DATOS IDENTIFICATIVOS 2022_23
Asignatura (*) HABILIDADES SOCIALES Y COMUNICACIÓN INTERPERSONAL Código 15224103
Titulación
Grado en Trabajo Social (2009)
Ciclo
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo
6 Obligatoria Primer 2Q
Lengua de impartición
Català
Departamento Psicología
Coordinador/a
BONASA JIMÉNEZ, MARIA DEL PILAR
Correo-e mdelpilar.bonasa@urv.cat
mariajose.serrano@urv.cat
Profesores/as
BONASA JIMÉNEZ, MARIA DEL PILAR
SERRANO FERNANDEZ, MARIA JOSE
Web
Descripción general e información relevante <p>Aquesta assignatura ofereix els fonaments teòrics i practics per utlitzar les habilitats comunicatives i la comunicació interpersonal tant virtuals com presencials, aplicades al Treball social.</p>

Competencias
Tipo A Código Competencias Específicas
 CE9 Analizar los comportamientos que representan un riesgo para el sistema cliente y elaborar estrategias de modificación de los mismos
 CE11 Apoyar el desarrollo de redes para hacer frente a las necesidades sociales
 CE12 Orientar a personas, familias, grupos, organizaciones y comunidades en el análisis de sus necesidades y en la toma de decisiones
 CE13 Identificar situaciones de riesgo y actuar preventivamente en su resolución
Tipo B Código Competencias Transversales
Tipo C Código Competencias Nucleares

Resultados de aprendizaje
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 CE9 Genèric
 CE11 Aplica estratègies de relació amb grups socials
 CE12 Genèric
 CE13 Aplica de forma correcta les habilitats de comunicació interpersonal
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
Tipo C Código Resultados de aprendizaje

Contenidos
tema Subtema
1. Aspectes introductoris habilitats i comunicació en Treball Social
2. Habilitats personals i socials
3. Habilitats comunicatives
4. L'entrevista en Treball Social
5. Comunicació en diferents contexts assistencials en Treball Social
6. Fenòmens disfuncionals de la relació assistencial en Treball Social

Planificación
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Actividades introductorias
CE11
CE13
2 0 2
Sesión magistral
CE11
CE13
10 40 50
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria
CE9
5 25 30
Supuestos prácticos / Estudio de casos en el aula ordinaria
CE9
4 10 14
Atención personalizada
CE11
CE13
4 0 4
 
Pruebas objetivas de tipo test
CE11
CE13
10 40 50
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologías
Metodologías
  descripción
Actividades introductorias Dinàmica de grup que permetrà aprofundir en la forma de treball de l'assignatura i la seva avaluació
Sesión magistral Exposició oral dels continguts teòrics seguint els principis de l'aprenentatge significatiu
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria Realització d’activitats , simulacions i resolució de casos pràctics relacionats amb el contingut de l’assignatura. En ocasions es resoldran a l’aula, i en algunes ocasions hauran de ser entregades per l’alumne.
Supuestos prácticos / Estudio de casos en el aula ordinaria Realització d'activitats a l'aula complementàries a les sessions magistrals
Atención personalizada L'atenció es durà a terme amb caràcter presencial i/o on-line en funció de les necessitats i demandes de l'alumnat

Atención personalizada
descripción

L'atenció es durà a terme amb caràcter presencial i/o on-line en funció de les necessitats i demandes de l'alumnat


Evaluación
Metodologías Competencias descripción Peso        
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria
CE9
Realització d'activitats a l'aula complementàries a les sessions magistrals 20%
Pruebas objetivas de tipo test
CE11
CE13
Prova de 30 o 40 ítems d'opció múltiple amb tres o quatre opcions de resposta 40%
Otros  

Activitats de resolució de problemes i memòria dels seminaris on cada alumne presentarà totes les activitats realitzades i una reflexió personal sobre les mateixes.

40%
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Superar l'assignatura implica una nota mínima de 5 a la part teòrica i una nota mínima de 5 a la part pràctica.

És obligatòria l'assistència als 80% dels seminaris així com la realització de les activitats demanades a les sessions pràctiques i a les sessions teòriques.

Segona convocatòria: prova objectiva tipus test de 40 o 50 ítems d'opció múltiple amb tres o quatre opcions de resposta per a la part teórica (60% de la nota) i l'entrega de la memòria d'activitats dels seminaris (40% de la nota).

D'acord amb la normativa vigent el professorat podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat.


Fuentes de información

Básica Gil-Juárez, A. i Vitores, A., Comunicació i Discurs, Editorial UOC, Barcelona
Trevithick, P., Habilidades de Comunicación en Intervención Socia, Ed Narcea , Madrid
Gil-Juárez, A. i Vitores, A., Comunicació i Discurs, Editorial UOC, Barcelona

Complementaria

Alonso, J. (2006): Comunicación virtual elementos y dinámicas. Madrid, Visionnet

Vayreda, A. y Domènech, M. (2007). Psicología e Internet. Barcelona: Editorial UOC

Recomendaciones


(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.