Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | CE9 |
Analitzar els comportaments que representen un risc per al sistema client i elaborar estratègies de modificació dels mateixos |
| CE11 |
Donar suport al desenvolupament de xarxes per a fer front a les necessitats socials |
| CE12 |
Orientar a persones, famílies, grups, organitzacions i comunitats en l'anàlisi de les seves necessitats i en la presa de decisions |
| CE13 |
Identificar situacions de risc i actuar preventivament en la seva resolució |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CE9 |
Genèric
| | CE11 |
Aplica estratègies de relació amb grups socials
| | CE12 |
Genèric
| | CE13 |
Aplica de forma correcta les habilitats de comunicació interpersonal
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Aspectes introductoris habilitats i comunicació en Treball Social
|
|
2. Habilitats personals i socials
|
|
3. Habilitats comunicatives
|
|
4. L'entrevista en Treball Social |
|
5. Comunicació en diferents contexts assistencials en Treball Social
|
|
6. Fenòmens disfuncionals de la relació assistencial en Treball Social |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
10 |
40 |
50 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
5 |
25 |
30 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
4 |
10 |
14 |
Atenció personalitzada |
|
4 |
0 |
4 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
10 |
40 |
50 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Dinàmica de grup que permetrà aprofundir en la forma de treball de l'assignatura i la seva avaluació |
Sessió Magistral |
Exposició oral dels continguts teòrics seguint els principis de l'aprenentatge significatiu
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Realització d’activitats , simulacions i resolució de casos pràctics relacionats amb el contingut de l’assignatura. En ocasions es resoldran a l’aula, i en algunes ocasions hauran de ser entregades per l’alumne. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Realització d'activitats a l'aula complementàries a les sessions magistrals |
Atenció personalitzada |
L'atenció es durà a terme amb caràcter presencial i/o on-line en funció de les necessitats i demandes de l'alumnat |
Descripció |
L'atenció
es durà a terme amb caràcter presencial i/o on-line en funció de les
necessitats i demandes de l'alumnat |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Realització d'activitats a l'aula complementàries a les sessions magistrals |
20% |
Proves objectives de tipus test |
|
Prova de 30 o 40 ítems d'opció múltiple amb tres o quatre opcions de resposta |
40% |
Altres |
|
Activitats de resolució de problemes i memòria dels seminaris on cada alumne presentarà totes les activitats realitzades i una reflexió personal sobre les mateixes. |
40% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Superar l'assignatura implica una nota mínima de 5 a la part teòrica i una nota mínima de 5 a la part pràctica. És obligatòria l'assistència als 80% dels seminaris així com la realització de les activitats demanades a les sessions pràctiques i a les sessions teòriques. Segona convocatòria: prova objectiva tipus test de 40 o 50 ítems d'opció múltiple amb tres o quatre opcions de resposta per a la part teórica (60% de la nota) i l'entrega de la memòria d'activitats dels seminaris (40% de la nota). D'acord amb la normativa vigent el professorat podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat. |
Bàsica |
Gil-Juárez, A. i Vitores, A., Comunicació i Discurs, Editorial UOC, Barcelona
Trevithick, P., Habilidades de Comunicación en Intervención Socia, Ed Narcea , Madrid
Gil-Juárez, A. i Vitores, A., Comunicació i Discurs, Editorial UOC, Barcelona
|
|
Complementària |
|
Alonso,
J. (2006): Comunicación virtual elementos y dinámicas. Madrid, Visionnet Vayreda,
A. y Domènech, M. (2007). Psicología e Internet. Barcelona: Editorial UOC |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|