Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Analitzar i sistematitzar la informació que proporciona l'exercici professional per a crear noves estratègies que donin resposta a situacions socials emergents |
| A3 |
Conèixer en profunditat les principals característiques del marc normatiu de les relacions socials en l'àmbit del treball social |
| A7 |
Implementar correctament les tècniques pròpies de la investigació social aplicada per a analitzar situacions socials |
| A9 |
Analitzar els comportaments que representen un risc per al sistema client i elaborar estratègies de modificació dels mateixos |
| A13 |
Identificar situacions de risc i actuar preventivament en la seva resolució |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa, assignant prioritats, complint amb les obligacions professionals i avaluant l'eficàcia del propi programa de treball |
| B7 |
Dissenyar i gestionar projectes d'intervenció social |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Genèric
| | A3 |
Genèric
| | A7 |
Coneix les tècniques d’anàlisi dels processos socials
Coneix els fonaments del mètode científic
| | A9 |
Genèric
| | A13 |
Aplica les tècniques d’interpretació i identificació de problemes socials
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Genèric
| | B3 |
Genèric
| | B4 |
Genèric
| | B7 |
Genèric
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Tema 1. Metodología quantitativa per a la investigació social |
1.1. Etapes del procés d’investigació
1.2. Nocions sobre població i mostreig
1.3. Inferència, contrastació i significació
1.4. L’enquesta com a instrument quantitatiu
1.5. L’elaboració del qüestionari
|
Tema 2. El procés d’Operacionalització |
2.1. Dimensions, variables, indicadors
2.2. Tipus de variables
2.3. Formulació de sistemas d’hipòtesis
2.4. Codificació i recodificació de variables
2.5. La creació d’una matriz de dades
|
Tema 3. L’anàlisi descriptiva univariant |
3.1. L’anàlisi de variables qualitatives: taules de freqüències
3.2. L’anàlisi de variables quantitatives: els índex estadístics
3.3. Normalitat i homoscedasticitat
3.4. Respresentacions gràfiques de l’anàlisi univariant
3.5. L’anàlisi inferencial: els intervals de confiança
|
Tema 4. L’anàlisi bivariant amb variables qualitatives |
4.1. Les taules de contingencia
4.2. Contrastació d’hipòtesis
4.3. L’anàlisi dels residus ajustats de Haberman
4.4. Coeficients per a la mesura de l’associació estadística
|
Tema 5. L’anàlisi bivariant amb variables quantitatives |
5.1. L’anàlisi de correlació
5.2. L’anàlisi de regressió
5.3. La comparació de mitjanes
5.4. Representacions gràfiques de dispersió
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
25 |
80 |
105 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
10 |
10 |
20 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
0 |
2 |
Proves objectives de tipus test |
|
10 |
10 |
20 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció als conceptes fonamentals i a la guia de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Sessions de teoria |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Anàlisi de dades mitjançant programari estadístic |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
Tutories individuals i en grup sobre la marxa de l'assignatura |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
Treball individual de pràctiques amb programari estadístic |
30% |
Proves objectives de tipus test |
|
Examen individual de preguntes sobre els continguts teòrics de l'assignatura |
30% |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Examen individual de preguntes curtes i de problemes d'anàlisi de dades |
40% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'avaluació és continuada. Consta de dos examens individuals. El primer sobre el Tema 1 i el Tema 2. Aquest examen es farà a l'octubreovembre i per poder superar l'assignatura s'ha d'aprovar. El segon examen sobre els Temes 3, 4 i 5 i es farà abans de les vacances de Nadal. La nota final dels dos exmanes representa el 70% de la nota final de l'assignatura. El primer examen serà tipus test: 50 preguntes amb tres possibilitats de resposta. La resposta malament contestada resta 1/3 de la preguna ben contestada (0,2 punts). També conté 5 problemes curts. El segon examen es de resolució de problemes i d'interpretació d'anàlisi quantitativa. El 30% de la nota final correspon a la realització d'un treball individual en entorn informàtic. Per poder sumar les tres notes que composen la nota final, s'ha de aprovar separadament les tres proves. La nota final, per tant, és el resultat d'haver aprovat per separat cadascuna de les metodologies emprades. Per a la segona convocatòria l'avaluació seguirà els mateixos paràmetres que per a la primera convocatòria. Per a l'alumnat que no pugui assistir a classe, la nota corresponen als problemes/exercicis a l'aula ordinària, es substituirà el dia de l'examen final per unes preguntes addicionals. Serà obligatori informar al professor durant les dues primeres setmanes del curs de la impossibilitat d'assistència a classe per poder organitzar el seguiment de l'assignatura. |
Bàsica |
Brunet, I., Belzunegui, A., Pastor, I., Les tècniques d'investigació social i la seva aplicaciço, Editorial Pòrtic, Barcelona
Domçinguez, Marius i Simço, Montserrat, T÷ecniques d-investigaciço social quantitatives, Edicions Universitat de Barcelona, Barcelona
Sánchez carrión, J.J., Manual de análisis de datos, Alianza Universidad Textos, Madrid
López, P. i Lozares, C. , Anàlisi bivariable de dades estadístiques, Servei Publicacions UAB, Barcelona
Carrascal, U., Estadística descriptiva con Excel 2007, Ra-Ma Editorial, Madrid
Hernández Blázquez, B., Técnicas estadísticas de investigación social, Diaz de Santos, Barceloan
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|