Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
| A1 |
Potenciar el desenvolupament i independència de les persones per a facilitar l'enfortiment de les seves habilitats de relació interpersonal i millorar les seves condicions de vida. |
| A2 |
Analitzar i sistematitzar la informació que proporciona l'exercici professional per a crear noves estratègies que donin resposta a situacions socials emergents |
| A4 |
Conèixer en profunditat el sistema i estructura dels serveis socials |
| A5 |
Gestionar i avaluar les polítiques públiques |
| A6 |
Articular eficaçment els models i els mètodes del Treball Social |
| A7 |
Implementar correctament les tècniques pròpies de la investigació social aplicada per a analitzar situacions socials |
| A8 |
Dissenyar, implementar i avaluar els plans d'intervenció negociant la prestació de serveis amb les persones implicades |
| A9 |
Analitzar els comportaments que representen un risc per al sistema client i elaborar estratègies de modificació dels mateixos |
| A10 |
Utilitzar la mediació com a estratègia d'intervenció destinada a la resolució alternativa de conflictes |
| A11 |
Donar suport al desenvolupament de xarxes per a fer front a les necessitats socials |
| A12 |
Orientar a persones, famílies, grups, organitzacions i comunitats en l'anàlisi de les seves necessitats i en la presa de decisions |
| A13 |
Identificar situacions de risc i actuar preventivament en la seva resolució |
| A14 |
Desenvolupar estratègies de prevenció per a gestionar i minimitzar l’estrès i el risc derivat de l'exercici professional |
| A15 |
Reflexionar críticament sobre la pràctica professional utilitzant la supervisió com a mitjà de respondre a les necessitats de desenvolupament professional |
| A16 |
Desenvolupar estratègies per a la gestió i direcció d'entitats de benestar social |
| A17 |
Defensar a les persones, famílies, grups, organitzacions i comunitats i actuar en el seu nom si la situació ho requereix |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
| B1 |
Aprendre a aprendre |
| B2 |
Prioritzar i resoldre problemes, conflictes i dilemes ètics complexos de forma efetiva en el camp del TS |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa, assignant prioritats, complint amb les obligacions professionals i avaluant l'eficàcia del propi programa de treball |
| B5 |
Treballar dins de sistemes, xarxes i equips interprofessionals de forma cooperativa i responsabilitat compartida |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
| B7 |
Dissenyar i gestionar projectes d'intervenció social |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
| C6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Coneix l’estructura social i els processos de desigualtat social
|
| A2 |
Dóna resposta a través de l’aplicació d’estratègies d’intervenció als problemes socials
|
| A4 |
Comprèn l’estructura i organització dels sistemes de benestar social
Analitza els diferents dispositius públics i privats que configuren els serveis socials de Catalunya
|
| A5 |
Disposa de les eines necessàries per analitzar els reptes de futur de la societat del benestar
|
| A6 |
Aplica diferents models i tècniques de intervenció en funció del context
|
| A7 |
Dissenya projectes d’investigació social
Articula propostes d’intervenció fonamentades en els resultats de la investigació
|
| A8 |
Diagnostica les situacions susceptibles d’intervenció i identifica els elements que operen sobre la relació d’ajuda
Dissenya programes i projectes d’intervenció social
|
| A9 |
Sap analitzar necessitats i detectar situacions de risc social
|
| A10 |
Identifica els indicadors socials del conflicte
Dissenya i avalua l’espai de mediació d’acord a la situació conflictiva
|
| A11 |
Domina les eines necessàries per analitzar les xarxes socials i institucionals
És capaç de plantejar estratègies d’intervenció adequades al context de les xarxes
|
| A12 |
Aplica les bases dels diferents models d’intervenció d’acord als contextos
|
| A13 |
És capaç d’identificar els indicadors de necessitats-problemes
|
| A14 |
Coneix instruments per gestionar canvis que afecten a les persones i organitzacions
|
| A15 |
Fa una reflexió sobre el comportament professional i és capaç de modificar-lo i identificar els límits personals i professionals
|
| A16 |
Coneix el funcionament de les organitzacions de serveis socials
Coneix els processos de creació d’estructures organitzaves
|
| A17 |
Aplica els recursos necessaris en la resolució de problemes individuals, familiars, grupals i comunitaris
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Genèric
|
| B2 |
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a dades i no només opinions subjectives i segueix un mètode lògic d’ anàlisi de la informació
Elabora una estratègia per a resoldre el problema
|
| B3 |
Identifica les causes i fins de la innovació
Aplica tècniques innovadores i obté resultats
|
| B4 |
Presenta resultats d’allò que s’espera en la manera adequada d'acord amb les dades donades i la bibliografia recomanada
Decideix com ha de fer el treball previst perquè tingui la màxima qualitat possible.
|
| B5 |
Genèric
|
| B6 |
Analitza, valora i respon de manera adequada a les preguntes que se li formulen en una presentació oral
Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...)
|
| B7 |
Fonamenta la descripció del context del projecte en evidències i dades alhora que coneix i localitza els recursos en l’ àrea on es desenvolupa el projecte
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C3 |
Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l’ accés a la informació i el seu ús
|
| C4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
|
| C6 |
Desenvolupa recursos i estratègies que li facilitin la transició al món laboral
|
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitat encaminada a que l'alumne prengui contacte i recollir informació sobre el funcionament global d'aquesta assignatura |
Selecció del treball de fi de grau |
D'acord amb el procediment d'assignació de treballs, el professor tutor haurà de determinar amb l'alumne el tema concret del treball |
Relació amb el tutor del treball de fi de grau |
La relació del professor tutor amb l'alumne es concreta de la següent manera:
-Realització mínima de quatre tutories.
- Determinació del tema concret del treball.
- Orientació i supervisió de la realització i defensa del treball.
- Aprovació de la defensa pública per part del professor tutor.
- Realització d'un informe favorable o desfavorable.
- En cas d'informe desfavorable es comunicarà a l'alumne a efectes d'assolir un informe favorable de cara a la segona convocatòria. |
Treballs |
Treball individual i autònom de l'alumne |
|
Metodologies |
Competències |
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Relació amb el tutor del treball de fi de grau |
|
Avaluació de la consecució de les competències de la titulació.
Informe del tutor |
10% |
|
Treballs |
|
L'avaluació del treball es realitzarà de manera conjunta pels tres membres del tribunal del treball de fi de grau.
Emetran informe |
50% |
|
Atenció personalitzada |
|
El tutor a través del seguiment individualitzat del treball avalua: la participació efectiva en els seminaris de grup, els aprenentatges adquirits de l'estudiant, la motivació i el treball personal, la capacitat de superació de les dificultats durant el procés, la seva capacitat d'organització.
Informe del tutor |
10% |
|
Proves orals |
|
La valoració de la defensa pública del treball serà conjunta de tots els membres del tribunal |
30% |
|
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En el supòsit de que el professor tutor realitzi un informe desfavorable del treball lliurat per l'alumne aquest es comunicarà a l'alumne a efectes de que esmeni les mancances del treball per poder assolir un informe favorable de cara a la segona convocatòria. |