Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A3 |
Conèixer en profunditat les principals característiques del marc normatiu de les relacions socials en l'àmbit del treball social |
| A12 |
Orientar a persones, famílies, grups, organitzacions i comunitats en l'anàlisi de les seves necessitats i en la presa de decisions |
| A14 |
Desenvolupar estratègies de prevenció per a gestionar i minimitzar l’estrès i el risc derivat de l'exercici professional |
| A16 |
Desenvolupar estratègies per a la gestió i direcció d'entitats de benestar social |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B5 |
Treballar dins de sistemes, xarxes i equips interprofessionals de forma cooperativa i responsabilitat compartida |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A3 |
Genèric
| | A12 |
Genèric
| | A14 |
Coneix instruments per gestionar canvis que afecten a les persones i organitzacions
| | A16 |
Ha adquirit les capacitats de participació en la gestió i direcció d’organitzacions
Coneix els processos de creació d’estructures organitzaves
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3 |
Genèric
| | B5 |
Genèric
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1.Introducció |
1.1.Què és una organització
1.2. Les organitzacions com a sistemes
1.2.1. Característiques
1.2.2. Parts de les organitzacions
1.2.3. Elements de les organitzacions
1.3. Aproximació al concepte de "gestió".
1.3.1. Gestió social
1.4. L'especificitat de la gestió d'organitzacions de Serveis Socials |
2. La planificació en les organitzacions de Serveis Socials |
2.1. Concepte de planificació
2.1. Principis de la planificació
2.3. Etapes del procés planificador
2.4. Tipus de planificació
2.5. La Planificació dels Serveis Socials
2.6. Avantatges d'una bona planificació
2.7. Els objectius
2.8. Seguiment temporal |
3. Habilitats directives i de gestió |
3.1. Concepte de direcció
3.1.1.Funcions i responsabilitats del director
3.1.2. Estils de lideratge
3.2. El treball en equip
3.3. La motivació
3.4. La comunicació en les organitzacions |
4. La gestió de Recursos Humans |
4.1. Reclutament i Selecció de persones
4.2. Polítiques formatives
4.3. Estructura salarial
4.4. Desvinculacions
|
5. Qualitat en la prestació dels serveis |
5.1. Fonaments i principis de la Qualitat Total
5.2. Normes de referència del sistema de Gestió de la Qualitat |
6. Gestió economico-financera |
|
7. Gestió del canvi |
7.1. Canvi organitzacional
7.2. Tipus de canvi
7.3. Resistència al canvi
7.4. Factors d'èxit del canvi organitzacional
7.5. Fases per a la implantació del canvi |
8. Control de la gestió |
8.1. L'avaluació en els Serveis Socials
8.2. Models d'avaluació.
8.3. Sistemes d'indicadors |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
40 |
35 |
75 |
Debats |
|
5 |
0 |
5 |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
|
5 |
5 |
10 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
7 |
18 |
25 |
Treballs |
|
5 |
5 |
10 |
Atenció personalitzada |
|
6 |
0 |
6 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
15 |
17 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentar l'assignatura i rebre feedback dels coneixements previs de l'alumnat, així com de les seves expectatives |
Sessió Magistral |
Per a cada tema de l'assignatura es faran classes magistrals acompanyades de presentació en powerpoint |
Debats |
Pretenen enfrontar a l'alumne amb situacions reals que poden desencadenar controversia o disparitat d'opinions i que exigeixen un posicionament |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
Amb la participació de persones que tenen com a responsabilitat la direcció de serveis o organitzacions de serveis socials. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució d'exercicis, relacionats amb la temàtica de l'assignatura. |
Treballs |
Elaboració del projecte final a partir dels exercicis a classe |
Atenció personalitzada |
Es faran tutories individuals i de grup, si s'escau, per tal de resoldre dubtes tant de la part teòcia com de les activitats pràctiques |
Descripció |
S'aconsella a l'alumne l'atenció personalitzada per tal de fer un seguiment sistemàtic de l'assignatura i per a la resolució de dubtes que van sorgint en les exposicions a l'aula i realització d'exercicis a l'aula, etc. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
L'alumne haurà d'assistir a classe i participar en la resolució dels exercicis de l'aula a partir dels quals elaborarà el treball final. Caldrà entregar-los per escrit |
20% |
Treballs |
|
Lliurament del Projecte final |
30% |
Proves objectives de tipus test |
|
Prova objectiva tipus test per avaluar l'assoliment dels continguts teòrics |
50% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per tal d'aprovar l'assignatura en primera convocatòria caldrà haver assistit almenys al 80% dels seminaris per tal depoder ser avaluat de la part pràctica, així com lliurar les corresponents pràctiques realitzades a l'aula i el treball final. També caldrà aprovar tant la part teòrica (prova tipus test) com el treball final (projecte) A la segona convocatòria es poden donar els següents supòsits: a) Alumnes amb la part teòrica aprovada en primera convocatòria però el projecte suspés: caldrà realitzar un supòsit pràctic b) Alumnes amb la part teòrica suspesa en primera convocatòria i el projecte final aprovat: caldrà realitzar i superar un examen teòric c) Alumnes que no hagin superat cap de les dues parts en primera convocatòria: hauran de superar un examen teòrico-pràctic |
Bàsica |
Gómez serra, M., Evaluación de los servicios sociales, , Barcelona, Gedisa, 2004
Rabassa Asenjo, B., Marketing Social, , Pirámide, 2000
Antonio Ares Parra, Servicios Sociales: Dirección, gestión y planificación, , Madrid, Alianza, 2002
Manuel Enrique Medina, Gestión de Servicios Sociales, , Murcia, DM, 1999
Mª Luisa Setien y Enrique Secanell (coords.), La calidad en los Servicios Sociales: conceptos y experiencias, , Tirant Lo Blanch, 2003
Serra, A., Gestió dels Serveis Socials Locals: Manual bàsic de referència, , Diputació de Barcelona
Robert R. Blake, Jane S. Mouton, Robert L. Allen, El Trabajo en equipo : qué es y cómo se hace , , Madrid. Deusto, DL 1990
Jacques, Josée , Cómo trabajar en equipo : guía práctica, , Madrid : Narcea, 2007
Trevithick, Pamela , Habilidades de comunicación en intervención social : manual práctico, , Madrid : Narcea, cop. 2002
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|