Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | CE9 |
Analizar los comportamientos que representan un riesgo para el sistema cliente y elaborar estrategias de modificación de los mismos |
| CE11 |
Apoyar el desarrollo de redes para hacer frente a las necesidades sociales |
| CE12 |
Orientar a personas, familias, grupos, organizaciones y comunidades en el análisis de sus necesidades y en la toma de decisiones |
| CE13 |
Identificar situaciones de riesgo y actuar preventivamente en su resolución |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| CE9 |
Genèric
| | CE11 |
Aplica estratègies de relació amb grups socials
| | CE12 |
Genèric
| | CE13 |
Aplica de forma correcta les habilitats de comunicació interpersonal
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
1. Aspectes introductoris habilitats i comunicació en Treball Social
|
|
2. Habilitats personals i socials
|
|
3. Habilitats comunicatives
|
|
4. L'entrevista en Treball Social |
|
5. Comunicació en diferents contexts assistencials en Treball Social
|
|
6. Fenòmens disfuncionals de la relació assistencial en Treball Social |
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
2 |
0 |
2 |
Sesión magistral |
|
10 |
40 |
50 |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
|
5 |
25 |
30 |
Supuestos prácticos / Estudio de casos en el aula ordinaria |
|
4 |
10 |
14 |
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
Pruebas objetivas de tipo test |
|
10 |
40 |
50 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Dinàmica de grup que permetrà aprofundir en la forma de treball de l'assignatura i la seva avaluació |
Sesión magistral |
Exposició oral dels continguts teòrics seguint els principis de l'aprenentatge significatiu
|
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
Realització d’activitats , simulacions i resolució de casos pràctics relacionats amb el contingut de l’assignatura. En ocasions es resoldran a l’aula, i en algunes ocasions hauran de ser entregades per l’alumne. |
Supuestos prácticos / Estudio de casos en el aula ordinaria |
Realització d'activitats a l'aula complementàries a les sessions magistrals |
Atención personalizada |
L'atenció es durà a terme amb caràcter presencial i/o on-line en funció de les necessitats i demandes de l'alumnat |
descripción |
L'atenció
es durà a terme amb caràcter presencial i/o on-line en funció de les
necessitats i demandes de l'alumnat |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
|
Realització d'activitats a l'aula complementàries a les sessions magistrals |
10% |
Pruebas objetivas de tipo test |
|
Prova de 30 o 40 ítems d'opció múltiple amb tres o quatre opcions de resposta |
60% |
Otros |
|
<p> Activitats de resolució de problemes i memòria dels seminaris on cada alumne presentarà totes les activitats realitzades i una reflexió personal sobre les mateixes. </p> |
50% |
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Superar l'assignatura implica una nota mínima de 5 a la part teòrica i una nota mínima de 5 a la part pràctica. És obligatòria l'assistència als 80% dels seminaris així com la realització de les activitats demanades a les sessions pràctiques i a les sessions teòriques. Segona convocatòria: prova objectiva tipus test de 40 o 50 ítems d'opció múltiple amb tres o quatre opcions de resposta per a la part teórica (60% de la nota) i l'entrega de la memòria d'activitats dels seminaris (40% de la nota). D'acord amb la normativa vigent el professorat podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat. |
Básica |
Gil-Juárez, A. i Vitores, A., Comunicació i Discurs, Editorial UOC, Barcelona
Trevithick, P., Habilidades de Comunicación en Intervención Socia, Ed Narcea , Madrid
Gil-Juárez, A. i Vitores, A., Comunicació i Discurs, Editorial UOC, Barcelona
|
|
Complementaria |
|
Alonso,
J. (2006): Comunicación virtual elementos y dinámicas. Madrid, Visionnet Vayreda,
A. y Domènech, M. (2007). Psicología e Internet. Barcelona: Editorial UOC |
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|