DADES IDENTIFICATIVES 2015_16
Assignatura (*) ORGANITZACIÓ I ACTIVITAT ADMINISTRATIVES Codi 15645105
Ensenyament
Estudis Avançats en Administració i Dret públic (2011)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Obligatòria Primer AN
Llengua d'impartició
Català
Departament Dret Públic
Coordinador/a
COCCIOLO ., ENDRIUS ELISEO
Adreça electrònica josepmaria.sabatev@urv.cat
endrius.cocciolo@urv.cat
oscar.busquets@urv.cat
javier.requejo@urv.cat
Professors/es
SABATÉ VIDAL, JOSEP MARIA
COCCIOLO ., ENDRIUS ELISEO
BUSQUETS OBRE, OSCAR
REQUEJO GARCIA, JAVIER
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A5 Entendre els models reguladors, interpretar i aplicar correctament la normativa
 A6 Establir hipòtesis de treball, elaborar teories i investigacions científiques en matèria d'adminsitració i dret públic
Tipus B Codi Competències Transversals
 B3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu, en la vanguardia dels estudis jurídics, polítics, econòmics i socials en general
 B5 Treballar en equip de forma col·laborativa i responsabilitat compartida, en clau de lideratge
 B6 Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets.
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C1 Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès.
 C2 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.
 C4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A5 Interpreta i aplica textos jurídic-administratius complexos
Diferencia els instruments, formes i activitats administratives i entén la seva aplicació
 A6 Diferencia els instruments, formes i activitats administratives i entén la seva aplicació
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B3 Reconeix les limitacions i punts dèbils en els seus processos i mètodes de treball
Analitza una situació donada i identifica aspectes que cal millorar
 B5 Col·labora en la definició, organització i distribució de les tasques del grup i promou la resolució constructiva dels conflictes
Fomenta que tots els membres es comprometin amb la gestió i funcionament de l'equip
 B6 Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació,...
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C1 Extreu el sentit general dels textos que contenen informació no rutinària dins d'un àmbit conegut
 C2 Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
 C4 Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric

Continguts
Tema Subtema
1. La organización administrativa 1.1. Los órganos y los principios de la organización administrativa
1.2. La organización en la administración local. El municipio y los otros entes locales
1.3. Principio de competencia y figuras traslativas
1.4. El control de la administración y la relación jurídico-administrativa
1.5. La potestad reglamentaria
2. La actividad administrativa 2.1. El acto administrativo y en especial su validez y eficacia
2.2. Las formas de la actividad administrativa
2.3. La actividad sancionadora
2.4. La actividad de fomento
2.5. El control de la actividad administrativa

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
A6
1 0 1
Sessió Magistral
A5
13 6 19
Mètode del cas (dret)
A5
B3
B6
C2
8 12 20
Seminaris
A5
B3
B5
C1
8 8 16
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves pràctiques
A5
B3
C4
2 16 18
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentación de los contenidos y metodología de la asignatura
Sessió Magistral Exposición y análisis de los contenidos de la asignatura
Mètode del cas (dret) Planteamiento de una situación real o simulada en la que el estudiante debe trabajar para proporcionar una solución argumentada al tema, resolver una serie de preguntas o realizar una reflexión global
Seminaris Clase dedicada a temas específicos caracterizada por su vertiente interactiva entre los asistentes.
Atenció personalitzada Tutoría directa del estudiantes con el profesor

Atenció personalitzada
Descripció
El profesor atenderá personalmente a los alumnos tanto de forma presencial, al final de la clase o en su despacho, como de forma virtual alimentando con información y asesorando tanto el desarrollo de los trabajos como la participación en los foros y seminarios de discusión, asimismo proporcionará las informaciones y explicaciones necesarias para mejorar el desarrollo de la preparación de la asignatura.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Mètode del cas (dret)
A5
B3
B6
C2
Análisis y resolución de casos prácticos relacionados con la asignatura planteados por el docente 30%
Proves pràctiques
A5
B3
C4
Resolución de un supuesto práctico planteado por el docente 50%
Altres  

Asistencia y participación en las sesiones presenciales, debates, forum de la asignatura

20%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Cuando por circunstancias extraordinarias o sobrevenidas no fuera posible por parte del estudiante realizar todas las pruebas de evaluación previstas, tendrá que contactar sin demora con el profesor para acordar una fórmula de recuperación.


Fonts d'informació

Bàsica

AJA, E., ALBERTÍ, E., FONT, T., PADRÓS, X., y TORNOS, J., Manual de Dret Públic de Catalunya, 3ª edició, Institut d’Estudis Autonòmics-Marcial Pons, Barcelona-Madrid, 2002.

BERMEJO VERA, J. (dir. i coord.), Derecho Administrativo Básico. Parte General, 8ª edició, Aranzadi, Cizur Menor, 2008.

BOQUERA OLIVER, J. M., Derecho Administrativo I, 10 ª edició, Civitas, Madrid, 1996.

COSCULLUELA MUNTANER, L., Manual de Derecho Administrativo, 19ª edició, Civitas, Madrid, 2008.

GARCÍA DE ENTERRÍA, E. y FERNÁNDEZ RODRÍGUEZ, T. R., Curso de Derecho Administrativo, vols. I y II, 14ª edició, Thomson-Civitas, Madrid, 2008.

GARRIDO FALLA, F., Tratado de Derecho Administrativo, vols. I y II y III, 14ª y 11ª edició, respectivamente, Tecnos, Madrid, 2005.

GONZÁLEZ-VARAS IBÁÑEZ, S., Tratado de Derecho Administrativo, 8 vols., Thomson-Civitas, Cizur Menor, 2008.

MUÑOZ MACHADO, S., Tratado de Derecho Administrativo y Derecho Público General, 3 vols., 2ª edició, Iustel, Madrid, 2006-2009.

PARADA VÁZQUEZ, J. R., Derecho Administrativo, vol. I (Parte General), vol. II (Organización y empleo público) y vol. III, 16ª, 17ª y 10ª edició, respectivamente, Marcial Pons, Madrid-Barcelona, 2008.

PAREJO ALFONSO, L. y otros, Manual de Derecho Administrativo, vols. I y II, 5ª edició, Ariel, Barcelona, 1998.

PAREJO ALFONSO, L., Derecho Administrativo. Instituciones generales: bases, fuentes, organización y sujetos, actividad y control, Ariel, Barcelona, 2003.

SÁNCHEZ MORÓN, M., Derecho Administrativo. Parte General, 4ª edició, Tecnos, Madrid, 2012.

SANTAMARÍA PASTOR, J. A., Principios de Derecho Administrativo, vols. I y II, 4ª edició, Centro de Estudios Ramón Areces, Madrid, 2002.

SANTAMARÍA PASTOR, J. A., Principios de Derecho Administrativo General, vols. I y II, Iustel, Madrid, 2004, reimpressió en 2005 i 2006.

VILLAR PALASÍ, J. L. y VILLAR ESCURRA, J. L., Principios de Derecho Administrativo, vols. I, II y III, 4ª edició, Universidad Complutense, Madrid, 1999.

Complementària

Recomanacions

Assignatures que en continuen el temari
CONTRACTACIÓ DEL SECTOR PÚBLIC I GESTIÓ DE SERVEIS PÚBLICS/15645107


Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
INSTITUCIONS POLÍTIQUES I JUSTÍCIA CONSTITUCIONAL/15645103
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent