DADES IDENTIFICATIVES 2017_18
Assignatura (*) RÈGIM JURÍDIC DEL PERSONAL AL SERVEI DE LES ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES Codi 15645108
Ensenyament
Estudis Avançats en Administració i Dret Públic (2011)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Obligatòria Primer AN
Llengua d'impartició
Català
Departament Dret Públic
Coordinador/a
COCCIOLO ., ENDRIUS ELISEO
Adreça electrònica
Professors/es
Web
Descripció general i informació rellevant Esta asignatura tiene por objeto el conocimiento de las distintas formas de contratación del personal al servicio de las Administraciónes Públicas así como el régimen juridico al que se hallan sometidos.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A5 Entendre els models reguladors, interpretar i aplicar correctament la normativa
 A6 Establir hipòtesis de treball, elaborar teories i investigacions científiques en matèria d'adminsitració i dret públic
Tipus B Codi Competències Transversals
 B3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu, en la vanguardia dels estudis jurídics, polítics, econòmics i socials en general
 B5 Treballar en equip de forma col·laborativa i responsabilitat compartida, en clau de lideratge
 B6 Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets.
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C1 Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès.
 C4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A5 Coneix el règim del presonal al servei de les organitzacions públiques i identifica els aspectes més destacats de la normativa específica d'aplicació
 A6 Coneix el règim del presonal al servei de les organitzacions públiques i identifica els aspectes més destacats de la normativa específica d'aplicació
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B3 Reflexiona sobre les noves formes de fer les coses i identifica els resultats d'innovació i els seus efectes
Analitza una situació donada i identifica aspectes que cal millorar
 B5 Col·labora en la definició, organització i distribució de les tasques del grup i promou la resolució constructiva dels conflictes
Té en compte els punts de vista dels altres i interactua amb ells de forma constructiva
 B6 Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...)
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C1 Explica i justifica breument les seves opinions i projectes
Comprèn instruccions sobre classes o tasques assignades pels professors
Extreu el sentit general dels textos que contenen informació no rutinària dins d'un àmbit conegut
 C4 Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa

Continguts
Tema Subtema
TEMA I. Normativa reguladora. Concepte i classificació de funcionaris







- Funcionaris de carrera
- Funcionaris eventual
- Funcionaris interins
- Funcionaris laboral
- Personal directiu
- Funcionaris transferits


TEMAII. Instruments d’organització

- Relacions de llocs de treball
- Registre de personal
- Ofertes públiques d’ocupació
- Plans d’ocupació
TEMA III. Selecció

- Principis generals
- Determinació de cossos, escales, places i categories
- Sistemes de selecció
- Selecció del personal interí i laboral
- Tribunals de selecció
- Formació dels funcionaris

TEMA IV. Provissió de llocs de treball - Principis generals
- Mobilitat i coneixement del català
- Especialitats per als habilitats nacionals
TEMA V. Carrera professional y situacions administratives

- Carrera administrativa i promoció professional
- Avaluació de l'acompliment com a element d'objectivació de la carrera

TEMA V. Deures i drets i règim disciplinari - Codi de Conducta i principis ètics
- Esquema disciplinari en l'EBFP
- Principis de l'exercici de la potestat sancionadora
- Faltes i sancions
- Terminació
TEMA VI. Seguretat social - Acció protectora: contingència i prestacions
- Assistència sanitària
- Incapacitat temporal
- Maternitat
- Risc durant l’embaràs
- Invalidesa (incapacitat temporal)
- Jubilació
- Mort i supervivència
- La protecció a la família
TEMA VI. Dret de sindicació - Llibertat sindical
- Sistemes de representació i participació en l’Administració Pública.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
A5
4 14 18
Pràctiques a través de TIC
A6
B3
B5
0 26 26
Atenció personalitzada
B6
4 0 4
 
Proves de desenvolupament
A5
A6
B3
C1
C4
0 27 27
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Se realizarán sesiones introductorias destinadas a explicar las finalidades que se pretenden alcanzar, así como las pautas organizativas, metodológicas y valorativas propias de la misma.
Pràctiques a través de TIC Ejercicios, resolución y estudios de casos, análisis de problemas relativos a supuestos reales.
Atenció personalitzada Atención al estudiantes mediante TICs

Atenció personalitzada
Descripció
El profesor atenderá todas las cuestiones que plantee al alumno el desarrollo de las actividad docente de la asignatura, en el horario de atención personalizada que se hará público al inicio del curso. Dicha atención podrá dispensarse, inidstintamente a trevés de las TICs.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Pràctiques a través de TIC
A6
B3
B5
Resolución de prácticas o estudios de casos 50%
Proves de desenvolupament
A5
A6
B3
C1
C4
Desarrollo de temas o respuestas a preguntas 50%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Los alumnos que por razones justificadas no puedan realizar toda la evaluación prevista tendrá que contactar con el docente responsable de la asignatura para acordar la modalidad de recuperación.


Fonts d'informació

Bàsica

PALOMAR OLMEDA, Alberto.: Derecho de la Función Pública, Régimen Jurídico de los Funcionarios Públicos, Dykinson SL, 8ª ed., Madrid, 2009

 

PALOMAR OLMEDA, Alberto y SEMPERE NAVARRO, Antonio V.: Comentarios a la Ley 55/2003, del Estatuto Marco del Personal Estatutario de los Servicios de Salud, Aranzadi-Thomson, Pamplona, 2006

 

PARADA, Ramón.: Derecho Administrativo II. Organización y empleo público, 17ª ed., Marcial Pons, Madrid, 2004

 

Normas

 

 

Constitución Española, 1978

Estatuto de Autonomía de Cataluña, 2006

Estatuto Básico de la Función Pública. Ley 7/2007 de 12 de abril (BOE 13 de abril)

Real Decreto Legislativo 1/1997, Función Pública Catalana

Legislación Laboral y de Seguridad Social, Thomson-Aranzadi, 16ª edición, 2008

 

 

Artículos

 

CUADRADO ZULOAGA, Daniel.: “Régimen jurídico de personal interino”, Actualidad Administrativa, núm. 4, 2007

 

MRTÍNEZ DE VIÉRGOL, Amaya.: “La naturaleza jurídica de la relación contractual de los servidores públicos”, Las relaciones laborales en las administraciones públicas, vol. I, XI Congreso Nacional del Derecho del Trabajo y la Seguridad Social, colección Informes y Estudios Ministerio de Trabajo y Asuntos Sociales, núm. 37, Madrid, 2000

 

ROJO TORRECILLA, Eduardo.: “La relación del Personal Laboral al servicio de las Administraciones Públicas”, Las relaciones laborales en las Administraciones Públicas, vol. I, XI Congreso nacional de Derecho del Trabajo y de la Seguridad Social, colección Informes y Estudios del Ministerio de Trabajo y Asuntos Sociales, núm. 37, Madrid, 2000

 

FÉREZ FERNÁNDEZ , Manuel.: “Análisis de la normativa aplicable en la función pública local en los ámbitos de acceso, selección, carrera, promoción interna, provisión de puestos y situaciones administrativas”, Seminario Actualización Función Pública Local. Febrero 2008, Federación de Municipios de Cataluña.

 

 

 

 

 

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent