DADES IDENTIFICATIVES 2010_11
Assignatura (*) GESTIÓ I LIDERATGE D'ORGANITZACIONS DE SERVEIS SOCIALS Codi 15224120
Ensenyament
Grau de Treball Social (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Obligatòria Quart Primer
Llengua d'impartició
Català
Departament Gestió d'Empreses
Coordinador/a
ALTABA DOLZ, EUGENIA
Adreça electrònica eugenia.altaba@urv.cat
Professors/es
ALTABA DOLZ, EUGENIA
Web http://www.sre.urv.es
Descripció general i informació rellevant

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A3 Conèixer en profunditat les principals característiques del marc normatiu de les relacions socials en l'àmbit del treball social
 A12 Orientar a persones, famílies, grups, organitzacions i comunitats en l'anàlisi de les seves necessitats i en la presa de decisions
 A14 Desenvolupar estratègies de prevenció per a gestionar i minimitzar l’estrès i el risc derivat de l'exercici professional
 A16 Desenvolupar estratègies per a la gestió i direcció d'entitats de benestar social
Tipus B Codi Competències Transversals
 B3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació.
 B5 Treballar dins de sistemes, xarxes i equips interprofessionals de forma cooperativa i responsabilitat compartida
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A3 Genèric
 A12 Genèric
 A14 Coneix instruments per gestionar canvis que afecten a les persones i organitzacions
 A16 Ha adquirit les capacitats de participació en la gestió i direcció d’organitzacions
Coneix els processos de creació d’estructures organitzaves
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B3 Genèric
 B5 Genèric
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
1.Introducció 1.1.Aproximació al concepte de "gestió".
1.2. L'especificitat de la gestió d'organitzacions de Serveis Socials
2. La planificació en les organitzacions de Serveis Socials 2.1. Conceptes, principis i elements bàsics de la planificació
3. Habilitats directives i de gestió 3.1. Funcions i responsabilitats del director
3.2. Estils de lideratge
3.3. Clima organitzacional
3.4. El treball en equip
3.5. La motivació
3.6. La comunicació en les organitzacions
4. La Direcció de Recursos Humans 4.1. Reclutament i Selecció de persones
4.2. Polítiques formatives
4.3. Estructura salarial
4.4. Desvinculacions
5. Qualitat en la prestació dels serveis 5.1. Fonaments i principis de la Qualitat Total
5.2. Normes de referència del sistema de Gestió de la Qualitat
6. Gestió economico-financera
7. Gestió del canvi
8. Control de la gestió 8.1. L'avaluació en els Serveis Socials
8.2. Models d'avaluació.
8.3. Sistemes d'indicadors

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 0 2
Sessió Magistral
A3
40 25 65
Seminaris
A16
B3
B5
20 10 30
Esdeveniments científics i/o divulgatius
A3
5 5 10
Debats
B3
B5
5 0 5
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A3
A16
B3
5 5 10
Atenció personalitzada
6 0 6
 
Proves mixtes
B3
2 20 22
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentar l'assignatura i rebre feedback dels coneixements previs de l'alumnat, així com de les seves expectatives
Sessió Magistral Per a cada tema de l'assignatura es faran classes magistrals acompanyades de presentació en powerpoint
Seminaris Amb aquests seminaris pretenem contrastar els continguts donats a classe amb la realitat pràctica a partir de l'aprofundiment sobre qüestions reals
Esdeveniments científics i/o divulgatius Amb la participació de persones que tenen com a responsabilitat la direcció de serveis o organitzacions de serveis socials.
Debats Pretenen enfrontar a l'alumne amb situacions reals que poden desencadenar controversia o disparitat d'opinions i que exigeixen un posicionament
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Formulació, anàlisi, resolució d'exercici, relacionats amb la temàtica de l'assignatura.

Atenció personalitzada
Descripció
S'aconsella a l'alumne l'atenció personalitzada per tal de fer un seguiment sistemàtic de l'assignatura i per a la resolució de dubtes que van sorgint en les exposicions a l'aula

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Seminaris
A16
B3
B5
Es valorarà la participació al seminari i l'entrega posterior d'una fitxa que es facilitarà a l'alumne 25%
Esdeveniments científics i/o divulgatius
A3
Es valorarà l'assistència a classe en les sessions de participació de professionals externs i l'entrega de la fitxa corresponent que es facilitarà. 25%
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A3
A16
B3
L'alumne haurà d'assistir a classe i participar en la resolució dels exercicis de l'aula. Caldrà entregar-los per escrit 10%
Proves mixtes
B3
Al final del quadrimestre es farà una prova mixta escrita sobre el temari de l'assignatura 40%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica Antonio Ares Parra, Servicios Sociales: Dirección, gestión y planificación, , Madrid, Alianza, 2002
Manuel Enrique Medina, Gestión de Servicios Sociales, , Murcia, DM, 1999

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent