Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A9 |
Analitzar els comportaments que representen un risc per al sistema client i elaborar estratègies de modificació dels mateixos |
| A11 |
Donar suport al desenvolupament de xarxes per a fer front a les necessitats socials |
| A12 |
Orientar a persones, famílies, grups, organitzacions i comunitats en l'anàlisi de les seves necessitats i en la presa de decisions |
| A13 |
Identificar situacions de risc i actuar preventivament en la seva resolució |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa, assignant prioritats, complint amb les obligacions professionals i avaluant l'eficàcia del propi programa de treball |
| B5 |
Treballar dins de sistemes, xarxes i equips interprofessionals de forma cooperativa i responsabilitat compartida |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A9 |
Genèric
| | A11 |
Aplica estratègies de relació amb grups socials
| | A12 |
Genèric
| | A13 |
Aplica de forma correcta les habilitats de comunicació interpersonal
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3 |
Genèric
| | B4 |
Genèric
| | B5 |
Genèric
| | B6 |
Genèric
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
La comunicació: una perspectiva psicosocial |
Comunicació i significat
Una metáfora de la conducció inadecuada
Una concepció realitzativa del llenguatge
El llenguatge: constitutiu de la vida social
Anàlisi de la conversa
Narracions |
Habilitats i estratègies de comunicació interpersonal |
Donar el protagonisme a l'altre i acompanyar l'"agenda" de l'altre
Organitzar la comunicació personal vs la comunicació interpersonal: com preguntar i què preguntar
L'ús de la comunicació no verbal i de la reformulació en la relació d'ajut |
L'entrevista en Treball Social |
Preparación y realización de una entrevista
Diseño y estructura de la entrevista
Conducción de una entrevista
Organització de la informació i tancament de l'entrevista |
La comunicació virtual |
Anàlisi de la situació comunicativa
Elaboració de missatges: llengua i estil
Recomanacions pràctiques per l'elaboració de missatges
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
6 |
40 |
46 |
Presentacions / exposicions |
|
6 |
24 |
30 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
10 |
45 |
55 |
Treballs |
|
2 |
3 |
5 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
2 |
8 |
10 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es tracta d’una sessió on el professor/a recollirà informació sobre el nivell de coneixements previs que presenten els alumnes en relació a l'assignatura en concret i/o a partir d'unes primeres informacions que es proporcionin a l'estudiant. Es podrà fer mitjançant la formulació d’unes preguntes, o mitjançant un qüestionari individual, per exemple. |
Sessió Magistral |
Es l’exposició oral, per part del professor, dels continguts teòrics bàsics de l’assignatura. Aquesta exposició anirà comunment recolzada per presentacions en PWP.
|
Presentacions / exposicions |
Exposició oral sobre la importància dels continguts apressos pel treballador social que es farà en grups de treball |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Exercicis d’aplicació dels conceptes que es faran en grups de treball i es lliuraran per escrit al professor/a. |
Treballs |
Redacció de textos a utilitzar en la comunicació virtual: missatges de correu electrònic, xat, messanger, sms, Es lliuraràn al professor/a. |
Resolució de problemes, exercicis |
|
Descripció |
El professor orientarà i guiarà el procés d’aprenentatge de l’alumne. Aquesta activitat es pot fer al despatx de la professora/r i/o a l'aula. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Exposició oral sobre la importància dels continguts apressos pel treballador social que es farà en grups de treball |
20% |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Anàlisi de la situació comunicativa i rol playing de situacions de comunicació interpersonal virtual i presencial i situacions d'entrevista |
30% |
Treballs |
|
Redacció de textos a utilitzar en la comunicació virtual: missatges de correu electrònic, xat, messanger, sms, Es lliuraràn al professor/a |
10% |
Resolució de problemes, exercicis |
|
Petites proves d'opció múltiple per aplicar els conceptes teórics apresos |
40% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segona convocatòria s'avaluarà amb una prova objectiva d'opció múltiple i la redacció de dos petits texts a utilitzar en la comunicació virtual, sempre i quan s'hagi superat la part pràctica |
Bàsica |
Gil-Juárez, A. i Vitores, A., Comunicació i Discurs, Editorial UOC, Barcelona
Trevithick, P., Habilidades de Comunicación en Intervención Socia, Ed Narcea , Madrid
|
|
Complementària |
|
Alonso,
J. (2006): Comunicación virtual elementos y dinámicas. Madrid, Visionnet Vayreda,
A. y Domènech, M. (2007). Psicología e Internet. Barcelona: Editorial UOC |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|