socials

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 2 4
Sessió Magistral
A9
A16
10 40 50
Presentacions / exposicions
A9
A16
2 43 45
Presentacions / exposicions
A9
A16
2 28 30
Atenció personalitzada
4 0 4
 
Proves objectives de tipus test
A9
A16
2 15 17
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Dinàmica de grup que permetrà aprofundir en la forma de treball de l'assignatura i la seva avaluació
Sessió Magistral Exposició oral, per part de la professora, dels continguts teòrics del primer tema
Presentacions / exposicions Exposició oral, del treball de pràctiques, que es farà en grups de treball
Presentacions / exposicions Exposició oral, sobre els continguts teòrics assignats del temari, que es farà en grups de treball
Atenció personalitzada Tutoria presencial (a l'aula) o virtual per a la correcta realització del treball individual o en grup

Atenció personalitzada
Descripció
La professora orientarà i guiarà el procés d'aprenentatge de l'alumne a través de l'aula, del moodle i/o del mail. També es pot fer al despatx, concertant prèviament una tutoria amb la professora.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Presentacions / exposicions
A9
A16

Exposició oral, sobre els continguts teòrics assignats del temari, que es farà en grups de treball
30%
Presentacions / exposicions
A9
A16
Exposició oral, del treball de pràctiques, que es farà en grups de treball 40%
Proves objectives de tipus test
A9
A16
Prova de 20 o 30 ítems d'opció múltiple amb tres o quatre opcions de resposta 30%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

En cas d'haver suspès l'avaluació continua (no aprovar una o més de les activitats programades), es farà l'avaluació final.

L'avaluació final o recuperació consisteix en una prova objectiva tipus test de 40 o 50 ítems d'opció múltiple amb tres o quatre opcions de resposta per a la part teòrica i per a la part de seminaris, la realització i exposició oral individuals, d'un treball.

D'acord amb la normativa vigent el professorat podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat.

.


Fonts d'informació

Bàsica Tomàs Ibáñez Gracia (coord.), Introducció a la psicologia social, Editorial UOC, Barcelona
Tomàs Ibáñez Gracia (coord.), Introducció a la psicologia social, Editorial UOC, Barcelona
Adriana Gil Juárez i Anna Vitores González, Comunicació i discurs, Editorial UOC, Barcelona
Adriana Gil Juárez i Anna Vitores González, Comunicació i discurs, Editorial UOC, Barcelona

Complementària Moscovici,S., Psicología Social. II: Pensamiento y vida social. Psicología Social y problemas sociales, Paidós, Barcelona
Moscovici,S., Psicología Social. I: Influencia y cambio de actitudes. Individuos y grupos., Paidós, Barcelona

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent