Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC1 |
Comprensió de la incidència dels mecanismes d'articulació de les polítiques ambientals i de la incidència del dret en el seu desenvolupament |
|
AC4 |
Capacitat de tractament de les fonts i presa de consciència de la seva vinculació amb aspectes extrajurídics |
|
AC5 |
Desenvolupament del llenguatge d'especialitat i aplicació d'aquest a les diverses modalitats del discurs |
|
AC7 |
Capacitat d'interpretació i utilització dels texts jurídics |
|
AC10 |
Coneixements bàsics de les disciplines no jurídiques vinculades a la protecció del medi ambient |
|
AC11 |
Capacitat d'utilitzar els coneixements específics en contexts pluridisciplinars i cooperatius |
|
AC12 |
Capacitat d'aplicació dels coneixements en la gestió ambiental |
|
Professionalitzador |
|
AP1 |
Capacitat d'intervenció i gestió de conflictes d'interessos en l'àmbit del dret ambiental |
|
Recerca |
|
AR1 |
Capacitat de construcció teòrica i recerca científica en la disciplina |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals |
|
BC3 |
Resoldre problemes de manera efectiva |
|
BC4 |
Transferibilitat. Aplicar coneixements i habilitats en entorns nous o no familiars i en contextos multidisciplinars relatius a la seva àrea específica |
|
BC5 |
Assumir l’ètica i la integritat intel•lectual com a valors essencials a la pràctica professional |
|
BC7 |
Compromís amb l'entorn social |
|
BC9 |
Treballar en equip i gestionar equips |
|
BC11 |
Planificació i organització |
|
BC13 |
Sensibilitat pel medi ambient |
|
Professionalitzador |
|
BP1 |
Capacitat per dissenyar, desenvolupar i exposar una recerca original |
|
Recerca |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC2 |
Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau |
|
CC3 |
Desenvolupament d’una perspectiva global del món en l’àrea específica on s’ubica el postgrau |
|
CC4 |
Desenvolupament d’habilitats informacionals |
|
CC7 |
Comprometre's amb l'ètica i la responsabilitat social com ciutadà/na i com professional (Ciutadania) |
Objectius |
Competències |
Conèixer els fonaments de direcció per tal d'identificar els diferents Sistemes de Gestió en un entorn empresarial. |
AC4 AC11 AR1
|
BC4 BC5
|
CC3
|
Dissenyar i interpretarun diagnòstic de gestió mediambiental en l'entorn empresarial. |
AC10 AC12 AP1
|
BC9 BC13
|
CC4
|
Dissenyar i interpretar un diagnòstic de gestió de qualitat des d'una perspectiva empresarial. |
AC5 AC7
|
BC3 BC11
|
CC2
|
Identificar els Sistemes de Gestió i Pla Estratègic Empresarial, necessaris per comprendre i gestionar una empresa en la que s'integri la RSC i qualitat mediambiental. |
AC1 AC11 AP1
|
BC1 BC7 BP1
|
CC7
|
Tema |
Subtema |
TEMA 1: INTRODUCCIÓ ALS SISTEMES DE GESTIÓ
|
1.1. Medi Ambient
1.2. Responsabilitat Social Corporativa - RSC i triple compte de resultats
1.3. Prevenció de Riscos Laborals
1.4. Seguretat de les persones - Pla d'Autoprotecció
1.5. Qualitat
1.6. Salut Ambiental
|
TEMA 2: SISTEMES DE GESTIÓ MEDIAMBIENTALS
|
2.1. El medi ambient en l'empresa. Implantació del SGM.
2.2. EN-ISO 14001 i EMAS. Altres certificacions, auditories i procés de certificació. |
TEMA 3: SISTEMES DE GESTIÓ DE QUALITAT |
3.1. Gestió de la Qualitat Global
3.2. Selecció i disseny del procés
3.3. Control de la Qualitat. Eines de control de processos, normalització DIN, AFNOR, BS, ISO, UNI, UNE, EN. ISO 9000 |
TEMA 4: RESPONSABILITAD SOCIAL CORPORATIVA |
4.1. El Desenvolupament Sostenible
4.2. RSC. Sistema de Gestió i Pla Estratègic
4.3. Visió Internacional
4.4. Unió Europea
4.5. "Estrategia Española y Código Unificado de buen gobierno de las sociedades cotizadas" |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
3 |
0 |
3 |
|
Sessió Magistral |
|
15 |
0 |
15 |
Presentacions / exposicions |
|
5 |
30 |
35 |
Treballs |
|
3 |
30 |
33 |
|
Atenció personalitzada |
|
3 |
0 |
3 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
20 |
22 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació general de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura |
Presentacions / exposicions |
Presentació dels treballs realitzats pels alumnes |
Treballs |
Elaboració de treballs en grup, relacionats amb els blocs de l'assignatura |
Atenció personalitzada |
Resolució de dubtes realcionats amb els continguts de l'assignatura o les activitats avaluatives. |
|
Presentacions / exposicions |
Treballs |
Atenció personalitzada |
Activitats Introductòries |
|
Descripció |
Resolució de dubtes realcionats amb els continguts de l'assignatura o les activitats avaluatives. |
|
|
Descripció |
Pes |
Presentacions / exposicions |
Exposició i Presentació del Treball del Bloc 1 (15%)
- Exposició i Presentació del Treball del Bloc 2 (15%)
|
30% |
Treballs |
Elaboració i Redacció del Treball del Bloc 1 (15%)
- Elaboració i Redacció del Treball del Bloc 2 (15%) |
30% |
Proves objectives de preguntes curtes |
Prova escrita del bloc 1 de l'assignatura (20%)
Prova escrita del bloc 2 de l'assignatura (20%) |
40% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Durant la realització d'activitats i proves avaluatives, l'estudiant no podrà utilitzar cap tipus de dispositiu de comunicació, transmissió i emmagatzematge de dades que no estigui expressament autoritzat per la prova. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic suposa per a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa En segona convocatòria, es realitzarà una prova escrita les diferents parts de l'avaluació continuada no superades pel/per la estudiant. Es requerirà assistència obligatòria a les classes presencials d'un mínim del 80%. Per sota d'aquest mínim no es podrà avaluar a l'estudiant. |
Bàsica |
Strandberg L., La reponsabilidad social corporativa en la cadena de valor, 2010, Cuadernos Cátedra RSC La Caixa
Unruh G., Ettenson R., Growthing Green, 2010, Harvard Business Review
Bonini S., Göner S., The business of sustainability, 2011,
Claver Cortés, Enrique, Gestión de la calidad y gestión medioambiental : fundamentos, herramientas, normas ISO y relaciones , 2011, Madrid : Pirámide
|
|
Complementària |
|
Revistas especializadas, articulos relacionados, conferencias de los principales expertos..otras.
Altres recursos:
Documentos reales, utilizados en empresas que han aplicado las normas mediaombientales y de calidad. |
|
Altres comentaris |
Se recomienda el uso de MOODLE. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|