Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Analitzar i sistematitzar la informació que proporciona l'exercici professional per a crear noves estratègies que donin resposta a situacions socials emergents |
| A3 |
Conèixer en profunditat les principals característiques del marc normatiu de les relacions socials en l'àmbit del treball social |
| A7 |
Implementar correctament les tècniques pròpies de la investigació social aplicada per a analitzar situacions socials |
| A9 |
Analitzar els comportaments que representen un risc per al sistema client i elaborar estratègies de modificació dels mateixos |
| A13 |
Identificar situacions de risc i actuar preventivament en la seva resolució |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa, assignant prioritats, complint amb les obligacions professionals i avaluant l'eficàcia del propi programa de treball |
| B7 |
Dissenyar i gestionar projectes d'intervenció social |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Genèric
| | A3 |
Genèric
| | A7 |
Coneix les tècniques d’anàlisi dels processos socials
Coneix els fonaments del mètode científic
| | A9 |
Genèric
| | A13 |
Aplica les tècniques d’interpretació i identificació de problemes socials
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Genèric
| | B3 |
Genèric
| | B4 |
Genèric
| | B7 |
Genèric
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Tema 1. Metodología quantitativa per a la investigació social |
1.1. Etapes del procés d’investigació
1.2. Nocions sobre població i mostreig
1.3. Inferència, contrastació i significació
1.4. L’enquesta com a instrument quantitatiu
1.5. L’elaboració del qüestionari
|
Tema 2. El procés d’Operacionalització |
2.1. Dimensions, variables, indicadors
2.2. Tipus de variables
2.3. Formulació de sistemas d’hipòtesis
2.4. Codificació i recodificació de variables
2.5. La creació d’una matriz de dades
|
Tema 3. L’anàlisi descriptiva univariant |
3.1. L’anàlisi de variables qualitatives: taules de freqüències
3.2. L’anàlisi de variables quantitatives: els índex estadístics
3.3. Normalitat i homoscedasticitat
3.4. Respresentacions gràfiques de l’anàlisi univariant
3.5. L’anàlisi inferencial: els intervals de confiança
|
Tema 4. L’anàlisi bivariant amb variables qualitatives |
4.1. Les taules de contingencia
4.2. Contrastació d’hipòtesis
4.3. L’anàlisi dels residus ajustats de Haberman
4.4. Coeficients per a la mesura de l’associació estadística
|
Tema 5. L’anàlisi bivariant amb variables quantitatives |
5.1. L’anàlisi de correlació
5.2. L’anàlisi de regressió
5.3. La comparació de mitjanes
5.4. Representacions gràfiques de dispersió
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
25 |
80 |
105 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
10 |
10 |
20 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
10 |
10 |
20 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció als conceptes fonamentals i a la guia de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Sessions de teoria |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució de problemes d'anàlisi de dades socials |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Anàlisi de dades mitjançant programari estadístic |
Descripció |
Tutories individuals i en grup sobre la marxa de l'assignatura |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Problemes individuals sobre anàlisi de dades |
30% |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
Treball individual de pràctiques amb programari estadístic |
30% |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Examen individual de preguntes curtes i de problemes d'anàlisi de dades |
40% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per poder sumar les tres notes que composen la nota final, s'ha de aprovar separadament els problemes, les pràctiques i l'examen. La nota final, per tant, és el resultat d'haver aprovat per separat cadascuna de les metodologies emprades. Per a la segona convocatòria l'avaluació seguirà els mateixos paràmetres que per a la primera convocatòria. Per a l'alumnat que no pugui assistir a classe, la nota corresponen als problemes/exercicis a l'aula ordinària, es substituirà el dia de l'examen final per unes preguntes addicionals. Serà obligatori informar al professor durant les dues primeres setmanes del curs de la impossibilitat d'assistència a classe per poder organitzar el seguiment de l'assignatura. |
Bàsica |
Brunet, I., Belzunegui, A., Pastor, I., Les tècniques d'investigació social i la seva aplicaciço, Editorial Pòrtic, Barcelona
Domçinguez, Marius i Simço, Montserrat, T÷ecniques d-investigaciço social quantitatives, Edicions Universitat de Barcelona, Barcelona
Sánchez carrión, J.J., Manual de análisis de datos, Alianza Universidad Textos, Madrid
López, P. i Lozares, C. , Anàlisi bivariable de dades estadístiques, Servei Publicacions UAB, Barcelona
Carrascal, U., Estadística descriptiva con Excel 2007, Ra-Ma Editorial, Madrid
Hernández Blázquez, B., Técnicas estadísticas de investigación social, Diaz de Santos, Barceloan
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|