DADES IDENTIFICATIVES 2021_22
Assignatura (*) PSICOLOGIA SOCIAL Codi 15224004
Ensenyament
Grau en Treball Social (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Formació bàsica Primer 1Q
Llengua d'impartició
Català
Departament Psicologia
Coordinador/a
BONASA JIMÉNEZ, MARIA DEL PILAR
Adreça electrònica ferran.ferre@urv.cat
mdelpilar.bonasa@urv.cat
Professors/es
FERRÉ PADRENY, FERNANDO
BONASA JIMÉNEZ, MARIA DEL PILAR
Web
Descripció general i informació rellevant <div><strong>A causa de l’emergència sanitària provocada per la COVID poden haver-hi canvis en la docència, avaluació i calendaris del curs 2021-22. Aquests canvis s’informaran a l’espai Moodle de cada assignatura.&nbsp;</strong></div><div><br /></div><div>Aquesta assignatura ofereix els fonaments teòrics i pràctics per comprendre com els processos psicològics estan construïts socialment. L’estudiant aprendrà que allò psicològic i allò social són indissociables i aprendrà a utilitzar les situacions com a marc d’anàlisi dels processos psicològics. </div>

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 CE1 Potenciar el desenvolupament i independència de les persones per a facilitar l'enfortiment de les seves habilitats de relació interpersonal i millorar les seves condicions de vida.
 CE9 Analitzar els comportaments que representen un risc per al sistema client i elaborar estratègies de modificació dels mateixos
 CE12 Orientar a persones, famílies, grups, organitzacions i comunitats en l'anàlisi de les seves necessitats i en la presa de decisions
 CE16 Desenvolupar estratègies per a la gestió i direcció d'entitats de benestar social
 CE17 Defensar a les persones, famílies, grups, organitzacions i comunitats i actuar en el seu nom si la situació ho requereix
Tipus B Codi Competències Transversals
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 CE1 Genèric
 CE9 Coneix les teories de construcció del comportament humà i la influència dels mitjans de comunicació
 CE12 Genèric
 CE16 Coneix la importància del sistema de relacions dins l’estructura interna de les organitzacions
 CE17 Genèric
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
1. Introducció a la Psicologia Social 1.1. Psicologia i Psicologia social
1.2. Teories en Psicologia social
1.3. Mètodes i sistemes de treball en psicologia
1.4. Àmbits d'aplicació de la Psicologia científica
2. Construcció del mon social 2.1. Processos psicosocials bàsics
2.2. Percepció social
2.3. Autopercepció o self
2.4. Formació d'impressions
2.5. Atribució
3. Relacions interpersonals 3.1. Actituds
3.2. Influència social
3.3. Comparació social
3.4. Agressió i violència
4. Grups: processos i estructura 4.1. Tipologies
4.2. Fases
4.3. Lideratge
5. Intervenció psicosocial 5.1. Concepte i objectius d'intervenció psicosocial
5.2. Avaluació i disseny de programes d'intervenció psicosocial

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 0 2
Sessió Magistral
CE9
CE16
52 0 52
Resolució de problemes, exercicis
CE9
CE16
1 25 26
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
CE9
1 25 26
Atenció personalitzada
CE9
CE16
2 0 2
 
Proves objectives de tipus test
CE9
CE16
2 40 42
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació de l'assignatura que permetrà aprofundir en la forma de treball de l'assignatura i de la seva avaluació
Sessió Magistral Exposició oral dels continguts teòrics seguint els principis de l'aprenentatge significatiu
Resolució de problemes, exercicis Realització d’activitats i resolució de casos pràctics relacionats amb el contingut de l’assignatura. En ocasions es resoldran a l’aula, i en algunes ocasions hauran de ser entregades per l’alumne.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Realització d'activitats a l'aula complementàries a les sessions magistrals
Atenció personalitzada L'atenció es durà a terme amb caràcter presencial i/o on-line en funció de les necessitats i demandes de l'alumnat

Atenció personalitzada
Descripció

L'atenció es durà a terme amb caràcter presencial i/o on-line en funció de les necessitats i demandes de l'alumnat, sempre prèvia petició a classe o mitjançant correu electrònic.


Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Resolució de problemes, exercicis
CE9
CE16
Realització d'activitats a l'aula complementàries a les sessions magistrals 20%
Proves objectives de tipus test
CE9
CE16
Prova objectiva tipus test de 40 o 50 ítems d'opció múltiple, amb tres o quatre opcions de resposta, sobre els continguts de teoria. 40%
Altres  

Activitats i memòria de seminaris

40%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Superar l'assignatura implica una nota mínima de 5 a la part teòrica i una nota mínima de 5 a la part pràctica.

És obligatòria l'assistència als 80% dels seminaris així com la realització de les activitats demanades a les sessions pràctiques i a les sessions teòriques.

Segona convocatòria: prova objectiva tipus test de 40 o 50 ítems d'opció múltiple amb tres o quatre opcions de resposta per a la part teórica (60% de la nota) i l'entrega de la memòria d'activitats dels seminaris (40% de la nota).

D'acord amb la normativa vigent el professorat podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat.

-->


Fonts d'informació

Bàsica Tordera, N; Tous, J.; Codorniu, MJ; Ferré, Ferran; Revillas, F; y González, MG, Temes de Psicologia Social: La interacció individu-societat, Cossitània edicions, 2005
Tomàs Ibáñez Gracia (coord.), Introducció a la psicologia social, Editorial UOC, Barcelona
Vander Zanden, J. W., Manual de Psicologia Social, Paidós Básica,
Adriana Gil Juárez i Anna Vitores González, Comunicació i discurs, Editorial UOC, Barcelona

Complementària Moscovici,S., Psicología Social. II: Pensamiento y vida social. Psicología Social y problemas sociales, Paidós, Barcelona
Moscovici,S., Psicología Social. I: Influencia y cambio de actitudes. Individuos y grupos., Paidós, Barcelona

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent