Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A9 |
Analitzar els comportaments que representen un risc per al sistema client i elaborar estratègies de modificació dels mateixos |
| A11 |
Donar suport al desenvolupament de xarxes per a fer front a les necessitats socials |
| A12 |
Orientar a persones, famílies, grups, organitzacions i comunitats en l'anàlisi de les seves necessitats i en la presa de decisions |
| A13 |
Identificar situacions de risc i actuar preventivament en la seva resolució |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa, assignant prioritats, complint amb les obligacions professionals i avaluant l'eficàcia del propi programa de treball |
| B5 |
Treballar dins de sistemes, xarxes i equips interprofessionals de forma cooperativa i responsabilitat compartida |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A9 |
Genèric
| | A11 |
Aplica estratègies de relació amb grups socials
| | A12 |
Genèric
| | A13 |
Aplica de forma correcta les habilitats de comunicació interpersonal
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3 |
Genèric
| | B4 |
Genèric
| | B5 |
Genèric
| | B6 |
Genèric
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
La comunicació: una perspectiva psicosocial |
A) Comunicació i significat; Una metáfora de la conducció inadecuada; Una concepció realitzativa del llenguatge; El llenguatge: constitutiu de la vida social; Anàlisi de la conversa; Narracions |
Habilitats i estratègies de comunicació interpersonal |
A) Donar el protagonisme a l'altre i acompanyar l'agenda de l'altre; Organitzar la comunicació personal vs la comunicació interpersonal: com preguntar i què preguntar; L'ús de la comunicació no verbal i de la reformulació en la relació d'ajut
B) Importància de les habilitats de comunicació, d'escolta i d'avaluació
C) Proporcionar ajut, direcció i orientació
D) Empoderament, negociació i cooperació
E) Competència i responsabilitat professionals |
L'entrevista en Treball Social |
A) Tècniques bàsiques de l'entrevista |
La comunicació virtual |
A) Anàlisi de la situació comunicativa; Elaboració de missatges: llengua i estil; Recomanacions pràctiques per l'elaboració de missatges
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
10 |
40 |
50 |
Presentacions / exposicions |
|
2 |
28 |
30 |
Presentacions / exposicions |
|
2 |
43 |
45 |
Atenció personalitzada |
|
4 |
0 |
4 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
10 |
45 |
55 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Dinàmica de grup que permetrà aprofundir en la forma de treball de l'assignatura i la seva avaluació |
Sessió Magistral |
Exposició oral, per part de la professora, dels continguts teòrics del primer tema. Aquesta exposició anirà comunment recolzada per presentacions en PWP.
|
Presentacions / exposicions |
Exposició oral, sobre els continguts teòrics assignats del temari, que es farà en grups de treball |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral, del treball de pràctiques, que es farà en grups de treball |
Atenció personalitzada |
Tutoria presencial (a l'aula) o virtual per a la correcta realització del treball individual o en grup |
Descripció |
La professora orientarà i guiarà el procés d’aprenentatge de l’alumne a través del moodle i/o l'aula. També es pot fer al despatx, concertant prèviament una tutoria amb la professora. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Exposició oral, sobre els continguts teòrics assignats del temari, que es farà en grups de treball |
30% |
Presentacions / exposicions |
|
Exposició oral, del treball de pràctiques, que es farà en grups de treball |
40% |
Proves objectives de tipus test |
|
Prova de 20 o 30 ítems d'opció múltiple amb tres o quatre opcions de resposta |
30% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En cas d'haver suspès l'avaluació continua (no aprovar una o més de les activitats programades), es farà l'avaluació final. Si l'exposició del treball de pràctiques s'ha aprovat, només es realitzarà l'examen de recuperació de la segona convocatòria i si s'aprova, la nota farà mitjana amb les notes de l'avaluació continua. Si l'exposició del treball de pràctiques se suspèn o no s'ha realitzat l'avaluació continua, es farà l'examen de recuperació i s'haurà de fer el treball de pràctiques de manera individual. La nota final serà un 60% la nota de l'examen i un 40% el treball de pràctiques individual. L'examen de recuperació consisteix a una prova objectiva tipus test de 40 o 50 ítems d'opció múltiple amb tres o quatre opcions de resposta. |
Bàsica |
Gil-Juárez, A. i Vitores, A., Comunicació i Discurs, Editorial UOC, Barcelona
Trevithick, P., Habilidades de Comunicación en Intervención Socia, Ed Narcea , Madrid
|
|
Complementària |
|
Alonso,
J. (2006): Comunicación virtual elementos y dinámicas. Madrid, Visionnet Vayreda,
A. y Domènech, M. (2007). Psicología e Internet. Barcelona: Editorial UOC |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|