Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A3 |
Conèixer en profunditat les principals característiques del marc normatiu de les relacions socials en l'àmbit del treball social |
| A12 |
Orientar a persones, famílies, grups, organitzacions i comunitats en l'anàlisi de les seves necessitats i en la presa de decisions |
| A14 |
Desenvolupar estratègies de prevenció per a gestionar i minimitzar l’estrès i el risc derivat de l'exercici professional |
| A16 |
Desenvolupar estratègies per a la gestió i direcció d'entitats de benestar social |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B5 |
Treballar dins de sistemes, xarxes i equips interprofessionals de forma cooperativa i responsabilitat compartida |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A3 |
Genèric
| | A12 |
Genèric
| | A14 |
Coneix instruments per gestionar canvis que afecten a les persones i organitzacions
| | A16 |
Ha adquirit les capacitats de participació en la gestió i direcció d’organitzacions
Coneix els processos de creació d’estructures organitzaves
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3 |
Genèric
| | B5 |
Genèric
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1.Introducció |
1.1.Què és una organització
1.2. Les organitzacions com a sistemes
1.2.1. Característiques
1.2.2. Parts de les organitzacions
1.2.3. Elements de les organitzacions
1.3. Aproximació al concepte de "gestió".
1.3.1. Gestió social
1.4. L'especificitat de la gestió d'organitzacions de Serveis Socials |
2. La planificació en les organitzacions de Serveis Socials |
2.1. Concepte de planificació
2.1. Principis de la planificació
2.3. Etapes del procés planificador
2.4. Tipus de planificació
2.5. La Planificació dels Serveis Socials
2.6. Avantatges d'una bona planificació
2.7. Els objectius
2.8. Seguiment temporal |
3. Habilitats directives i de gestió |
3.1. Concepte de direcció
3.2. Funcions i responsabilitats del director
3.2.1. Funcions i responsabilitats del director de S.S.
3.2.2. Tols del directiu de S.S.
3.3. Característiques del director/a
3.4. Condicions de lider
3.5. Estils de lideratge
3.6. El treball en equip
3.6.1. Definició de grup
3.6.2. Característiques d’un grup
3.6.3. Propòsits d’un grup
3.6.4. Els tres nivells del grup
3.6.5. Grup de treball = equip de treball?
3.6.6. Els grups en les organitzacions
3.6.7.Avantatges del treball en equip per a l’organització
3.6.7.Avantatges del treball en equip per al individu
3.6.8.Inconvenients del treball en equip
3.6.9. Decàleg del treball en equip
3.6.10. Fases d’evolució dels equips
3.6.11.Eficiència – ineficiència dels equips de treball
3.6.12. Perfil dels membres de l’equip
3.7. La motivació
3.7.1. Definició
3.7.2.Factors d’influència en la motivació laboral
3.7.3.Teories sobre la motivació
3.7.3.1..Teories sobre el contingut
3.7.3.2.Teories sobre el procés
3.8. La comunicació en les organitzacions
3.8.1. Definició
3.8.2. Funcions de la comunicació
3.8.3. Formes de comunicació
3.8.4. Barreres de la comunicació
3.8.5. Eficiència de la comunicació
3.8.6. Comunicació com a fons de conflicte
3.9. El feedback |
4. La gestió de Recursos Humans |
4.1. Reclutament i Selecció de persones
4.2. Polítiques formatives
4.3. Estructura salarial
4.4. Desvinculacions
|
5. Qualitat en la prestació dels serveis |
5.1. Fonaments i principis de la Qualitat Total
5.2. Normes de referència del sistema de Gestió de la Qualitat |
6. Gestió economico-financera |
|
7. Gestió del canvi |
7.1. Canvi organitzacional
7.2. Tipus de canvi
7.3. Resistència al canvi
7.4. Factors d'èxit del canvi organitzacional
7.5. Fases per a la implantació del canvi |
8. Control de la gestió |
8.1. L'avaluació en els Serveis Socials
8.2. Models d'avaluació.
8.3. Sistemes d'indicadors |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
45 |
36 |
81 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
18 |
20 |
38 |
Atenció personalitzada |
|
10 |
0 |
10 |
Treballs |
|
9 |
10 |
19 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentar l'assignatura i rebre feedback dels coneixements previs de l'alumnat, així com de les seves expectatives |
Sessió Magistral |
Per a cada tema de l'assignatura es faran classes magistrals acompanyades de presentació en powerpoint |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució d'exercicis, relacionats amb la temàtica de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
Es faran tutories individuals i de grup, si s'escau, per tal de resoldre dubtes tant de la part teòcia com de les activitats pràctiques |
Treballs |
Elaboració del projecte final a partir dels exercicis a classe |
Descripció |
S'aconsella a l'alumne l'atenció personalitzada per tal de fer un seguiment sistemàtic de l'assignatura i per a la resolució de dubtes que van sorgint en les exposicions a l'aula i realització d'exercicis a l'aula, etc. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
L'alumne haurà d'assistir a classe i participar en la resolució dels exercicis de l'aula a partir dels quals elaborarà el treball final. Caldrà entregar-los per escrit |
20% |
Treballs |
|
Lliurament del Projecte final |
30% |
Altres |
|
Prova teòrica |
50% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per fer avaluació continuada, cal assistir almenys al 80% dels seminaris i presentar els treballs d'avaluació. Per superar la primera convocatòria cal superar la part pràctica i la prova teòrica. A la segona convocatòria es poden donar els següents supòsits: a) L'alumne/a que ha superat la part pràctica i no la teòrica, haurà de fer una prova teòrica b) L'alumne/a que ha superat la part teòrica i no la pràctica, haurà de resoldre un supòsit pràcticc) L'alumne que no hagi superat cap de les dues parts, haurà de fer una prova que constarà d'una part de contingut teòric i una part pràctica. Per aprovar l'assignatura caldrà, en qualsevol cas, una nota igual o superir al 5 en cada part (pràctica i teòrica) |
Bàsica |
Gómez serra, M., Evaluación de los servicios sociales, , Barcelona, Gedisa, 2004
Antonio Ares Parra, Servicios Sociales: Dirección, gestión y planificación, , Madrid, Alianza, 2002
Manuel Enrique Medina, Gestión de Servicios Sociales, , Murcia, DM, 1999
Mª Luisa Setien y Enrique Secanell (coords.), La calidad en los Servicios Sociales: conceptos y experiencias, , Tirant Lo Blanch, 2003
Serra, A., Gestió dels Serveis Socials Locals: Manual bàsic de referència, , Diputació de Barcelona
Mulet Bada, Sònia, La motivació laboral , , [Gandesa] : IESTerra Alta, 2009
Jacques, Josée , Cómo trabajar en equipo : guía práctica, , Madrid : Narcea, 2007
Trevithick, Pamela , Habilidades de comunicación en intervención social : manual práctico, , Madrid : Narcea, cop. 2002
Garrido i Arcas, Marta, Qualitat i serveis socials: un repte, una necessitat , , Barcelona : Generalitat de Catalunya, Departament
Acosta Vera, José María, Trabajo en equipo , , Pozuelo de Alarcón : ESIC, 2011
Àngel Belzunegui, Ignasi Brunet, Gestió de la qualitat: teoria i pràctica , , Tarragona : Universitat Rovira i Virgili [etc.], 2
Gómez i Serra, Miquel, Els Serveis socials i la seva avaluació : models d'avaluació aplicats als serveis i programes socials , , Barcelona : Edicions de la Universitat de Barcelon
Solanellas, Pere, Recetas de liderazgo, , Barcelona: UOC, 2014
|
|
Complementària |
Puig Cruells, Carmina , La supervisión en la intervención social instrumento para la calidad de los servicios y el bienestar de los profesionales : tesis doctoral , , Tarragona : Universitat Rovira i Virgili, DL. 2010
Robert R. Blake, Jane S. Mouton, Robert L. Allen , El Trabajo en equipo : qué es y cómo se hace, , Madrid. Deusto, DL 1990
Rabassa Asenjo, B., Marketing Social, , Pirámide, 2000
Costa, Miguel (Costa Cabanillas), Los Secretos de la dirección : manual práctico para dirigir organizaciones y equipos , , Madrid : Pirámide, cop. 1996
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|