DADES IDENTIFICATIVES 2010_11
Assignatura (*) TREBALL DE FI DE GRAU Codi 15224301
Ensenyament
Grau de Treball Social (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Treball fi de grau Quart Segon
Llengua d'impartició
Català
Departament Antropologia, Filosofia i Treball Social
Coordinador/a
TORRENS BONET, RAMONA
Adreça electrònica mariavictoria.forns@urv.cat
ramona.torrens@urv.cat
eva.zafra@urv.cat
Professors/es
FORNS FERNÁNDEZ, MARIA VICTÒRIA
TORRENS BONET, RAMONA
ZAFRA APARICI, EVA
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A1 Potenciar el desenvolupament i independència de les persones per a facilitar l'enfortiment de les seves habilitats de relació interpersonal i millorar les seves condicions de vida.
 A2 Analitzar i sistematitzar la informació que proporciona l'exercici professional per a crear noves estratègies que donin resposta a situacions socials emergents
 A4 Conèixer en profunditat el sistema i estructura dels serveis socials
 A5 Gestionar i avaluar les polítiques públiques
 A6 Articular eficaçment els models i els mètodes del Treball Social
 A7 Implementar correctament les tècniques pròpies de la investigació social aplicada per a analitzar situacions socials
 A8 Dissenyar, implementar i avaluar els plans d'intervenció negociant la prestació de serveis amb les persones implicades
 A9 Analitzar els comportaments que representen un risc per al sistema client i elaborar estratègies de modificació dels mateixos
 A10 Utilitzar la mediació com a estratègia d'intervenció destinada a la resolució alternativa de conflictes
 A11 Donar suport al desenvolupament de xarxes per a fer front a les necessitats socials
 A12 Orientar a persones, famílies, grups, organitzacions i comunitats en l'anàlisi de les seves necessitats i en la presa de decisions
 A13 Identificar situacions de risc i actuar preventivament en la seva resolució
 A14 Desenvolupar estratègies de prevenció per a gestionar i minimitzar l’estrès i el risc derivat de l'exercici professional
 A15 Reflexionar críticament sobre la pràctica professional utilitzant la supervisió com a mitjà de respondre a les necessitats de desenvolupament professional
 A16 Desenvolupar estratègies per a la gestió i direcció d'entitats de benestar social
 A17 Defensar a les persones, famílies, grups, organitzacions i comunitats i actuar en el seu nom si la situació ho requereix
Tipus B Codi Competències Transversals
 B1 Aprendre a aprendre
 B2 Prioritzar i resoldre problemes, conflictes i dilemes ètics complexos de forma efetiva en el camp del TS
 B3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació.
 B4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa, assignant prioritats, complint amb les obligacions professionals i avaluant l'eficàcia del propi programa de treball
 B5 Treballar dins de sistemes, xarxes i equips interprofessionals de forma cooperativa i responsabilitat compartida
 B6 Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets.
 B7 Dissenyar i gestionar projectes d'intervenció social
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C3 Gestionar la informació i el coneixement.
 C4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.
 C6 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional.

Resultats d'aprenentatge
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A1 Coneix l’estructura social i els processos de desigualtat social
 A2 Dóna resposta a través de l’aplicació d’estratègies d’intervenció als problemes socials
 A4 Comprèn l’estructura i organització dels sistemes de benestar social
Analitza els diferents dispositius públics i privats que configuren els serveis socials de Catalunya
 A5 Disposa de les eines necessàries per analitzar els reptes de futur de la societat del benestar
 A6 Aplica diferents models i tècniques de intervenció en funció del context
 A7 Dissenya projectes d’investigació social
Articula propostes d’intervenció fonamentades en els resultats de la investigació
 A8 Diagnostica les situacions susceptibles d’intervenció i identifica els elements que operen sobre la relació d’ajuda
Dissenya programes i projectes d’intervenció social
 A9 Sap analitzar necessitats i detectar situacions de risc social
 A10 Identifica els indicadors socials del conflicte
Dissenya i avalua l’espai de mediació d’acord a la situació conflictiva
 A11 Domina les eines necessàries per analitzar les xarxes socials i institucionals
És capaç de plantejar estratègies d’intervenció adequades al context de les xarxes
 A12 Aplica les bases dels diferents models d’intervenció d’acord als contextos
 A13 És capaç d’identificar els indicadors de necessitats-problemes
 A14 Coneix instruments per gestionar canvis que afecten a les persones i organitzacions
 A15 Fa una reflexió sobre el comportament professional i és capaç de modificar-lo i identificar els límits personals i professionals
 A16 Coneix el funcionament de les organitzacions de serveis socials
Coneix els processos de creació d’estructures organitzaves
 A17 Aplica els recursos necessaris en la resolució de problemes individuals, familiars, grupals i comunitaris
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B1 Genèric
 B2 Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a dades i no només opinions subjectives i segueix un mètode lògic d’ anàlisi de la informació
Elabora una estratègia per a resoldre el problema
 B3 Identifica les causes i fins de la innovació
Aplica tècniques innovadores i obté resultats
 B4 Presenta resultats d’allò que s’espera en la manera adequada d'acord amb les dades donades i la bibliografia recomanada
Decideix com ha de fer el treball previst perquè tingui la màxima qualitat possible.
 B5 Genèric
 B6 Analitza, valora i respon de manera adequada a les preguntes que se li formulen en una presentació oral
Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...)
 B7 Fonamenta la descripció del context del projecte en evidències i dades alhora que coneix i localitza els recursos en l’ àrea on es desenvolupa el projecte
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C3 Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l’ accés a la informació i el seu ús
 C4 Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
 C6 Desenvolupa recursos i estratègies que li facilitin la transició al món laboral

Procediments de selecció i assignació
Procediments

La matrícula del treball de fi de grau comporta l'obligatorietat de matricular totes les assignatures que resten per finalitzar el grau.

L'assignació dels treballs als alumnes es farà respectant els següents punts:

1. Distribució per part de la facultat del nombre de matriculats als departaments.

2. Cadascun dels departaments especificarà el nombre de treballs que pot tutoritzar cada àrea i la seva línea temàtica.

3. Tramesa de les propostes dels departaments de les línies temàtiques a la facultat.

4. Públicació per part de la facultat de les línies temàtiques ofertades pels departaments.

5. Elecció del treball, en base a les preferències marcades pels alumnes (màxim quatre) i assignació de la línia temàtica a l'alumne en funció de la seva nota curricular. En cas d'empat, tindrà preferència l'alumne que tingui un major nombre de crèdits aprovats a l'ensenyament corresponent i si amb aquest criteri també es produeix empat, es procedirà a un sorteig.

6. El departament determinarà l'àrea i assignarà a l'alumne un tutor.

7. Dintre de la línia temàtica, l'alumne pot proposar un tema concret que haurà d'aprovar el tutor designat.


Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
A1
A14
A15
0 3 3
Selecció del treball de fi de grau
A1
A4
A5
B2
0 5 5
Relació amb el tutor del treball de fi de grau
A1
A2
A4
A5
A7
A8
A9
A13
A15
A17
B2
B3
B7
C3
10 0 10
Treballs
A1
A2
A4
A5
A6
A7
A8
A9
A10
A11
A12
A13
A14
A15
A16
A17
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C3
C6
0 100 100
Atenció personalitzada
10 0 10
 
Proves orals
B2
B3
B4
B6
C4
C6
2 20 22
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Pla específic d'actuació
  Descripció
Activitats Introductòries Activitat encaminada a que l'alumne prengui contacte i recollir informació sobre el funcionament global d'aquesta assignatura
Selecció del treball de fi de grau D'acord amb el procediment d'assignació de treballs, el professor tutor haurà de determinar amb l'alumne el tema concret del treball
Relació amb el tutor del treball de fi de grau La relació del professor tutor amb l'alumne es concreta de la següent manera:
-Realització mínima de quatre tutories.
- Determinació del tema concret del treball.
- Orientació i supervisió de la realització i defensa del treball.
- Aprovació de la defensa pública per part del professor tutor.
- Realització d'un informe favorable o desfavorable.
- En cas d'informe desfavorable es comunicarà a l'alumne a efectes d'assolir un informe favorable de cara a la segona convocatòria.
Treballs Treball individual i autònom de l'alumne

Mecanismes coordinació/seguiment
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat).
Descripció

Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat).


Criteris i procediments d’avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Relació amb el tutor del treball de fi de grau
A1
A2
A4
A5
A7
A8
A9
A13
A15
A17
B2
B3
B7
C3
Avaluació de la consecució de les competències de la titulació.
Informe del tutor
10%
Treballs
A1
A2
A4
A5
A6
A7
A8
A9
A10
A11
A12
A13
A14
A15
A16
A17
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C3
C6
L'avaluació del treball es realitzarà de manera conjunta pels tres membres del tribunal del treball de fi de grau.
Emetran informe
50%
Atenció personalitzada
El tutor a través del seguiment individualitzat del treball avalua: la participació efectiva en els seminaris de grup, els aprenentatges adquirits de l'estudiant, la motivació i el treball personal, la capacitat de superació de les dificultats durant el procés, la seva capacitat d'organització.
Informe del tutor
10%
Proves orals
B2
B3
B4
B6
C4
C6
La valoració de la defensa pública del treball serà conjunta de tots els membres del tribunal 30%
Altres
 
Altres comentaris i segona convocatòria

En el supòsit de que el professor tutor realitzi un informe desfavorable del treball lliurat per l'alumne aquest es comunicarà a l'alumne a efectes de que esmeni les mancances del treball per poder assolir un informe favorable de cara a la segona convocatòria.


Fonts d'informació

Bàsica

Les fonts d'informació venen determinades pel treball concret que ha de desenvolupar l'alumne

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent