Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Potenciar el desenvolupament i independència de les persones per a facilitar l'enfortiment de les seves habilitats de relació interpersonal i millorar les seves condicions de vida. |
| A2 |
Analitzar i sistematitzar la informació que proporciona l'exercici professional per a crear noves estratègies que donin resposta a situacions socials emergents |
| A4 |
Conèixer en profunditat el sistema i estructura dels serveis socials |
| A5 |
Gestionar i avaluar les polítiques públiques |
| A6 |
Articular eficaçment els models i els mètodes del Treball Social |
| A7 |
Implementar correctament les tècniques pròpies de la investigació social aplicada per a analitzar situacions socials |
| A8 |
Dissenyar, implementar i avaluar els plans d'intervenció negociant la prestació de serveis amb les persones implicades |
| A9 |
Analitzar els comportaments que representen un risc per al sistema client i elaborar estratègies de modificació dels mateixos |
| A10 |
Utilitzar la mediació com a estratègia d'intervenció destinada a la resolució alternativa de conflictes |
| A11 |
Donar suport al desenvolupament de xarxes per a fer front a les necessitats socials |
| A12 |
Orientar a persones, famílies, grups, organitzacions i comunitats en l'anàlisi de les seves necessitats i en la presa de decisions |
| A13 |
Identificar situacions de risc i actuar preventivament en la seva resolució |
| A14 |
Desenvolupar estratègies de prevenció per a gestionar i minimitzar l’estrès i el risc derivat de l'exercici professional |
| A15 |
Reflexionar críticament sobre la pràctica professional utilitzant la supervisió com a mitjà de respondre a les necessitats de desenvolupament professional |
| A16 |
Desenvolupar estratègies per a la gestió i direcció d'entitats de benestar social |
| A17 |
Defensar a les persones, famílies, grups, organitzacions i comunitats i actuar en el seu nom si la situació ho requereix |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre |
| B2 |
Prioritzar i resoldre problemes, conflictes i dilemes ètics complexos de forma efetiva en el camp del TS |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa, assignant prioritats, complint amb les obligacions professionals i avaluant l'eficàcia del propi programa de treball |
| B5 |
Treballar dins de sistemes, xarxes i equips interprofessionals de forma cooperativa i responsabilitat compartida |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
| B7 |
Dissenyar i gestionar projectes d'intervenció social |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
| C6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Coneix l’estructura social i els processos de desigualtat social
| | A2 |
Dóna resposta a través de l’aplicació d’estratègies d’intervenció als problemes socials
| | A4 |
Comprèn l’estructura i organització dels sistemes de benestar social
Analitza els diferents dispositius públics i privats que configuren els serveis socials de Catalunya
| | A5 |
Disposa de les eines necessàries per analitzar els reptes de futur de la societat del benestar
| | A6 |
Aplica diferents models i tècniques de intervenció en funció del context
| | A7 |
Dissenya projectes d’investigació social
Articula propostes d’intervenció fonamentades en els resultats de la investigació
| | A8 |
Diagnostica les situacions susceptibles d’intervenció i identifica els elements que operen sobre la relació d’ajuda
Dissenya programes i projectes d’intervenció social
| | A9 |
Sap analitzar necessitats i detectar situacions de risc social
| | A10 |
Identifica els indicadors socials del conflicte
Dissenya i avalua l’espai de mediació d’acord a la situació conflictiva
| | A11 |
Domina les eines necessàries per analitzar les xarxes socials i institucionals
És capaç de plantejar estratègies d’intervenció adequades al context de les xarxes
| | A12 |
Aplica les bases dels diferents models d’intervenció d’acord als contextos
| | A13 |
És capaç d’identificar els indicadors de necessitats-problemes
| | A14 |
Coneix instruments per gestionar canvis que afecten a les persones i organitzacions
| | A15 |
Fa una reflexió sobre el comportament professional i és capaç de modificar-lo i identificar els límits personals i professionals
| | A16 |
Coneix el funcionament de les organitzacions de serveis socials
Coneix els processos de creació d’estructures organitzaves
| | A17 |
Aplica els recursos necessaris en la resolució de problemes individuals, familiars, grupals i comunitaris
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Genèric
| | B2 |
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a dades i no només opinions subjectives i segueix un mètode lògic d’ anàlisi de la informació
Elabora una estratègia per a resoldre el problema
| | B3 |
Identifica les causes i fins de la innovació
Aplica tècniques innovadores i obté resultats
| | B4 |
Presenta resultats d’allò que s’espera en la manera adequada d'acord amb les dades donades i la bibliografia recomanada
Decideix com ha de fer el treball previst perquè tingui la màxima qualitat possible.
| | B5 |
Genèric
| | B6 |
Analitza, valora i respon de manera adequada a les preguntes que se li formulen en una presentació oral
Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...)
| | B7 |
Fonamenta la descripció del context del projecte en evidències i dades alhora que coneix i localitza els recursos en l’ àrea on es desenvolupa el projecte
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C3 |
Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l’ accés a la informació i el seu ús
| | C4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
| | C6 |
Desenvolupa recursos i estratègies que li facilitin la transició al món laboral
|
Procediments de selecció i assignació |
Procediments |
L'estudiant mantindrà una primera tutoria amb la Coordinadora del Treball Fi de Grau per tal de compartir els seus interessos envers l'assignatura en funció de la seva trajectòria professional i formativa prèvia. La tutorització dels estudiants del curs d'adaptació al Grau correspon a la professora Ramona Torrens Bonet, si bé es preveu comptar amb l'assessorament especialitzat del professorat del Departament d'Antropologia, Filosofia i Treball Social, en funció de la temàtica abordada en l'article. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
2 |
4 |
Elaboració del treball de fi de grau / màster |
|
7 |
90 |
97 |
Selecció/assignació del treball de fi de grau / màster |
|
0 |
5 |
5 |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau / màster |
|
10 |
5 |
15 |
Presentació i defensa del treball de fi de grau / màster |
|
3 |
10 |
13 |
Seminaris |
|
10 |
2 |
12 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Sessió de presentació de l'assignatura: objectius, activitats a desenvolupar, organització de l'assignatura, avaluació i temporalització de les activitats. |
Elaboració del treball de fi de grau / màster |
Redacció d'un article de divulgació científica. |
Selecció/assignació del treball de fi de grau / màster |
La tutorització dels estudiants del curs d'adaptació al grau correspon a la Coordinadora del Treball Fi de Grau. En les primeres sessions de tutoria s'acordarà de forma conjunta la temàtica a abordar en l'article d'acord als interessos i trajectòria formativa i professional de l'estudiant. |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau / màster |
El seguiment del desenvolupament de l’activitat de cada estudiant es farà de forma individual en sessions de tutoria. S'han de realitzar un mínim de quatre tutories durant el període acadèmic (des de l'octubre de 2014 fins al maig del 2015). No s'iniciaran tutories passat aquest període lectiu. L’estudiant ha de sol•licitar les sessions de tutoria i s'acordarà de forma conjunta el dia i l'hora. No es farà cap tutoria sense cita prèvia.
Les principals funcions del professor-tutor són l’orientació, el seguiment i la supervisió de la realització del treball.
El tipus d’article, la temàtica i la vinculació amb el treball fet en d’altres assignatures serà acordat entre l’estudiant i el tutor.
L’orientació bibliogràfica, la revisió dels textos presentats per l’estudiant, l’orientació en la recerca de revistes a publicar, entre d’altres, són qüestions a abordar en les sessions de tutoria.
Correspon al tutor emetre l'Informe Favorable per a ser defensat davant del tribunal d'avaluació. |
Presentació i defensa del treball de fi de grau / màster |
Defensa oral del Treball Fi de Grau davant d'un Tribunal constituït per professorat de l'ensenyament. |
Seminaris |
El Seminari Fi de Grau es realitzarà en diferents sessions repartides al llarg del període acadèmic amb tot el grup d’estudiants matriculats al curs d'adaptació al grau. El contingut a abordar s’estructura en tres blocs:
Bloc 1. La redacció d’un article de divulgació científica.
Bloc 2. La recerca de revistes.
Bloc 3. La defensa davant tribunal |
Mecanismes coordinació/seguiment |
|
Descripció
|
La coordinació del Treball Fi de Grau per als estudiants matriculats al curs d'adaptació al grau serà exercida per la Coordinadora de l'assignatura. Les seves funcions són l'organització i planificació del desenvolupament l'assignatura, del procediment d'avaluació de l'assignatura i dels actes de defensa pública davant tribunal. Els instruments dissenyats per a la coordinació i seguiment de l'assignatura són (els models seran facilitats a través del Moodle): - Informe Favorable del Tutor per optar a la defensa del Treball Fi de Grau davant tribunal. - Document de Sol·licitud de defensa pública - Anunci dels Actes de lectura i defensa davant tribunal. Es comunica la composició dels membres del tribunal, data, hora i lloc de defensa de cada estudiant que ho ha sol·licitat. - Acta del Tribunal d'Avaluació. La Coordinadora del TFG comunica la nota final del TFG a l'estudiant a partir de la seva nota com a tutora i de la nota que aporta el tribunal d'avaluació. |
Criteris i procediments d’avaluació |
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat) |
Metodologies |
Competències |
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Elaboració del treball de fi de grau / màster |
|
La Coordinadora del TFG, com a tutora i els membres del Tribunal d'Avaluació avaluen el contigunt i rigor del treball de fi de grau lliurat per l'estudiant a partir dels criteris defenits per a la seva elaboració. |
60% |
|
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau / màster |
|
La tutora a través del seguiment individualitzat del treball avalua:
- la participació i preparació de les sessions de tutoria,
- els aprenentatges adquirits per l'estudiant,
- la motivació i el treball personal,
- la capacitat de superació de les dificultats durant el procés,
- la capacitat d'organització.
L'estudiant ha de realitzar un mínim de quatre tutories durant el període acadèmic.
Correspon a la tutora valorar quan l’article està a punt de ser defensat davant del tribunal a través de l'emissió de l'Informe Favorable, que en cap cas implica la superació final de l'assignatura.
La tutora ha de considerar la consecució de les competències de la titulació. |
20% |
|
Presentació i defensa del treball de fi de grau / màster |
|
L’estudiant ha d’exposar davant d'un tribunal el contingut i l’orientació de l’article i justificar la idoneïtat de la revista a la que opta per publicar.
La seva presentació es farà durant 15 minuts i pot utilitzar qualsevol material de suport informàtic.
Els membres del tribunal podran plantejar les seves valoracions, suggeriments i/o preguntes a l’estudiant.
La durada total de l’acte de defensa no sobrepassarà els 30 minuts.
En finalitzar l’acte de defensa per part de l’estudiant, el tribunal especifica en l'acta la qualificació i la lliura a la Coordinadora del TFG.
|
20% |
|
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Els Tribunals d'Avaluació estaran constituïts per dos membres de l'equip de professors/es que participen com a tutors/es en el Treball de Fi de Grau. No s'aceptarà cap Sol·licitud de defensa pública presentada per l'estudiant, i per tant no es constituirà el tribunal per a avaluar-lo, si no està signada pel tutor/a corresponent. Les dates de lliurament del Treball Fi de Grau i els períodes per a la constitució dels tribunals d'avaluació seran els que aprovi la Facultat de Ciències Jurídiques d'acord a la normativa acadèmica. |
Bàsica |
|
Les fonts d'informació venen determinades pel treball concret que ha de desenvolupar l'alumne. |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|