Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC3 |
Conèixer els principals conceptes jurídics i institucions jurídiques, la seva gènesi, evolució històrica i organització. |
|
AC6 |
Establir hipòtesis de treball, elaborar teories i investigacions científiques en matèria d’administració i dret públic. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
Aprendre a aprendre. |
|
BC3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, en l'avantguarda dels estudis jurídics, polítics, econòmics i socials en general. |
|
BC5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida, en clau de lideratge. |
|
BC7 |
Involucar-se en aspectes de la societat contemporània. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
|
CC4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
|
CC6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |
Objectius |
Competències |
Conocimiento consolidado del funcionamiento del sistema político estatal y catalán desde su faceta institucional. Capacidad de identificar la trayectoria histórica de cada institución. |
AC3
|
BC3
|
CC4 CC6
|
Habilidades analíticas para identificar los aspectos críticos del sistema sociojurídico y formular opciones institucionales de superación. |
AC3 AC6
|
BC3
|
|
Trabajar en equip de forma cooperativa. |
|
BC1 BC5 BC7
|
CC2
|
Tema |
Subtema |
1.- Instituciones estatales. |
|
2.- Instituciones catalanas. |
|
3.- Competencias del Estado y de la Generalitat. |
|
4.- Relación entre instituciones. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
10 |
20 |
30 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
8 |
10 |
18 |
Debats |
|
8 |
8 |
16 |
|
Atenció personalitzada |
|
3 |
0 |
3 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
0 |
1 |
Proves pràctiques |
|
1 |
4 |
5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Breve presentación del contenido de la asignatura, de los objetivos que se plantean alcanzar y de la metodología a utilizar. |
Sessió Magistral |
El profesor expondrá en estas sesiones los rasgos esenciales de las instituciones políticas estatales y catalanas. Se fomentará asimismo la interacción dinámica con el alumnado. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Al terminar la sesión magistral, los alumnos formularán en grupo preguntas tipo test, que serán debatidas en clase y que serán enviadas al moodle. |
Debats |
Se debatirán temas de actualidad, a partir de la exposición de la sesión magistral, del comentario de la prensa, etc. |
Atenció personalitzada |
Sesiones de tutoría para aquellos alumnos que necesiten una atención específica en el seguimiento de la asignatura. |
|
Atenció personalitzada |
Activitats Introductòries |
|
Descripció |
El profesor atenderá personalmente a los alumnos tanto de forma presencial, al final de la clase o en su despacho, como de forma virtual alimentando con información y asesorando tanto el desarrollo de los trabajos como la participación en los foros y seminarios de discusión. |
|
|
Descripció |
Pes |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Se realizará un cuestionario tipo test por parte de los alumnos, en grupos, sobre la materia que se haya explicado al final de la clase magistral. |
30 |
Debats |
Se tendrá en cuenta la participación de los alumnos en los debates sobre los temas de actualidad que se presenten. |
10 |
Proves objectives de tipus test |
Superar un cuestionario tipo test, basado en el realizado por los alumnos en las clases prácticas |
30 |
Proves pràctiques |
Breve comentario sobre un tema de actualidad, relacionado con el contenido de la asignatura. |
30 |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La corrección lingüística (gramática, ortografía, sintaxis, semántica) se tendrá en cuenta a la hora de valorar las pruebas, y puede llegar a disminuir en dos puntos la nota del conjunto de la prueba correspondiente. |
Bàsica |
|
FOSSAS ESPADALER, E. / PÉREZ FRANCESCH, J. L., Lliçons de Dret Constitucional, Pòrtic, Barcelona, 2001 (reimp. 2008) GARCÍA RUIZ, J. L., Introducción al derecho constitucional, Universidad de Cádiz, Cádiz, 2010 APARICIO PÉREZ, M.A. (Director y Coordinador), Manual de Derecho Constitucional, Atelier, Barcelona, 2012. BARCELÓ, M.; VINTRÓ, J (Coords.), Dret Públic de Catalunya, Atelier, Barcelona, 2008. MOLAS BATLLORI, I, Derecho Constitucional, Técnos, Madrid, 2003. RIDAO, J., Curs de Dret Públic de Catalunya, Destino, Barcelona, 2007 APARICIO PÉREZ, M.A, Introducción al sistema político y constitucional español, Ariel, Barcelona, 1991 LÓPEZ GUERRA, L, Introducción al Derecho Constitucional, Tirant lo Blanch, Valencia, 1994 |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|