Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Potenciar el desenvolupament i independència de les persones per a facilitar l'enfortiment de les seves habilitats de relació interpersonal i millorar les seves condicions de vida. |
| A2 |
Analitzar i sistematitzar la informació que proporciona l'exercici professional per a crear noves estratègies que donin resposta a situacions socials emergents |
| A4 |
Conèixer en profunditat el sistema i estructura dels serveis socials |
| A5 |
Gestionar i avaluar les polítiques públiques |
| A6 |
Articular eficaçment els models i els mètodes del Treball Social |
| A7 |
Implementar correctament les tècniques pròpies de la investigació social aplicada per a analitzar situacions socials |
| A8 |
Dissenyar, implementar i avaluar els plans d'intervenció negociant la prestació de serveis amb les persones implicades |
| A9 |
Analitzar els comportaments que representen un risc per al sistema client i elaborar estratègies de modificació dels mateixos |
| A10 |
Utilitzar la mediació com a estratègia d'intervenció destinada a la resolució alternativa de conflictes |
| A11 |
Donar suport al desenvolupament de xarxes per a fer front a les necessitats socials |
| A12 |
Orientar a persones, famílies, grups, organitzacions i comunitats en l'anàlisi de les seves necessitats i en la presa de decisions |
| A13 |
Identificar situacions de risc i actuar preventivament en la seva resolució |
| A14 |
Desenvolupar estratègies de prevenció per a gestionar i minimitzar l’estrès i el risc derivat de l'exercici professional |
| A15 |
Reflexionar críticament sobre la pràctica professional utilitzant la supervisió com a mitjà de respondre a les necessitats de desenvolupament professional |
| A16 |
Desenvolupar estratègies per a la gestió i direcció d'entitats de benestar social |
| A17 |
Defensar a les persones, famílies, grups, organitzacions i comunitats i actuar en el seu nom si la situació ho requereix |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre |
| B2 |
Prioritzar i resoldre problemes, conflictes i dilemes ètics complexos de forma efetiva en el camp del TS |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa, assignant prioritats, complint amb les obligacions professionals i avaluant l'eficàcia del propi programa de treball |
| B5 |
Treballar dins de sistemes, xarxes i equips interprofessionals de forma cooperativa i responsabilitat compartida |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
| B7 |
Dissenyar i gestionar projectes d'intervenció social |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
| C6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Coneix l’estructura social i els processos de desigualtat social
| | A2 |
Dóna resposta a través de l’aplicació d’estratègies d’intervenció als problemes socials
| | A4 |
Comprèn l’estructura i organització dels sistemes de benestar social
Analitza els diferents dispositius públics i privats que configuren els serveis socials de Catalunya
| | A5 |
Disposa de les eines necessàries per analitzar els reptes de futur de la societat del benestar
| | A6 |
Aplica diferents models i tècniques de intervenció en funció del context
| | A7 |
Dissenya projectes d’investigació social
Articula propostes d’intervenció fonamentades en els resultats de la investigació
| | A8 |
Diagnostica les situacions susceptibles d’intervenció i identifica els elements que operen sobre la relació d’ajuda
Dissenya programes i projectes d’intervenció social
| | A9 |
Sap analitzar necessitats i detectar situacions de risc social
| | A10 |
Identifica els indicadors socials del conflicte
Dissenya i avalua l’espai de mediació d’acord a la situació conflictiva
| | A11 |
Domina les eines necessàries per analitzar les xarxes socials i institucionals
És capaç de plantejar estratègies d’intervenció adequades al context de les xarxes
| | A12 |
Aplica les bases dels diferents models d’intervenció d’acord als contextos
| | A13 |
És capaç d’identificar els indicadors de necessitats-problemes
| | A14 |
Coneix instruments per gestionar canvis que afecten a les persones i organitzacions
| | A15 |
Fa una reflexió sobre el comportament professional i és capaç de modificar-lo i identificar els límits personals i professionals
| | A16 |
Coneix el funcionament de les organitzacions de serveis socials
Coneix els processos de creació d’estructures organitzaves
| | A17 |
Aplica els recursos necessaris en la resolució de problemes individuals, familiars, grupals i comunitaris
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Genèric
| | B2 |
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a dades i no només opinions subjectives i segueix un mètode lògic d’ anàlisi de la informació
Elabora una estratègia per a resoldre el problema
| | B3 |
Identifica les causes i fins de la innovació
Aplica tècniques innovadores i obté resultats
| | B4 |
Presenta resultats d’allò que s’espera en la manera adequada d'acord amb les dades donades i la bibliografia recomanada
Decideix com ha de fer el treball previst perquè tingui la màxima qualitat possible.
| | B5 |
Genèric
| | B6 |
Analitza, valora i respon de manera adequada a les preguntes que se li formulen en una presentació oral
Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...)
| | B7 |
Fonamenta la descripció del context del projecte en evidències i dades alhora que coneix i localitza els recursos en l’ àrea on es desenvolupa el projecte
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C3 |
Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l’ accés a la informació i el seu ús
| | C4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
| | C6 |
Desenvolupa recursos i estratègies que li facilitin la transició al món laboral
|
Procediments de selecció i assignació |
Procediments |
Pel que fa a l'assignació de tutor/a, correspon a la Coordinadora del Treball Fi de Grau l'assignació del tutor a cada estudiant a partir de la matrícula, així com fer pública la relació dels estudiants i els seus corresponents tutors.
El tipus d’article, la temàtica i la vinculació amb el treball fet en d’altres assignatures serà acordat entre l’estudiant i el tutor. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Elaboració del treball de fi de grau |
|
0 |
110 |
110 |
Selecció/assignació del treball de fi de grau |
|
0 |
5 |
5 |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau |
|
15 |
0 |
15 |
Presentació i defensa del treball de fi de Grau |
|
6 |
0 |
6 |
Seminaris |
|
12 |
0 |
12 |
Presentació i defensa del treball de fi de Grau |
|
0 |
0 |
0 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Sessió de presentació de l'assignatura: objectius, activitats a desenvolupar, organització de l'assignatura, avaluació i temporalització de les activitats. |
Elaboració del treball de fi de grau |
Redacció de d'un article de divulgació científica |
Selecció/assignació del treball de fi de grau |
El professor tutor haurà de determinar amb l'alumne el tema concret del treball. |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau |
- El seguiment del desenvolupament de l’activitat de cada estudiant es farà de forma individual en sessions de tutoria entre l’alumne i el professor-tutor.
- L’estudiant ha de sol•licitar al seu tutor/a del Treball de Fi de Grau les sessions de tutoria d’acord a l’horari d’atenció de cada professor/a i, sempre, amb cita prèvia.
- Les principals funcions del professor-tutor són l’orientació, el seguiment i la supervisió de la realització del treball.
- El tipus d’article, la temàtica i la vinculació amb el treball fet en d’altres assignatures serà acordat entre l’estudiant i el tutor.
- L’orientació bibliogràfica, la revisió dels textos presentats per l’estudiant, l’orientació en la recerca de revistes a publicar, entre d’altres, són qüestions a abordar en les sessions de tutoria.
- Correspon al tutor junt amb l’alumne valorar quan l’article està a punt de ser defensat davant del tribunal. El tutor/a ha de signar, donant el vist-i-plau, el document de sol·licitud de defensa del treball fi de grau que presenta l'alumnes. |
Presentació i defensa del treball de fi de Grau |
Defensa oral del Treball Fi de Grau davant d'un Tribunal constituït per professorat de l'ensenyament. |
Seminaris |
El Seminari Fi de Grau es realitzarà en diferents sessions repartides al llarg de tot el quadrimestre amb tot el grup d’estudiants matriculats a l’assignatura. El contingut a abordar s’estructura en tres blocs:
Bloc 1. La redacció d’un article de divulgació científica.
Bloc 2. La recerca de revistes.
Bloc 3. La defensa davant tribunal |
Presentació i defensa del treball de fi de Grau |
|
Mecanismes coordinació/seguiment |
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat). |
Descripció
|
La coordinació del Treball Fi de Grau serà exercida per la Coordinadora de l'assignatura. Les seves funcions són: l'assignació i publicació del tutor corresponent a cada alumne/a; generar els mecanismes i espais de coordinació entre els diferents tutors vinculats a l'assignatura; organitzar tot el procediment d'avaluació de l'assignatura i actes de defensa pública davant tribunal.
Els instruments dissenyats per a la coordinació i seguiment de l'assignatura són (els models seràn facilitats a través del Moodle):
- Document de Sol·licitud de defensa pública
- Anunci dels Actes de lectura i defensa davant tribunal. Es comunica la composició dels membres del tribunal, data, hora i lloc de defensa de cada estudiant que ho ha sol·licitat.
- Acta del Tribunal d'Avaluació on consta la qualificació obtinguda per l'estudiant.
|
Criteris i procediments d’avaluació |
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat) |
Metodologies |
Competències |
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Elaboració del treball de fi de grau |
|
S'avalua l'Informe Final que integra:
- Motivació del tema treballat i vinculació a assignatures del Grau cursades.
- El text de l'article: amb el resum i les paraules clau en català o castellà i un idioma estranger.
- La justificació de la revista escollida per a la publicació de l'article. |
60% |
|
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau |
|
El/la tutor/a a través del seguiment individualitzat del treball avalua:
- la participació i preparació de les sessions de tutorial,
- els aprenentatges adquirits de l'estudiant,
- la motivació i el treball personal,
- la capacitat de superació de les dificultats durant el procés,
- la seva capacitat d'organització.
Correspon al tutor/a junt amb l’alumne/a valorar quan l’article està a punt de ser defensat davant del tribunal. El tutor/a ha de signar, donant el vist-i-plau, el document de sol·licitud de defensa del treball fi de grau que presenta l'alumnes.
El tutor/a ha de considerar la consecució de les competències de la titulació. |
20% |
|
Presentació i defensa del treball de fi de Grau |
|
La valoració de la defensa pública del treball serà conjunta de tots els membres del tribunal.
L’estudiant ha d’exposar davant un tribunal el contingut i l’orientació de l’article i justificar la idoneïtat de la revista a la que opta per publicar.
La seva presentació es farà durant 15 minuts i pot utilitzar qualsevol material de suport informàtic.
Els membres del tribunal podran plantejar les seves valoracions, suggeriments i/o preguntes a l’estudiant.
La durada total de l’acte de defensa no sobrepassarà els 30 minuts.
En finalitzar l’acte de defensa per part de l’estudiant, el tribunal es reuneix per acordar la qualificació i la comunica a l’estudiant.
|
20% |
|
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Els Tribunals d'Avaluació estaran constituïts per tres membres de l'equip de professors/es que participen com a tutors/es en el Treball de Fi de Grau. Un dels membres és el professor-tutor de cada estudiant. No s'aceptarà cap Sol·licitud de defensa pública presentada per l'estudiant, i per tant no es constituirà el tribunal per a avaluar-lo, si no està signada pel tutor/a corresponent. Les dates de lliurament del Treball Fi de Grau i els períodes per a la constitució dels tribunals d'avaluació seran els que aprovi la Facultat de Ciències Jurídiques d'acord a la normativa acadèmica. |
Bàsica |
|
Les fonts d'informació venen determinades pel treball concret que ha de desenvolupar l'alumne. |
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
CLÍNICA SOCIAL I SUPERVISIÓ/15224107 | PRÀCTICUM D'INTERVENCIÓ/15224401 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
INVESTIGACIÓ SOCIAL APLICADA/15224113 | CLÍNICA SOCIAL I SUPERVISIÓ/15224107 | PRÀCTICUM D'INTERVENCIÓ/15224401 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|