DADES IDENTIFICATIVES 2020_21
Assignatura (*) HABILITATS SOCIALS I COMUNICACIÓ INTERPERSONAL Codi 15224103
Ensenyament
Grau de Treball Social (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Obligatòria Primer 2Q
Llengua d'impartició
Català
Departament Psicologia
Coordinador/a
BONASA JIMÉNEZ, MARIA DEL PILAR
Adreça electrònica ferran.ferre@urv.cat
mdelpilar.bonasa@urv.cat
Professors/es
FERRÉ PADRENY, FERNANDO
BONASA JIMÉNEZ, MARIA DEL PILAR
Web
Descripció general i informació rellevant A causa de l’emergència sanitària provocada per la COVID-19 poden haver-hi canvis en la docència, avaluació i calendaris del curs 2020-21. Aquests canvis s’informaran a l’espai Moodle de cada assignatura. Aquesta assignatura ofereix els fonaments teòrics i practics per utlitzar les habilitats comunicatives i la comunicació interpersonal tant virtuals com presencials, aplicades al Treball social.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 CE9 Analitzar els comportaments que representen un risc per al sistema client i elaborar estratègies de modificació dels mateixos
 CE11 Donar suport al desenvolupament de xarxes per a fer front a les necessitats socials
 CE12 Orientar a persones, famílies, grups, organitzacions i comunitats en l'anàlisi de les seves necessitats i en la presa de decisions
 CE13 Identificar situacions de risc i actuar preventivament en la seva resolució
Tipus B Codi Competències Transversals
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 CE9 Genèric
 CE11 Aplica estratègies de relació amb grups socials
 CE12 Genèric
 CE13 Aplica de forma correcta les habilitats de comunicació interpersonal
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
1. Aspectes introductoris habilitats i comunicació en Treball Social
2. Habilitats personals i socials
3. Habilitats comunicatives
4. L'entrevista en Treball Social
5. Comunicació en diferents contexts assistencials en Treball Social
6. Fenòmens disfuncionals de la relació assistencial en Treball Social

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
CE11
CE13
2 0 2
Sessió Magistral
CE11
CE13
10 40 50
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
CE9
5 25 30
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària
CE9
4 10 14
Atenció personalitzada
CE11
CE13
4 0 4
 
Proves objectives de tipus test
CE11
CE13
10 40 50
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Dinàmica de grup que permetrà aprofundir en la forma de treball de l'assignatura i la seva avaluació
Sessió Magistral Exposició oral dels continguts teòrics seguint els principis de l'aprenentatge significatiu
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Realització d’activitats , simulacions i resolució de casos pràctics relacionats amb el contingut de l’assignatura. En ocasions es resoldran a l’aula, i en algunes ocasions hauran de ser entregades per l’alumne.
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària Realització d'activitats a l'aula complementàries a les sessions magistrals
Atenció personalitzada L'atenció es durà a terme amb caràcter presencial i/o on-line en funció de les necessitats i demandes de l'alumnat

Atenció personalitzada
Descripció

L'atenció es durà a terme amb caràcter presencial i/o on-line en funció de les necessitats i demandes de l'alumnat


Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
CE9
Realització d'activitats a l'aula complementàries a les sessions magistrals 20%
Proves objectives de tipus test
CE11
CE13
Prova de 30 o 40 ítems d'opció múltiple amb tres o quatre opcions de resposta 40%
Altres  

Activitats de resolució de problemes i memòria dels seminaris on cada alumne presentarà totes les activitats realitzades i una reflexió personal sobre les mateixes.

40%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Superar l'assignatura implica una nota mínima de 5 a la part teòrica i una nota mínima de 5 a la part pràctica.

És obligatòria l'assistència als 80% dels seminaris així com la realització de les activitats demanades a les sessions pràctiques i a les sessions teòriques.

Segona convocatòria: prova objectiva tipus test de 40 o 50 ítems d'opció múltiple amb tres o quatre opcions de resposta per a la part teórica (60% de la nota) i l'entrega de la memòria d'activitats dels seminaris (40% de la nota).

D'acord amb la normativa vigent el professorat podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat.


Fonts d'informació

Bàsica Gil-Juárez, A. i Vitores, A., Comunicació i Discurs, Editorial UOC, Barcelona
Trevithick, P., Habilidades de Comunicación en Intervención Socia, Ed Narcea , Madrid
Gil-Juárez, A. i Vitores, A., Comunicació i Discurs, Editorial UOC, Barcelona

Complementària

Alonso, J. (2006): Comunicación virtual elementos y dinámicas. Madrid, Visionnet

Vayreda, A. y Domènech, M. (2007). Psicología e Internet. Barcelona: Editorial UOC

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent