Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | CE3 |
Conocer en profundidad las principales características del marco normativo de las relaciones sociales en el ámbito del trabajo social |
| CE5 |
Gestionar y evaluar las políticas públicas |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| CE3 |
Coneix i interpreta les normes i l’estructura institucional estatal i autonòmica
| | CE5 |
Domina els conceptes de drets socials, drets humans i drets fonamentals
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
TEMA 1 |
L'estat i la Constitució. Noció de Constitució. La Constitució espanyola de 1978. El Tribunal Constitucional. |
TEMA 2 |
L'estat social i democràtic de dret. En especial, l'estat social.
|
TEMA 3 |
L'estat autonòmic. El sistema institucional. La distribució de competències. |
TEMA 4 |
Les institucions de l'estat. El Parlament. El govern. El poder judicial. |
TEMA 5 |
L'ordenament jurídic. La llei. El reglament. Altres normes. |
TEMA 6 |
Introducció al dret administratiu. L'organització administativa. Organització administrativa i igualtat de gènere. |
TEMA 7 |
L'activitat administrativa. L'activitat de foment. En especial, la subvenció. L'activitat prestacional o de servei públic. |
TEMA 8 |
L'acte administratiu. Concepte i tipus d'actes. La validesa de l'acte administratiu. La notificació i la publicació. |
TEMA 9 |
El procediment administratiu. Principis i fases del procediment. |
TEMA 10 |
El control de l'Administració. Recursos administratius i control judicial. |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
1 |
0 |
1 |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
|
30 |
11 |
41 |
Sesión magistral |
|
35 |
52 |
87 |
Atención personalizada |
|
10 |
4 |
14 |
|
Pruebas objetivas de tipo test |
|
2 |
1 |
3 |
Pruebas prácticas |
|
2 |
2 |
4 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació de l'alumnat i presentació de l’assignatura. |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Sesión magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Atención personalizada |
Resoldre dubtes plantejats via presencial o virtual en relació amb el contingut de l'assignatura |
descripción |
El professorat dedicarà un temps a resoldre dubtes o problemes relacionats amb el contingut de l'assignatura. Quan comenci la impartició de l'assignatura, el professorat determinarà com s'atendran i resoldran els dubtes de l'alumnat. A aquests efectes, es podran utilitzar diferents eines: fòrums de dubtes de l'assignatura, sessions de tutories, correu electrònic...
|
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Pruebas objetivas de tipo test |
|
En primera convocatòria, es realitzaran dos exàmens escrits tipus test sobre el contingut de l'assignatura: un de la part de Dret constitucional, amb un pes del 40% en la nota final; i un de la part de Dret administratiu, amb un pes del 35% en la nota final.
|
75% |
Pruebas prácticas |
|
En primera convocatòria, es realitzarà una prova pràctica de la part de Dret administratiu, amb la finalitat d'avaluar l'aspecte pràctic de l'assignatura |
25% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Per tal d'aprovar l'assignatura en primera convocatòria, s'han de reunir cumulativament els tres requisits següents: Presentar-se a les tres proves (prova test de la part de Dret constitucional, provat test de la part de Dret administratiu i prova pràctica de la part de Dret administratiu).Obtenir a cadascuna de les tres proves una nota mínima de 3 sobre 10.Obtenir una qualificació final igual o superior a 5 resultant de la ponderació, en els percentatges establerts, de les qualificacions obtingudes a cadascuna de les tres proves. En cas de suspendre l'assignatura en primera convocatòria, només es conservaran per a la segona convocatòria les qualificacions obtingudes a cada prova, sempre que siguin iguals o superiors a 5. Per tant, l'alumnat que no hagi arribat al 5 en alguna de les proves, s'ha de tornar a examinar de la part suspesa en segona convocatòria i la nova nota que obtingui serà la que es tindrà en compte per al càlcul de la nota final en segona convocatòria. En segona convocatòria, l'examen de Dret Constitucional constarà d'un examen tipus test (40% de la nota final) i l'examen de la part de Dret Administratiu constarà de dues parts: una part teòrica, consistent en un examen tipus test (35%), i una altra part pràctica, de resolució de preguntes plantejades en relació amb un cas pràctic (25% de la nota final). Es considerarà suspès l'alumnat que no aconsegueixi una qualificació mínima de 3 sobre 10 a cadascuna de les proves. Es valorarà la correcció lingüística, que pot arribar a disminuir en 2 punts el conjunt de la prova corresponent. Durant les proves, l'alumnat no podrà tenir al seu abast cap tipus de dispositiu electrònic que permeti la transmissió de dades. |
Básica |
GAMERO CASADO, E. y FERNÁNDEZ RAMOS, S., Manual Básico de Derecho Administrativo, 17ª, Tecnos, Madrid, 2020
SÁNCHEZ MORÓN, M., Derecho Administrativo. Parte General, 17ª, Tecnos, Madrid, 2021
AGUADO I CUDOLA, V. (Coord.), El sistema de serveis socials a Catalunya, , Institut d'Estudis Autonòmics, Barcelona, 2008
BLANCO VALDÉS, R., Introducción a la Constitución de 1978, , Alianza Editorial, 2006
GAMERO CASADO, E., FERNANDEZ RAMOS, S., MORA RUIZ, M., Derecho administrativo para estudios no jurídicos (adaptado al EEES), 7ª, Tecnos, Madrid, 2020
FUENTES GASÓ, J.R., GIFREU FONT, J. (Dir.), Esquemas de Procedimiento Administrativo, 4ª, Tirant lo Blanch, Valencia, 2020
ESCUIN PALOP, V., Elementos de Derecho Público, 10ª, Tecnos, Madrid, 2019
LOPEZ GUERRA, L. i altres, Derecho Constitucional, 11ª, Tirant lo Blanch, Valencia, 2018
MOLAS BATLLORI, I., Derecho Constitucional, 4ª, Tecnos, Madrid, 2008
PARADA VÁZQUEZ, R., Derecho Administrativo I. Introducción, Organización Administrativa y Empleo Público, 26ª edición (1ª edición en esta editorial), UNED-Dykinson, Madrid, 2019
PONCE SOLÉ, J., Manual de fonaments del Dret administratiu i de la gestió pública. Textos legals, materials per practicar, dades empíriques, 2ª, Tirant lo Blanch, Valencia, 2021
COSCULLUELA MONTANER, L., Manual de Derecho Administrativo, 31ª, Civitas, 2020
TRAYTER JIMÉNEZ, J. M., Derecho Administrativo. Parte General, 6ª, Atelier, Barcelona, 2021
ESTEVE PARDO, J., Lecciones de Derecho Administrativo, 10ª, Marcial Pons, Madrid, 2021
FORNS FERNÁNDEZ, M. V., La protección jurídica de la atención a las personas en materia de servicios sociales. Una perspectiva interdisciplinar, , Atelier, Barcelona, 2020
|
|
Complementaria |
|
APARICIÓ PÉREZ, M.A. (dir.), Manual de Derecho Constitucional, 3ª edició, Atelier, Barcelona, 2016. MENÉNDEZ SEBASTIÁN, E. M. (dir.), La Administración promotora de la igualdad de género, Tirant lo Blanch, Valencia, 2012. MORA RUIZ, M., "La igualdad de género desde las Administraciones Públicas: valoración crítica de las Leyes de igualdad y su efectiva aplicación por las Administraciones", en Experiencias de género, libro coordinado por Lorena Laureano Domínguez, Ana Maldonado Acevedo y Cinta Mesa González, 2015, pp. 267-278 MORA RUIZ, M., "La Administración como sujeto activo de la igualdad de género: la dimensión social y colectiva de la igualdad entre mujeres y hombres", en GILES CARNERO, R. Mª, El derecho antidiscriminatorio de género: estudio plurisdisciplinar de la Ley Orgánica 3/2007, de 22 de marzo, para la igualdad efectiva de mujeres y hombres, 2008, pp. 115-133. PLAZA MARTÍN, C., "La participación de la mujer en los cargos y servicios públicos", en Cuadernos para ingenieros: Los objetivos mundiales de desarrollo sostenible, dirigido por Román Escudero Gallego y Santiago Martínez Garrido, 2018, pp. 85-102. SANTAMARÍA PASTOR, J. A., Principios de Derecho Administrativo General, Tomos I i II, 5ª edició, Iustel, Madrid, 2018. SUÁREZ OJEDA, M., "Organización administrativa y perspectiva jurídico-política de la igualdad de género", en SUÁREZ OJEDA, M. (coord.), Género y mujer desde una perspectiva multidisciplinar, Fundamentos, 2012, pp. 449-477. |
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|