Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A3 |
Conèixer en profunditat les principals característiques del marc normatiu de les relacions socials en l'àmbit del treball social |
| A12 |
Orientar a persones, famílies, grups, organitzacions i comunitats en l'anàlisi de les seves necessitats i en la presa de decisions |
| A14 |
Desenvolupar estratègies de prevenció per a gestionar i minimitzar l’estrès i el risc derivat de l'exercici professional |
| A16 |
Desenvolupar estratègies per a la gestió i direcció d'entitats de benestar social |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B5 |
Treballar dins de sistemes, xarxes i equips interprofessionals de forma cooperativa i responsabilitat compartida |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A3 |
Genèric
| | A12 |
Genèric
| | A14 |
Coneix instruments per gestionar canvis que afecten a les persones i organitzacions
| | A16 |
Ha adquirit les capacitats de participació en la gestió i direcció d’organitzacions
Coneix els processos de creació d’estructures organitzaves
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3 |
Genèric
| | B5 |
Genèric
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1.Introducció |
1.1.Què és una organització
1.2. Les organitzacions com a sistemes
1.2.1. Característiques
1.2.2. Parts de les organitzacions
1.2.3. Elements de les organitzacions
1.3. Aproximació al concepte de "gestió".
1.3.1. Gestió social
1.4. L'especificitat de la gestió d'organitzacions de Serveis Socials |
2. La planificació en les organitzacions de Serveis Socials |
2.1. Concepte de planificació
2.1. Principis de la planificació
2.3. Etapes del procés planificador
2.4. Tipus de planificació
2.5. La Planificació dels Serveis Socials
2.6. Avantatges d'una bona planificació
2.7. Els objectius
2.8. Seguiment temporal |
3. Habilitats directives i de gestió |
3.1. Concepte de direcció
3.1.1.Funcions i responsabilitats del director
3.1.2. Estils de lideratge
3.2. El treball en equip
3.3. La motivació
3.4. La comunicació en les organitzacions |
4. La gestió de Recursos Humans |
4.1. Reclutament i Selecció de persones
4.2. Polítiques formatives
4.3. Estructura salarial
4.4. Desvinculacions
|
5. Qualitat en la prestació dels serveis |
5.1. Fonaments i principis de la Qualitat Total
5.2. Normes de referència del sistema de Gestió de la Qualitat |
6. Gestió economico-financera |
|
7. Gestió del canvi |
7.1. Canvi organitzacional
7.2. Tipus de canvi
7.3. Resistència al canvi
7.4. Factors d'èxit del canvi organitzacional
7.5. Fases per a la implantació del canvi |
8. Control de la gestió |
8.1. L'avaluació en els Serveis Socials
8.2. Models d'avaluació.
8.3. Sistemes d'indicadors |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
40 |
35 |
75 |
Debats |
|
5 |
0 |
5 |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
|
5 |
5 |
10 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
7 |
18 |
25 |
Atenció personalitzada |
|
6 |
0 |
6 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
25 |
27 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentar l'assignatura i rebre feedback dels coneixements previs de l'alumnat, així com de les seves expectatives |
Sessió Magistral |
Per a cada tema de l'assignatura es faran classes magistrals acompanyades de presentació en powerpoint |
Debats |
Pretenen enfrontar a l'alumne amb situacions reals que poden desencadenar controversia o disparitat d'opinions i que exigeixen un posicionament |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
Amb la participació de persones que tenen com a responsabilitat la direcció de serveis o organitzacions de serveis socials. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució d'exercicis, relacionats amb la temàtica de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
Es faran tutories individuals i de grup, si s'escau, per tal de resoldre dubtes tant de la part teòcia com de les activitats pràctiques |
Descripció |
S'aconsella a l'alumne l'atenció personalitzada per tal de fer un seguiment sistemàtic de l'assignatura i per a la resolució de dubtes que van sorgint en les exposicions a l'aula i realització d'exercicis a l'aula, etc. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
L'alumne haurà d'assistir a classe i participar en la resolució dels exercicis de l'aula a partir dels quals elaborarà el treball final. Caldrà entregar-los per escrit |
20% |
Proves objectives de tipus test |
|
L'alumne haurà de superar amb un mínim d'un 5 la prova objectiva tipus test |
50% |
Altres |
|
Treball consistent en un projecte d'organització d'un servei, elaborat a partir dels exercicis realitzats a l'aula. |
30% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
A la segona convocatòria es poden donar aquests supòsits: a) Alumnes que no hagin superat la prova objectiva però tinguin superada la pràctica (participació a classe i lliurament de les fitxes, treballs, exercicis proposats). En aquest cas, a la segona convocatòria només hauran de fer la prova objectiva. b) Alumnes que hagin superat la prova objectiva però no tenen superada la part pràctica (perquè no han fet entrega dels exercicis, fitxes, etc. suficients per obtenir el 5 de nota). En aquest cas podran presentar o repetir el dia de la segona convocatòria els exercicis que se'ls indiqui per superar la part pràctica. c) Alumnes que no han superat ni la part teòrica ni la part pràctica i en aquest cas a la segona convocatòria hauran de superar una prova objectiva i la resolució d'un cas pràctica on aplicar els continguts pràctics treballats a l'aula. Durant la realització d'activitats i proves avaluatives a l'aula, l'alumne no podrà portar cap tipus de dispositiu de comunicació, transmissió i emmagatzemament de dades que no estigui expressament autoritzat per a la prova. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. |
Bàsica |
Antonio Ares Parra, Servicios Sociales: Dirección, gestión y planificación, , Madrid, Alianza, 2002
Manuel Enrique Medina, Gestión de Servicios Sociales, , Murcia, DM, 1999
Mª Luisa Setien y Enrique Secanell (coords.), La calidad en los Servicios Sociales: conceptos y experiencias, , Tirant Lo Blanch, 2003
Gómez serra, M., Evaluación de los servicios sociales, , Barcelona, Gedisa, 2004
Rabassa Asenjo, B., Marketing Social, , Pirámide, 2000
Serra, A., Gestió dels Serveis Socials Locals: Manual bàsic de referència, , Diputació de Barcelona
Robert R. Blake, Jane S. Mouton, Robert L. Allen, El Trabajo en equipo : qué es y cómo se hace , , Madrid. Deusto, DL 1990
Jacques, Josée , Cómo trabajar en equipo : guía práctica, , Madrid : Narcea, 2007
Trevithick, Pamela , Habilidades de comunicación en intervención social : manual práctico, , Madrid : Narcea, cop. 2002
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|